המסורת, ההתקפה והקהל – פרמטרים שיכריעו גורלות

הקהל של פת זה היתרון שלה?
הקהל של פת זה היתרון שלה? | צילום: עדי אבישי

שתי הקבוצות עם ההתקפה החלשה בליגה ברגע קריטי, הפועל פ"ת בונה על הקהל ולאן נעלמו שחקני הבית? לחמן מסמן שוברי שוויון

(גודל טקסט)

אחרי שנים ארוכות, זו הפעם הראשונה ששתי סוגרות הטבלה אינן שתי ההגנות החלשות בליגה, אלא דווקא שתי ההתקפות הדלות בישראל. בעונת 2012/13 ירדה מכבי נתניה ללאומית עם 50 שערים ברשתה, למרות שכבשה יותר מסכנין ומהפועל חיפה שמוקמו מעליה. בעונה שעברה הייתה זו הפועל רמה"ש, שירדה עם 59 שערי ספיגה.

 

בבלגיה, ליארסה ירדה עם 63 שערי חובה – הכי הרבה בבלגיה – למרות שכבשה יותר מהקבוצה שמעליה. באיטליה, שלוש האחרונות (צ'זנה, קליארי ופארמה) הן שלוש קבוצות ההגנה הגרועות בליגה. השבוע ממוקמות ההגנות החלשות בישראל מעל הקו האדום ודוחקות את עכו והפועל חיפה מתחת לקו. שער הניצחון של עכו אף הפך את הקערה והקבוצה של יואב כץ סוגרת את הטבלה, אך ורק בשל מאזן מזעזע של 20 כיבושים ב-29 משחקים.

 

 

כץ החתים העונה ארבעה חלוצים זרים: ריקטס, מאולי, קוראץ' וסליחי, שכבשו יחד שני שערים. למזלם של החברים מקריית חיים יש להם חלוץ בן 33 – מהראן לאלה – שהבקיע מחצית משערי הקבוצה, אבל גם הוא כבש רק שער בודד בששת המשחקים האחרונים. ייתכן שאחיו של איתי שכטר, ענר, ירענן ויפתיע. הערכתי לטל בנין על המעוף והתעוזה, אך חיפה תנצח באשדוד (17:45, ישיר בספורט1) רק אם לא תתפתה, רק אם תסגור, תנעל ותתיש את אשדוד – זו שספגה עד היום 21 משעריה בחצי השעה האחרונה.

 

מהראן לאלה. הכל עליו? (צילום: ערן לוף)

 

הקבוצה של ג'קי בן זקן תבוא לנצח בכל מחיר, וזו אולי תהיה הטעות של ניר קלינגר. לאחר השבת שש הנקודות, ובמשחקים כאלה ("על שש נקודות") אשדוד יכולה להרשות לעצמה תוצאות תיקו, וקלינגר חייב יהיה לשחק בזהירות. ואכן, בשבעת המשחקים האחרונים סיימה אשדוד ארבעה ב-0:0. אך בשבעה מתוך 11 המשחקים האחרונים ספגה 21 שערים – ממוצע של שלושה למשחק. את זה קלינגר חייב לשפר.

 

זיכרונות מהעבר ישפיעו על הפועל פ"ת?

 

מוקד מותח אחר יהיה במושבה ב-15:30 (ישיר בספורט1). נקודת המפתח היא הקהל הכחול של הפועל פ"ת, ש-400 בלבד מהם הגיעו לבלומפילד, ובכל זאת נתנו הצגה. במשחקים קריטיים, אם צריך 4,000 או 14,000, הם יהיו שם, כי להפועל פ"ת אוהדים בצפון ובדרום, בקיבוצים ובמושבים, שמתייצבים תמיד ביום פקודה. והפעם, יום גדול להפועל פ"ת, שתרצה ניצחון שני ברצף.

 

בקבוצה מאם המושבות בולטת לאחרונה התבגרותו ומנהיגותו של גיא דיין, כבר בן 28. עם רגל שמאל מרשימה, הוא תמיד נתפס בעיניי כילד רך ולא לוחם, אך הגיל וסרט הקפטן עשו את שלהם. דיין הוא ה"מישל פלאטיני והאורי מלמיליאן" של מלאבס.

 

דיין עם אראל. התבגר (צילום: עדי אבישי)

 

רגל שמאל מרשימה יש גם לרובי דבורה, המושאל לרמה"ש וכבש השבוע צמד מול ראשל"צ. רגל שמאל מרשימה גם לדור אזולאי שמשחק בלוד. פ"ת חוגגת בימים אלה 60 שנה לאליפות הראשונה. סטלמך, קופמן, דרור קשטן, האחים רצבי ורבים וטובים אחריהם היו ברובם בני המושבה והביאו שיא של חמש אליפויות רצופות. פרט לשוער אוראל כהן, ה"כחולה" ללא שחקני בית בהרכב, וזו שערורייה בפני עצמה. ולמרות זאת, אני מאמין שהאוהדים בכחול צודקים. הפועל פ"ת לא תרד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי