ה-11 של העונה

זהבי. המסתנן הכי גדול מאז ימי ברגקאמפ
זהבי. המסתנן הכי גדול מאז ימי ברגקאמפ | צילום: עדי אבישי

לחמן בוחר את נבחרת הליגה לסיכום עונת 2014/15. יש בה זר אחד והרבה כישרונות (שוקרוני, לביא, סיימון) שבטח פספסתם

(גודל טקסט)

עונת 2014/15 התאפיינה יותר בקהלים ובצבע מאשר ברמת הכדורגל. היציעים המלאים ומופעי העידוד של 30 אלף אוהדי מכבי חיפה ב"סמי עופר", אלפי אוהדי באר שבע שליוו את קבוצתם לכל פינה ואלפי אוהדי הפועל פתח תקווה שהרעידו אצטדיונים למרות הירידה, והאדומים מהכרמל שתרמו להישארות קבוצתם. אפילו הקהלים של קרית שמונה כופר סבא, מכבי פתח תקוה ועכו הפתיעו לטובה.

 

מהכדורגל עצמו לא ממש התרשמנו אבל היכן שזרם רגש בחדר ההלבשה, הכדורגל גם היה טוב יותר. טקטיקה וקצב לא היו החלק החזק של הליגה שלנו ובהעדרם נותרנו עם השחקן הבודד. השחקן שיצר יתרון, בלט והנהיג.

 

 

בחרנו עבורכם את ה-11 של העונה פלוס ספסל. שימו לב שרק זר אחד התברג להרכב ולא במקרה. רוב הזרים לא הותירו חותם משמעותי. אובידו הובאן וויליאם סוארס בלטיו בבאר שבע, לארי קאיודה במכבי נתניה ועמנואל אמבולה ברעננה בלטו לטובה. לכן אולי כדאי שנאמץ את המודל הסרבי-קרואטי-גנאי: לא קונים, מוכרים בלבד.

 

שוער: גיא חיימוב (קריית שמונה)

 

עד המחזור ה-16 ספג עשרה שערים בלבד. אחר כך, כשמפלס ההתלהבות והאחריות של ההגנה שלו ירד פלאים, חיימוב נחשף מעט יותר, אך עדיין סיים עם חבריו כהגנה השלישית  באיכותה. השוער שגדל במכבי תל אביב ראוי לשחק בה בעונה הבאה.

 

מגן ימני: עודד אלקיים (קריית שמונה)

 

האופי הנאמן של אלקיים מתלבש על יכולת אתלטית אדירה ומותאם לבשלות אידיאלית בגיל 27. אין ספק שמדובר במגן הימני היציב, האמין, החזק והטוב בישראל.

אלקיים. היציב, האמין, החזק והטוב בישראל (עדי אבישי)

 

בלם: קאסיו פרננדס (קריית שמונה)

 

הברזילאי הגיע מקבוצה קטנה בקפריסין בשם אתניקוס וכאן בישראל הוא פרץ. אחריות כשהכדור אצל היריב ושקט כשהכדור ברגלי קבוצתו. הבלם הטוב בישראל ובעיקר המרשים מבחינה טכנית והזר היחיד ב-11.

 

בלם: יניב לביא (רעננה)

 

חיים סילבס פתח את העונה עם שלושה בלמים, סיים עם שניים ותמיד הקפטן בן ה-37 היה שם. רגל שמאל וכדור ארוך עדין ורזומה של 240 משחקי ליגה בתשע העונות האחרונות.

 

מגן שמאלי: נאור פסר (מכבי פ"ת)

 

בעל רגל ימין חזקה שמצליח רק בצד שמאל. לקפטן של המלאבסים יש זכויות גדולות בהצלחה המקצועית העונה. כשצריך היה, נזעק ימינה. כשבן שמעון עבר לשחק עם חמישייה מאחור, תקף. כשחזר לארבעה, סגר. מלא אחריות ומהירות.

 

אלברמן. הגיע הכי רחוק שאפשר (ערן לוף)

 

קשר אחורי: גל אלברמן (מכבי ת"א)

 

לבן של שמעון אלברמן היה ברור בגיל צעיר מהי בדיוק המטרה. להגיע הכי רחוק שאפשר כמו שאבא, הכדורידן, היה מתעופף מעמדת הפיבוט. אלברמן ג'וניור השיג את המטרה ואף עקף את הציפיות ואת אבא. לב רחב של נתינה וראש של מאמן.

 

 

קשר אחורי: אלירן סיימון (כפר סבא)

 

איך אפשר בלי נציג מרענן מהקבוצה המרעננת של הליגה הלאומית. לא רק קפטן וסמל, אלא אף כובש שערים מכריעים,שהעלו את כפר סבא ליגה. בעונה הבאה יתגלה לכולם קשר אחורי חסון, טכני, פיזי וחכם

 

קשר: שלומי אזולאי (בית"ר י-ם)

 

פס נקי, כדור ארוך ששט כל הדרך ונייד. אזולאי הוא שחקן ללא תפקיד ולכן כקשר קדמי הוא התקשה לעתים בפגישה מול הקשר האחורי של היריב ועם הכדור מרווח לקווים.

 

קשר אחורי: רועי שוקרני (הפועל חיפה)

 

מהמחזור ה-21 הצעיר בן ה-24 שיחק בכל משחק 90 דקות. מחלץ, מנהל משחק, זז לעומק. אני צופה לו עתיד גדול.

שוקרוני. מחלץ, מנהל משחק,  זז לעומק (ערן לוף)

 

קשר קדמי: ערן זהבי (מכבי ת"א)

מה לא נאמר כבר על זהבי אז תרשו לי, אולי, לחדש שלכם. במחזור ה-14 הגיעה מכבי פתח תקווה חמושה בשלושה בלמים מול האין חלוצים של פאקו. ניקולה מיטרוביץ' התנהל מימין, הבלמים של בן שמעון עמדו ללא שחקן מטרה וזהבי בספרינט אחד על דימוב, הבלם המרכזי שקיווה להיות הבלם המחפה, כבש והכריע.

מאז ימי ברקאמפ ושאלוי, לא היה מסתנן כזה באירופה.

 

חלוץ: מוחמד גאדיר (בני סכנין)

 

במכבי חיפה השתמשו בו על הקווים ולא הפיקו ממנו תעולת. כשעבר לסכנין בעונת 2013/14 החליט המאמן ד'אז מרקו בלבול למקם אותו באמצע והביא בכך למקסום היכולות של חלוץ השפיץ, שכמעט ולא נמצא בשפיץ. לכן גם כמעט בלתי ניתן לשמור או ללמוד אותו.

 

ספסל:

 

צחי גיגי (שוער, מכבי פ"ת): 190 ס"מ של כישרון אדיר, חייב רק לשחק יותר.

 

עומר דנינו (בלם, מכבי פ"ת): שקט, צנוע ואתלטי בצורה מרשימה.

 

רועי קהת (קשר, קריית שמונה): אחורי וקדמי, הגארת' בארי של ליגת העל

 

עומר אצילי (קשר, בית"ר י-ם): עוד שמאלי כמו קהת, אך קדמי יותר. פרח שעוד לא נפתח כולו וכובש.שערים בחסד.

אצילי. פרח שעוד לא נפתח כולו (דני מרון)

 

דור מיכה (קשר, מכבי ת"א): בעידן בו אין זרים בולטים, מיכה חייב לנצל את חלון ההזדמנויות שניתן לו.

 

דובב גבאי (חלוץ, באר שבע): תשעה שערים העונה, תשעה בעונה שעברה ותשעה בעונה שלפניה. יציבות ומהירות, בועט עם הפס ולא עם המלא.

 

אחמד עאבד (חלוץ, קרית שמונה): אין משולש שילובים כזה אצל כדורגלן ישראלי: מהירות, כוח וטכניקה. אם היה עושה הסבה לעמדת המגן היה משחק ברמות הגבוהות באירופה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי