שתיהן ידעו ימים יפים יותר בעבר

רוג'רס. דרך סוונסי הגשים חלום
רוג'רס. דרך סוונסי הגשים חלום | Gettyimages

המפגש בין ליברפול לניוקאסל מעורר אצל אייל לחמן דווקא נוסטלגיה

(גודל טקסט)

      מאת: אייל לחמן      צילומים: gettyimages

 

 

את שנותיו היפות עשה ברנדן רוג'רס ברדינג וסוונסי. עליית הליגה ב-2011 וההתבססות בפרמיירליג רשומות על שמו של המנג'ר שזכה בזכות סוונסי להגשים את חלומו הגדול – לקבל את ליברפול וללכת בשדות קוצים לא זרועים.

 

 

בצורה אירונית, הניצחון האחרון של רוג'רס בליגה היה על… סוונסי, ומאז ליברפול ספגה שישה שערים בשני משחקים ממנצ'סטר יונייטד וארסנל, במשחקים שאמורים היו לקרב את ליברפול למועדון 60 הנק' ולהציל אותה מעונה אבודה.

 

אך נראה שהיכן שמאריו באלוטלי נוחת, לא מסתדרים הדברים. אצל רפא בניטס למוד הסבל והביקורות, לפחות ליברפול הייתה לוחמת. דירק קאוט התרוצץ אצלו על הקווים וסטיבי ג'י שיחק מאחורי חלוץ. קבוצה שהייתה כל כולה כוח ואחריות. ליברפול של היום מאבדת את כל החוקים במחצית השנייה: ספגה עד כה 20 שערים וכבשה 27 בסיום משחקים נטולי טקטיקה ובקרה.

 

באלוטלי. היכן שהוא נוחת, דברים לא מסתדרים (gettyimages)

 

סימון מיניולה היה בטוח שדרך ליברפול הוא יצליח להתחרות בטיבו קורטואה על אפודת השוער הראשון של נבחרת בלגיה. בינתיים צ'לסי ספגה 26 שערים וליברפול עשרה יותר, כשגם ההתקפה של האדומים לא זוהרת: 45 כיבושים בלבד.

 

יש לי סימפטיה יתרה אל ניוקאסל, אולי בשל המפגש ההוא שהתקיים בערב ראש השנה של שנת 2004 מול בני סכנין. רשימת כוכבים עיטרה אז את הקבוצה של בובי רובסון ז"ל: אלן שירר, פטריק קלייברט, ניקי באט ושיי גיבן. למרות כל זאת, רובסון אז פוטר. למגפייס של היום אין את היכולת ההתקפית של התקופה של המנג'ר האנגלי הגדול. היא כבשה רק 33 שערים. פחות מק.פ.ר שממוקמת מתחת לקו.

 

ג'ון קייבר בן ה-50 – עם ניסיון מועט ב-MLS האמריקאית – צריך קודם כל להבטיח את מקומה של ניוקאסל בליגה אחרי ארבעה הפסדים רצופים, כולל אחד לסנדרלנד, שצמצם את הפער בין השתיים לשש נק' וסיבך את הקבוצה של קייבר.

 

שירר ורובסון. נוסטלגיה אמיתית (gettyimages)

 

סמי אמאובי, שאמור היה לקחת את הקבוצה על הכתפיים שלו בזכות היכולת הטכנית על הקווים, כבש רק פעמיים. איוסה פרס הצנום והפעלתן לא הפך למהדורה חדשה של דויד וייה וכבש רק חמישה שערים. יוהאן גופראן, שלא משחזר את ימיו ושעריו הגדולים בבורדו, כבש רק פעמיים העונה, ורק פאפיס סיסה המנוסה עוד שומר את ניוקאסל בחיים. הכישרון של אמאובי וחבריו מול דיאן לוברן הקשוח הערב באנפילד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי