המפתחות לניצחון בפלייאוף התחתון

|

התחתית רותחת ולחמן מכין אתכם למחזור קריטי שעשוי להשפיע על זהות היורדות

(גודל טקסט)

   מאת: אייל לחמן   צילום: ערן לוף

 

 

1. ליל הסדר היה כולו רוגע ואושר עבור מאמני ובעלי קבוצות הפלייאוף התחתון. ארוחה חמימה בחיק המשפחה היא המפלט האידיאלי מאימת התחתית והקמפיין המשתק שבפתח: שבעת המשחקים שיקבעו מי לליגת העל ומי לליגה הלאומית.

 

גם ללא קשר לשש הנקודות שהורדו ממאזנה של מ.ס אשדוד והשפיעו על כל הקבוצות שמסובכות למטה, מדובר במחזור קריטי לקבוצות התחתית.

 

מהבית הזה ייצאו כשידן על העליונה הקבוצות שיפתחו טוב יותר את הפלייאוף (להזכירם זהו המחזור השני בפלייאוף התחתון), ולמחזור של השבת הקרובה יש משמעות גדולה למגמות ולמומנטום שכל מועדון ייכנס אליו.

 

2. ג'קי בן זקן הוא החושש מכולם. מ.ס אשדוד שלו אינה החלשה בליגה, אך מגיעה לפינאלה במומנטום הכי גרוע: כאחת משלוש ההגנות החלשות בליגה ועם עשרה שערים ברשת בשלושת המשחקים האחרונים. בן זקן אכן חושש מירידה, ובשבת בבית מול עכו זהו משחק העונה.

 

שלושה ניגרים בסגל של אשדוד, אך קלינגר תלוי ללא ספק ביכולת ההגנתית של הקונגולזי, יאיא פטי, שרושם עונה תשיעית בארץ. אחרי יובילדיו, בקאסו ומוקניה, בלמי קונגו שהצטיינו בעבר בישראל, פטי הוא השורד מכולם, וירשום את משחק הליגה ה-270 שלו בישראל.

 

אשדוד ספגה עד כה לא פחות מ-21 פעמים בחצי השעה האחרונה של המשחק. אלו דקות של כושר גופני ובעיקר כושר מנטלי, ופטי חייב לעצור את סחף הספיגה בדקות הקריטיות הללו.

 

3. יחד עם הפועל חיפה, לעכו יש את ההתקפה החלשה בליגה עם 20 כיבושים בלבד – פחות משער למשחק. עכו כבשה רק ארבעה שערים במחצית הראשונה ו-16 בשנייה. אשדוד כבשה שישה בראשונה ו-21 בשנייה. כדאי אפוא לחכות בסבלנות לשליש האחרון.

 

יובאנוביץ' עם אבידור. משחק קריטי (ערן לוף)

 

יובאנוביץ' הסרבי הוא העוגן של עכו. בגיל 21 יצא לאתניקוס בקפריסין, אך כוכבו דרך בראד בלגרד, הקבוצה השלישית של העיר, אחרי פרטיזן והכוכב האדום. למרות העונה הגרועה של עכו, יובאנוביץ' מבריק. בלם או קשר אחורי – יובאנוביץ' יהיה אחראי למיכאל אוחנה, הקשר הקדמי מהצד השני. ודווקא כאן מסתמנת הפתעה.

 

4. גם להגנה החלשה בליגה, זו של הפועל פ"ת, זו תהיה כנראה ההזדמנות האחרונה. בני סכנין שמנגד תרצה לכפות תיקו, ואם פ"ת תנצח, סכנין חזרה בלהבות. חאלד חלאיילה שב להרכב, וסכנין עם העוגן המקומי שהחזיק אותה בשנים האחרונות מעל המים.

 

חלאיילה בפעולה. יעזור לסכנין? (ערן לוף)

 

5.השאלה הגדולה היא מה יעשו אלו שכמו סכנין, רוצות תיקו: רעננה ונתניה. שוב משחק לרוחב ונקודה צפויה לכל אחת, או ספורטיביות בהתגלמותה?

 

6. הפועל חיפה כבשה שער אחד בלבד בארבעת המשחקים האחרונים, למרות שמפוזרים לה חלוצים בכל עמדה – ריקטס כמגן, כיוואן באגף, לאלה וסליחי בחוד – אך כמו במכבי ת"א, הכל קם ונופל בקישור. שבתאי ושוקרני כשני אחוריים וסטיבן כהן או אוסטוינד לפניהם, יכולים לתת פייט לכל משולש קשרים מתפתחים בישראל, אך זה עדיין לא זה.

 

30 שחקנים, כמות חסרת תקדים, שותפו העונה בהפועל ת"א. הקבוצה חסרת היציבות מוולפסון חיה ונושמת על הצעירים שלה. כך היה בתקופה של בן שהר וביברס נאתכו, וכך יהיה גם בשבת, כשרמזי ספורי בהיעדרו של יחזקאל הפצוע, ינסה להציל אותה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי