כפ"ס תחליף את אשדוד בעקבות חזון הבעלים

שחקני כפס חוגגים. מחליפה ראויה לאשדוד?
שחקני כפס חוגגים. מחליפה ראויה לאשדוד? |

דעה: הקווים המקבילים בין היורדת לעולה לצד ההבדל במסורת. אייל לחמן מתכונן

(גודל טקסט)

1. קרוב לוודאי שאת מקומה של מ.ס אשדוד בליגה הבכירה תתפוס בעונה הבאה הפועל כפ"ס – מועדון עם קהל ומסורת רבת שנים, בדומה להפועל חיפה והפועל ב"ש. כפ"ס תעלה – אם וכאשר – בזכות חזון של בעלים. לעומתה, אם אשדוד תישאר בליגה, זה יהיה למרות הבעלים. כי בסופו של יום ובסופה של עונה, הדברים תלויים בשחקנים.

 

שתי ירידות הליגה האחרונות שחוותה כפ"ס, ב-2000 וב-2008, היו עם שני סקוררים גדולים: יניב אברג'יל וסמואל יבואה. בזכות כשרונם כבשו הירוקים בצרורות, אך בשל עצלותם ספגה כפ"ס בכמויות. את עונת 2008 סיים יבואה עם 15 שערי ליגה, ולמרות זאת קבוצתו ירדה עם 54 שערי חובה ב-33 מחזורים. אשדוד של היום כבר ספגה 50 ב-32 משחקים – מאזן דומה.

 

 

גם באשדוד חלוצים מהירים, אם כי פוריים פחות מאברג'יל ויבואה: ניב זריהן ואור אינברום. יחד עם מיכאל אוחנה, לאשדוד שלישיית מטוסים מלאי כשרון. רק שהחלק הקדמי של קלינגר, שמכדרר ויוצר, לא מגן ולא משתתף במאמץ המלחמתי, והחלק האחורי סובל.

 


אוהדי כפ"ס. יצטרכו הגנה חזקה ולא רק סקורר (דני מרון)

 

כפ"ס, אגב, ניצחה פחות פעמים מבני לוד השלישית, אך יחד עם בני יהודה, ההגנה שלה נחשבת לחזקה בליגה.

 

2. אפילו היורדת הטרייה הפועל פ"ת כבשה יותר מהאדומים מתל אביב. כן, למרות שבמאזנה ארבעה ניצחונות יותר, הפועל ת"א עדיין כבשה פחות מנועלת הטבלה.

 

ארבעה ניצחונות ותיקו בשמונת המחזורים האחרונים דווקא הביאו לשריף 13 נקודות מ-24 אפשריות – יותר מ-50 אחוזי הצלחה. מכובד לכל הדעות. עם מספרים כאלה בשאר העונה הפועל הייתה מסיימת 26 מחזורים במקום החמישי, המוביל לפלייאוף העליון ולמאבק על כרטיס לאירופה. חבל על חוסר האמון בו לקראת העונה הבאה.

 


השריף נפרד. חוסר אמון מוצדק? (אסף קליגר)

 

כהן קיבל את הפועל במקום העשירי, סיים את העונה הסדירה באותו מקום ואם ינצח את אשדוד (20:30, ספורט1), יסיים את הליגה שמיני. הפועל יכולה להציל לעצמה את העונה המתישה, המרוחה והכושלת בכל החזיתות – כולל בכיבוש שערים וברכש. 31 שחקנים, מספר שיא, שותפו השנה בצד האדום של בלומפילד. רמזי ספורי, שון מלכה, שגיב יחזקאל, שי אבוטבול, פיליפ אבומנה ומוחמד אבו אל-היג'ה הם שחקני הבית היחידים במועדון, ויחד עם אריאל לזמי הצעיר הם אלה שחייבים לשחק. הם אלה שינצחו ויחזירו את הכבוד האבוד.

 

3. עד לפני שבועיים, ההתקפה של הפועל חיפה נחשבה לחלשה בליגה, עם 20 שערים בלבד ב-30 משחקים. לפתע, בשני המשחקים האחרונים, כבשו חמדי סליחי והחברים חמישה תוך שבועיים, הודות לאלבני שטעה טעות מרה בגיל 25, נשאר באוסטריה גם אחרי 33 שערים בשתי עונות בפ.צ ריד הקטנה ולא הלך אחרי ההצעות מהבונדסליגה.

 

אבל הסוד של הקבוצה מקריית חיים הוא בקישור האחורי. טל בנין זוכר ימים גדולים שלו במועדון בתפקיד הזה. כמאמן הוא מאמין בצמד קשרים אחוריים ויצר בקבוצת האם את קובי דג'אני ורועי שוקרני, צמד מלא טכניקה וראיית משחק. שוקרני כבש בסיבוב הראשון את שער הניצחון ב-2:3 על מכבי נתניה בדקה ה-90, וצפוי להיות המכירה הבאה של יואב כץ לקבוצה גדולה – בעיקר אם תחגוג חיפה את ההישארות בליגה.

 


שוקרני. המכירה הבאה של כץ? (ערן לוף)

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי