"ליד שחקן כמו מסי הייתי כובש 50 שערים בעונה"

דבורין וגלזר. הצפייה היא למשחק איכותי
דבורין וגלזר. הצפייה היא למשחק איכותי |

שייע גלזר בראיון מיוחד: "רוצה שמכבי ת"א תנצח את ב"ש, אבל ייגמר תיקו"

(גודל טקסט)

"נראה לי שהמשחק בין הפועל באר-שבע למכבי תל-אביב יסתיים בתיקו, אבל ברור שבליבי אני רוצה שמכבי תנצח", אומר לי שייע גלזר חלוץ העבר הגדול של מכבי תל-אביב ונבחרת ישראל.

 

שייע שמח לדבר על כדורגל וכאשר הנושא שעל הפרק הוא משחק העונה שיהיה בבירת הנגב, הוא מחלק שבחים לשתי הקבוצות: "לכל אחת  מהן שחקנים מעולים, ולכן הציפיה היא גם למשחק איכותי. חשוב שתהיה בו גם רמה איכותית. לבאר-שבע יש את אליניב ברדה ואת מאור בוזגלו, ואצל מכבי כמובן שהכוכב הוא ערן זהבי", מדגיש גלזר, ומיד מוסיף: "מוקדם עדיין לומר מי תהיה אלופה, ואין זה סוד שמכבי תל-אביב נותרה עמוק בליבי. אני גם נהנה מבית"ר ירושלים שמשחקת מצוין והרי זו קבוצה שלבשתי את מדיה בשנות השישים".

 

הראיון עם שייע גלזר נערך בבית ההורים "רחל ליצ'ק" שבאזור, וחלוץ העבר נהנה להתגורר בו. על נבחרת ישראל הוא אומר לנו בחיוך: "תמיד חסר לנבחרת גרוש ללירה, ומאוד מאכזב שהיא אינה מצליחה שנים כה רבות להגיע לאליפות אירופה או לגביע העולם. אולי כדי שסוף סוף היא תתקדם חשוב להשקיע בנוער ולאפשר לשחקנים הצעירים לשחק בקבוצות הבוגרים. יכולתי להבין לו לקבוצות הליגה היו מגיעים מחו"ל שחקנים בעלי קליבר, אך המציאות מוכיחה שלא כולם ברמה עולמית. זרים בינוניים רק מפריעים לשלב צעירים משלנו, שהם בעלי כישרון וזקוקים להזדמנות", טוען גלזר.

 

גלזר במשחק ליגה, בתנועה אופיינית

 

כמבקיע עבר אדיר מעניין לשמוע את דעתו על ערן זהבי, ואכן שייע מרוצה מאוד מיכולתו: "הוא בוודאות הכדורגלן הכי טוב בליגה. גדולתו היא בתנועתו הנכונה במגרש, כך שניתן לספק לו כדורים נכונים. לא הייתי משווה בינינו משום שסיגנון המשחק שלי היה שונה. תמיד דאגתי להתייצב בחצי-תפנית לשער היריב, וניצלתי את הזינוק המהיר שהיה לי כדי להבקיע. ותמיד שמרו עלי שניים. לא פעם שמעתי שמאמנים אומרים לשחקנים האלה: תלכו אחרי שייע לכל פינה במגרש. באותם ימים היתה הפועל פתח-תקוה, עם נחום סטלמך, היריבה הגדולה שלנו. למעשה הפועל באר-שבע של היום תפסה את מקומה של הפועל פתח-תקוה במאבק עם מכבי על האליפות".

 

מי השוער הגדול ביותר מולו שיחקת? גלזר: "חודורוב הוא הכי טוב. עדיין לא קם שוער ישראלי ברמתו. כשהוא יצא לכדורי קרן, ידיו הגיעו ראשונות לכדור. אין ספק שהוא הטוב מכל אלה שראיתי".

 

אני מחזיר את שייע למשחק העונה ושואל מה לדעתו יכריע את הכף בבאר-שבע. תשובתו: "בכדורגל יש דבר שקוראים לו לתפוס יום טוב, ומפני שהכוחות שקולים, זה מה שיקבע".

 

 

שייע גלזר. מפרגן גם לבית"ר ירושלים (דני מרון)

 

כשמדברים עם שייע גלזר, הכי טבעי שמגיעם גם לקבוצת הכדורגל ברצלונה. שייע ממש מתמוגג: "קבוצה נפלאה. כל כך טוב לראות את משחקיה בטלויזיה. היא הקבוצה הגדולה ביותר בעולם. לראות אותה זה לראות קונצרט".

 

וכיצד הוא רואה את הניסיון להשוות בין פלה, מארדונה ומסי?

 

גלזר ואבי נמני. גביע הוקרה (עדי אבישי)

 

שייע: "שלושתם באותה דרגה, אבל אם יכולתי לשחק לצידו של מסי אני חושב שהייתי מבקיע 50 שערים בעונה" אומר שייע, ועיניו נוצצות.   

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי