כך גוטמן ינסה לשבש את התקפת חיפה

אוברניאק. לא הצליח מול השלישייה של ביתר
אוברניאק. לא הצליח מול השלישייה של ביתר | צילום: ערן לוף

לחמן על השיטה החדשה שמתכנן רוני לוי ועל בעיית החלוצים של הפועל חיפה

(גודל טקסט)

1. מאז ה-7 בדצמבר ובמשך עשרה מחזורים שנמשכו על פני חודשיים ושבוע, לא חוו בהפועל חיפה את תחושת האימה של ירידה מתחת לקו האדום. אז ספגו האדומים מקריית חיים רביעייה בדרבי, ירדו מתחת לקו והגיבו שבוע לאחר מכן מיד בשלישייה לרשת של עכו.

 

יחד עם קריית שמונה, להפועל חיפה יש את ההתקפה הפוריה ביותר מבין שבע האחרונות. מהראן לאלה, שלומי ארבייטמן, זרקו קוראץ', תומר סוויסה ואלי אלבז הם חמישייה מרשימה שכץ החתים העונה, רשימה מכובדת שכל קבוצת צמרת הייתה מתברכת בה.

 

 

רק שמהחמישה הללו יכולים לשחק לכל היותר שניים, וגם זה אם יחליט המאמן החדש לעבור לשיטת שני חלוצים. הבעיה הגדולה של חולייה זו, היא שאין איתה קומבינציה נוחה. היא מורכבת רק מחלוצי אמצע, כולל סוויסה שאינו מאסיבי כמו האחרים, אך גם הוא חלוץ 9 לכל דבר.

 

לאלה. חלוצים מכובדים לצדו, אך קומבינציה בעייתית (עדי אבישי)

 

חוסר האיזון הזה מביא את הפועל חיפה למאזן דל של שני כיבושים בחמשת המשחקים האחרונים. חוסר ערנות בשבת, וחיפה יכולה לרדת למקום האחרון בטבלת ספיגת השערים – מתכון בטוח לירידת ליגה. ולכן במשחק הבכורה שלו יחפש אלי כהן נקודה.

 

כשכהן פוגש את ההתקפה הכי טובה בישראל, זו של מכבי ת"א, הוא עדיין זוכר שפרט לנתניה, לקבוצה שלו הכי קשה לנצח. את זה הוא יחפש בשבוע הבא מול רעננה. העונה פגש כהן את מכבי ת"א כבר במחזור הפתיחה עם סכנין. להכין קבוצות קטנות למשחקים גדולים היא מיומנותו של המאמן מחולון, וגם אז, בהפסד 3:2, סכנין עלתה ראשונה ליתרון של ז'אורז'יניו. ההכנה של כהן הפעם תהיה אף יותר מדוקדקת. עבורו, אחרי תקופה קשה, זה שוב מרגיש כמו מחזור ראשון.

 

אלי כהן ישמח לנקודה מולם (דני מרון)

 

2. את ניקי וולו הוא העלה ליגה לפני שתי עונות, עם אפולון הוא לא הצליח לעלות. את שתי העונות האחרונות העביר ברונו פיניירו בקבוצות הליגה השנייה והחלשה ביוון, והבקיע שער בודד במדי שתי הקבוצות.

 

אם בהפועל חיפה הייתה מערכת סקאוט רצינית, הם יכלו ללמוד כי בעשר שנות קריירה, הקשר הפורטוגלי הבקיע ארבעה שערי ליגה. בשל כך, פיניירו חייב לשחק אך ורק כקשר אחורי. רק שבהפועל חיפה יש את יוסי דורה, שמוקפץ לעמדה שאינה הולמת אותו. כמו בחלוצים, גם בקישור סובלת חיפה מכפילות תפקידים ומחוסר איזון.

 

3. גם מעבר לכביש טעו עם קשר זר. הייתה טעות גדולה מצד רוני לוי לשבץ את לודוביק אוברניאק מול שלישיית הקישור הקשוחה מהבירה. הפולני הרך כבש תשעה שערי ליגה בשלוש עונות בארבעה מועדונים, שניים מהם מהנקודה הלבנה, שלושה מהם כשהמשחק כבר גמור. לא מתאים לכדורגל הישראלי.

 

אוברניאק. לא מתאים לירוקים ולכדורגל הישראלי (ערן לוף)

 

יוסי בניון וגילי ורמוט כשני קשרים קדמיים, גליינור פלט ואלירן עטר כשני חלוצים, במדרגות לא סימטריות – זה יהיה המבנה החדש של רוני לוי.

 

פלט ועטר אחראים לשישה משמונת השערים האחרונים, ואלי גוטמן יגיע בשבת עם שלושה בלמים – שניים במרכז ואחד מימין. איאד אבו עביד חייב לחזור לעמדת המגן הימני, והוא הסיכוי היחיד לשבש את עמדת החלוץ משמאל של חיפה.

 

אם לוי ישמור את נטע לביא וג'אבר עטאא, הוא ישיג יתרון מול קשר קדמי אחד של הפועל. או אז יוכל  גוטמן להשאיר את אביחי ידין כאחורי בודד, לוותר על נמניה ניקוליץ' ולשלוח את קאווה ובומבה על שני הצעירים של חיפה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי