לצאת מהאמצע: הפועל ת"א ומכבי פ"ת בקרב מנוגדות

מונונגה. שחקן אגף קלאסי
מונונגה. שחקן אגף קלאסי | צילום: דני מרון

האדומים עם קישור ללא מחץ, דני גולן בלי מרכז שדה. ב-16:45: קרב עקרונות

(גודל טקסט)

כשדני גולן רואה את ההצלחה העונה של בית"ר ירושלים, הוא אומר לעצמו שאת הפועל ר"ג שלו, עם הגנה חזקה משל מ.ס אשדוד, הוא בנה על אותו קונספט. דידייה ברוסו, מייקל טוקורה וריף פרץ היו חלק מצוות אמצע חזק שהמאמן גולן כל כך מאמין בו, ואפילו שחקני הקו אצל המאמן מרמת ישי נכנסים למרכז.

 

גולן מגיע למכבי פ"ת, והוא מוצא שם קבוצה נטולת אמצע. שלושה בלמים, שלושה מגנים, ארבעה חלוצים, וגם אלו ששיחקו עד כה באמצע – גידי קניוק ויואכים מונונגה – הם שחקני צד במקורם. לקונספט שהמאמן מאמין בו פשוט אין כלים במכבי פ"ת.

 

 

בקישור, הפועל ת"א של אלי גוטמן מנצחת את פ"ת עוד לפני שהמשחק מתחיל. הבעיה היא שהפועל מנצחת בקישור בכל משחק, והנעת הכדור שם בינתיים לא מובילה אותה לשום דבר. אולי לליגת המשנה. כי בהתאם לדרכו של גוטמן, הפועל ת"א שולטת במשחק ועושה זאת מול יריבות שבאות להתגונן, אבל אין לה את שחקני ההכרעה שייהנו מפירות החזקת הכדור. פרט לנתניה, להפועל ת"א ההתקפה החלשה בליגה עם 16 שערים בלבד. וכשלא מבקיעים, קשה להישאר בליגה.

 

גולן יהיה חייב לוותר ב-17:00 (ישיר בספורט2) מראש על האמצע ולנצל את המהירות של דור חוגי ומוחמד כליבאת כדי לנצל את השליטה האופטית של הפועל ואת השטח הפנוי שנוצר בעומק מול שני בלמים איטיים. במקביל, המהלך הראשון שאותו חייב לבצע המאמן החדש הוא לרדת משיטת שלושת הבלמים של קודמו בתפקיד רן בן שמעון. נכון יותר יהיה להסתפק בקו ארבעה מאחור מול חלוץ שפיץ בודד – ארון שוינפלד – ושני שחקני אגף עקרים. עם זאת, יהיה חבל שעודד גביש יהיה זה שיירד לספסל, אם אכן גולן יעדיף את שני הזרים שלו כשני בלמים פותחים

 

אבל גוטמן יכול להפתיע את כולם אם יחליט לתת את הכדור ואת השליטה לקבוצה היריבה. או אז תקבל ההתלהבות האדומה תאוצה ותהפוך רלוונטית יותר. שהרי אוהדי הפועל ת"א שואלים להיכן נעלמה ההתלהבות של שחקני הפועל. הם רק לא מבינים שאין דרך שבה השחקנים ירוצו, יילחמו ויתקלו, אם הכדור בכלל נמצא רוב הזמן בשליטתם.

 


גוטמן. יוותר על האמצע? (עדי אבישי)

 

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי