החזרה שמעוררת יותר הייפ משנות האליפות

רוני לוי. האיש והטקטיקה
רוני לוי. האיש והטקטיקה | צילום: דני מרון

לוי חזר למרכז העיניינים, אבל עכשיו עליו לגרור את חיפה למאבקי הצמרת

(גודל טקסט)

1. הוא שב בסערה אל הכרמל לאחר שהשנים הארוכות מאז שעזב לא האירו לו פנים. הוא אמנם זכה להערכה גדולה גם באורזיצ'ני, גם בסטיאווה וגם באנורתוזיס, השתדרג בידע מקצועי ובאימונים מתקדמים, אך הזינוק של רוני לוי בחזרה לתודעה לא חל אפילו בבית"ר ירושלים, אלא דווקא בקרבות ההישרדות בעונה האחרונה עם קבוצת נעוריו מכבי נתניה.

 

המפגש עם יענקל'ה שחר בתא הכבוד בטדי במשחק הנבחרת מול בלגיה היווה אולי את החותם לחזרתו לכרמל, והשחקנים מעידים כי שובו של לוי מעורר הייפ גדול יותר אפילו מקיץ 2003, אז קיבל את המושכות בקבוצה הבוגרת אחרי שעלה ממאמן הנוער.

 

 

לוי מיהר לצרף את איש אמונו, ד"ר בוקי ירון. פיזיולוג ואיש כושר גופני, מהמוהיקנים האחרונים שעוד מאמינים ומוציאים את השחקנים לריצות ארוכות. העבודה הפיזית עם הד"ר והמעבר למשחקי ותרגולי הקצב עם הכדור הפכו את האימונים – כך מספרים השחקנים – למתישים פיזית ומחשלים נפשית. בליגה שלנו זה אמור להספיק ולהפסיק את קצב הספיגה הגבוה שאפיין את הירוקים בעונה שעברה.

 

2. נתון הספיגה הגבוה מראה שבתום העונה הסדירה האחרונה כמות שערי החובה שספגה חיפה הייתה גבוהה אף מזו של רעננה הצנועה והלוחמת. לוי גאה בהיותו בעבר קשר אחורי, בדומה לדייגו סימאונה ומאמנים רבים אחרים. בשל כך, קו הקישור אצלו אמור להיות נעול.

 

עיקר עבודתו הטקטית של לוי הוא בתרגול קוי ארבע: הגנה, קישור והתקפה, עם דגש על סגירת המרווחים באמצע. לצורך כך מיהר להחתים את ניקולה דרינצ'יץ הסרבי, שרשם 33 הופעות בהרכב נבחרת מונטנגרו.

 


דרינצ'יץ'. הברומטר של לוי (מכבי חיפה, הרשמי)

 

דרינצ'יץ' זכור מהגעתו המסחררת לארבע עונות בקראסנודר, היום סגנית אלופת רוסיה. אז, בעונת 2011/12, הוא פתח ב-39 משחקים וספג לא פחות מ-11 כרטיסים צהובים. אכן, סמל להשקעה. אביחי ידין יהיה בן הזוג של דרינצ'יץ', ועטאא ג'אבר התמיר והמצוין ישמש כגיבוי.

 

לוי יוצר העונה סגל קצר ואיכותי. שתי שיטות המשחק שיאפיינו את הירוקים יהיו 4-4-2, ולעתים 4-4-1-1. ההבדל הוא רק בעמידת השחקן השני בהתקפה – אם בקו אחד עם החלוץ, או מאחוריו.

 

3. הטעות הגדולה של חיפה בשנים האחרונות הייתה הליכת השבי אחרי החלוצים הזרים. בסופו של יום, מבינים אלון תורג'מן, שון וייסמן, אלירן עטר, איתי שכטר, שובל גוזלן ושחר הירש כי ישחקו השניים מביניהם שישקיעו יותר בהגנה.

 


עטר. לא צריך חלוצים זרים (דני מרון)

 

משמעות אדירה תהיה לטקטיקה ולרוח הקבוצה ובמבנה החזק והנחוש הנוכחי. עם מאמן קפדן כמו לוי על הקווים, עשויים העונה יוסי בניון ומכבי חיפה להפוך לאלטרנטיבה לאלופה מתל אביב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי