המחזור של הקשרים האחוריים

יוסי דורה. האס של עכו
יוסי דורה. האס של עכו | דני מרון

לחמן סוגר את משחקי הפלייאוף התחתון ומסמן את הנקודה החזקה ביותר של הקבוצות הנאבקות על חייהן ואלה שלא

(גודל טקסט)

1. עם המאזן הנמוך בליגה של חמישה נצחונות ב-29 משחקים ו-12 שערים פחות ממנה בעמודת הכיבושים, יצאה הפועל עכו אל גוב האריות במושבה, מול הפועל פתח תקוה, המעודדת מהנצחון בבלומפילד.

כצפוי, מצויידים בתקוות גדולות, אלפים בחולצות כחולות מילאו את היציע המזרחי. ההפתעה היתה דווקא במערבי, לשם נפלטו עשרות עכואים בדגלים תכלת לבן היישר מהאוטובוסים שארגנה עיריית עכו.

הסטתו של יובאנוביץ לעמדת הקשר האחורי, איזנה לחלוטין את עכו. יוסי דורה רץ וחילץ, איבנוביץ שלט באויר וסידר את המשחק והקשר הטוב בין השניים הללו גרם לשלומי דורה לפתוח עם שני קשרים אחוריים בלבד.

192 ס"מ לסרבי שמצויין דווקא על הקרקע ומזכיר במבנה גופו ובסגנון משחקו את ניר  ביטון. היציאה הראשונה שלו מבלגרד היתה לקפריסין, אל אתניקוס אכנה הקטנה, הקבוצה שבה שיחק גם קאסיו, הבלם של קרית שמונה.

מ-30 מחזורים, יובנוביץ פתח ב-27, כבש ב-1:3 על הפועל תל אביב ובשבת האחרונה את הראשון ב-0:2 הגדול במושבה. הבעיטה של הסרבי הגיע ממרחק תוך עמידה צידית וללא תנופה והיתה תוצר של טכניקת בעיטה ומתיחת כף רגל מרשימה.

השינוי שעשה בקישור הצליח בגדול. שלומי דורה (דני מרון)

ההישג הגדול של יובאנוביץ ויוסי דורה התגבר נוכח הניצחון של שניהם במאבק מרכז השדה על המשולש של חסן אבו זיאד, אורמוש וגל אראל.

מי כמוני בעד מתן הזדמנויות לשחקנים צעירים. במיוחד כשאוראל כהן הוא שחקן הבית היחיד בהרכב פ"ת, אך הקבוצה של קורצקי זקוקה לשחקני בית בקישור ולקאלה המנוסה בין הקורות. מעט פרובוקטור, אך חרוץ, בעל מוסר עבודה וזה שהשאיר ארבע שנים את הפועל חיפה בליגת העל, עם סגלים פחות טובים ממה שיש להפועל פ"ת העונה. הכחולים סוגרים את הטבלה עם 52 שערי ספיגה, הכי הרבה בליגה הישראלית.

נחזור לעכו. גוטליב הבקיע את השער ה-18 של עכו במחצית השנייה של המשחקים. כושר גופני יש בצפון. גם הרבה אופי, הרבה בזכות מושיקו מישאלוב המנוסה שסגר משחק שמיני רצוף של 90 דקות, מנהיגות, חכמה ובעיקר טכניקה בחלק האחורי.

בחוד תסס יובל אבידור. שיטת שלושת החלוצים של שלומי דורה נותנת לאבידור את האפשרות לנוע על שטחים ולא להיות מקובע לקו. אבידור היה מצויין. השלישי, אמייה טגה, אמנם נכנס מחליף, אך הוכיח שוב שהוא שילוב של ביברס נאתכו ובירם כיאל, בני דורו. השלישייה הזו הביאה את עכו אל מעל הקו.

קורצקי. היה צריך להמשיך עם קאלה בשער (דני מרון)

2. הפועל פתח תקוה, האחרונה, כבשה בדיוק את אותה כמות כמו של הפועל ת"א, זו שבתחילת העונה הצהירה על משחק התקפי. בפועל, האדומים דווקא בלטו יותר במשחק ההגנה, השני בטיבו בפלייאוף התחתון וגם נתון זה נשחק עם ספיגה של ארבעה שערים בשבועיים.

כששי אבוטבול הוותיק חזר להרכב ולעמדת הקשר האחורי, ואף כבש, היה דווקא יפה לראות שער של בבאייב הצעיר. הקשר ממחלקת הנוער של רעננה מרשים העונה וכבש שער בבעיטה מרחוק דומה לכיבוש של קשר אחורי אחר, הסרבי של עכו.

חזר להרכב וכבש. שי אבוטבול (עדי אבישי)

3. ב-15 בספטמבר, מעט באיחור, חגגנו את פתיחת הליגה. סמי עופר היה מפוצץ ועטטא ג'אבר פתח בקישור האחורי של מכבי חיפה. בסגל היו אז מיצ'ל (שפתח), בוקולי וקובי מויאל. לאחרונה הגיע זר נוסף – מדו קאמארה. זרים בקישור יש גם לנתניה. אחד מהם, גיורגיו הרומני, בן ה-32, איבד כדור לג'אבר בן ה-20, שדהר מחוף לחוף וירה פנימה תוך כדי ריצה. שער נוסף לקשר אחורי במחזור הליגה הזה.

4. את שער הנצחון לסכנין, כבש, איך לא, קשר אחורי. דייגו קאצ'ובה הוא הברקה גדולה של אלי כהן שגם כשישב מובטל בבית עקב אחרי הליגה הלאומית. יחד עם החודשים שלו בהפועל ירושלים, לברזילאי העונה כבר שישה כיבושים ואין לפסול שכמיטב המסורת, גם עליו תשים מכבי חיפה יד. הרי היו לה העונה רק שישה קשרים אחוריים….

5. מתוך 22 שערי המחזור, 14 כבשו קשרים ובלמים, שמונה בלבד נכבשו ע"י חלוצים. רודג'רס קולה הגיע לגנט אחרי 11 כיבושי ליגה בראשל"צ ושבעה באשדוד ובעיקר בזכות מבנה גופו המזכיר את בנטקה, לוקאקו, אוריגי ואולארה, חלוצי הדור הבא בבלגיה, יצרנית השחקנים הגדולה בעולם.

איזי שירצקי זיהה את הפוטנציאל. קולה (ערן לוף)

בגנט קולה לא שרד. פתח בתשעה משחקים בעונה וחצי ואיזי ידע לזהות את הפוטנציאל הפיזי. לאחר 13 משחקים רצופים, קולה חזר לכבוש, עם רגל ארוכה, בגלישה ובתאווה שמאפיינת קשרים אחוריים ובלמים. 

6. גיא לוי מאמין לאורך כל חייו ב-4:5:1. פליימייקר, שני קשרים בקוים. לידור כהן, דני פרדה, חנן ממן, עומר אצילי, ליביו אטאל ושלומי אזולאי, כל השישייה הם שחקנים מתאימים לשיטה הזו של 4:5:1 ויגיעו רחוק בזכות הטכניקה. הם הסיבה שבית"ר כה מלהיבה.

זה שלפניהם הוא לא פחות קשר מהם. איציק כהן המוכשר, ממוקם בשפיץ וסוגר שבעה כיבושים העונה, בדויק כמו בשנה שעברה.

7. רק 22 שחקנים שיתפה העונה בני יהודה, שתשחק בעונה הבאה בליגת העל וכנראה שתבקר דרך קבע בטור הזה. 12 מתוך ה-22 הם שחקני בית, שבעה מהם שחקני קישור.

אל פיניש, חזיזה, בורלא, מוניס ועגייב, מצטרפים ראלי ובלדוט, שמשחק העונה אצל אבוקסיס כקשר אחורי, בסגנון שאבוקסיס עצמו היה משחק.

בלי הרבה שחקנים, אבל עם כרטיס העלייה לליגת העל. שחקני בני יהודה חוגגים (עדי אבישי)

ועוד אלמוני: גל צרוייה עם 12 שערים בכל המסגרות. הבחור מדימונה נבחן בכל הארץ. אבוקסיס ודמאיו זיהו והרויחו עוד פצצת אנרגיה בחוליית קישור זהובה, ובמחזור ששייך כולו לשחקני הקישור האחורי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי