לאחים דורה אין סנטימנטים

| צילום: אסף קליגר

מאמן וקשר הפועל עכו פוגשים את קבוצת נעוריהם, הפועל חיפה, וייתכן שיורידו אותה ליגה. וגם: על הדור של הפועל פ"ת

(גודל טקסט)

לעתים נדמה כי הפועל עכו היא בכלל לא עכו, אלא הפועל חיפה. שלומי ויוסי דורה, יובל אבידור, אמיר אבו-ניל – כולם תוצר קריית חיים, וכל אלה מכינים למחר קבלת פנים קרה ומנוכרת לחבריהם משכבר הימים.

 

האחים דורה הולכים להוריד ליגה, לא פחות, את קבוצת ילדותם ונעוריהם. קריית חיים בפאניקה. שער אחד בלבד כבשה הקבוצה של יואב כץ בחמשת המשחקים האחרונים. נתון שאיתו צונחים לליגת המשנה.

 

 

בסגל של הקבוצה מגבעת נפוליאון גם ארבעה יוצאי מכבי חיפה: שניר משען, שאדי שעאבן, רז שטיין ופצצת האנרגיה עדי קוסטה. מכל רשימת החיפאים, כולם – פרט למשען – שחקני קישור והתקפה, ואת ההגנה של עכו יחזיקו בשיניים שני שחקני הבית הבודדים בהרכב: דודו גורש ואדי גוטליב.

 

13 שנה מפרידים בין השניים, ופרט לאלכס לויט ולאיציק כהן, לא צמחו בעכו בשנים הללו שחקני בית נוספים. גורש וגוטליב הם המוהיקנים האחרונים בקבוצה שאין לה על המגרש אש ולהבות.

 

למרות יכולת עמידה לקויה שלו באשדוד, לזכותו של גוטליב עומדים כבר 15 משחקים בהרכב הנבחרת הצעירה. היציבות מנגנת אצלו כינור ראשון: בעונה שעברה שיחק 31 משחקי ליגה בהרכב, העונה הזו כבר 27 ושני כיבושים.

 

השחקן הטוב ביותר של עכו הוא אמיה טגה. איך טס הזמן – טגה כבר בן 30. הקשר ה"בין לבין" הוא שחקן לא פחות טוב מלגיונרים כמו בירם כיאל, ביברס נאתכו ואלמוג כהן. בניגוד להם, טגה יכול גם לשחק באגפים.

 

עכו, שכבשה ארבעה שערים במחצית הראשונה של המשחקים ו-16 בשנייה, לא תוכל להמתין הפעם לשלב האחרון של המשחק. במשחקים כאלה, של חיים ומוות, מנצח מי שיורה ראשון ומוקדם ככל האפשר.

 

שלומי דורה. מכין קבלת פנים קרה ומנוכרת להפועל חיפה (עדי אבישי)

 

###

 

המשחק בין הפועל ת"א והפועל פ"ת הולך להיות פיצוץ. פיצוץ של משחק, פיצוץ של מתח ואל תתפלאו אם משחק כזה יכול גם להסתיים בפיצוץ על ידי השופט (17:05, ישיר בספורט1 וב-HD).

 

זה יהיה מפגש בין מצב הרוח הגבוה של האדומים לבין הפגיעה המורלית הקשה שספגה ה"כחולה" מאם המושבות במחזור הקודם. לאשדוד הורידו נקודות, שכבר חזרו, אך השחקנים של מנחם קורצקי ואורי אוזן כשלו, לא ניצלו את חלון ההזדמנויות שנפתח וספגו שלישייה מסכנין.

 

למלאבסים יש את כל הנתונים לרדת ליגה. ראשית, ההגנה: 49 שערים ספגה הפועל פ"ת, והיא החלשה בישראל מבחינה זו. שנית, היא נותרה ללא שחקני בית בסגל. אוראל ושגיב כהן הם היחידים, בשעה שעשרות בני המועדון רועים בשדות זרים. אבל הנתון העיקרי הוא הקהל, שבשנים האחרונות משפיע על החלטות ההנהלה. בכל מקום שקהל שאף לנהל, המועדון קרס.

 

כשקהל שאף לנהל מועדון, זה הוביל לקריסה (עדי אבישי)

 

דור שלם, בדיוק חמישים שנה, חלף מהאליפות האחרונה של הפועל פ"ת, והדור שיש עתה להפועל פ"ת הוא דור כוכב, דור חוגי ודור ז'אן – לשלושתם יחד העונה שלושה שערים בלבד, ושלושתם כלל לא שייכים למועדון.

 

מי שכן שייך להפועל, הוא אריאל לזמי. להפועל ת"א כמובן. הפועל שילמה והביאה את דודו ביטון ואמידו באלדה, אך הילד מהצפון הוא זה שכבש שער כל כך חשוב ב-12 הדקות האחרונות של המשחק מול הפועל חיפה, בדרך למסע ההישרדות של השריף. לפחות הוא היה מהיר והחלטי: שלף את לזמי וירה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי