גם אם טביב יעזוב, בית"ר ירושלים תשרוד

| צילום: עדי אבישי

לחמן משוכנע שגם אם תקציב הקבוצה יקטן, אין לאוהדים סיבה לדאגה. לדבריו האותנטיות חייבת לחזור לבית וגן. היא גם זו שתנצח

(גודל טקסט)

צחי אליחן יצא השבוע עם סכנין למחנה האימון במזרח אירופה. המאמן אלי כהן ידוע כמאמן טקטי, אחראי, נועל משחקים ומשקיע בפרטים הקטנים – כמו אליחן, שאינו שחקן יצירתי במיוחד, אך נחשב לחרוץ, מהיר ולוחם. שחקן כמוהו יעזור לכהן ולסכנין במאבק ההישרדות.

 

בעקבות ההתפתחויות האחרונות, צפויה בית"ר ירושלים להפוך בקרוב לקבוצה שגם היא כל מטרתה היא הישרדות, ולכן שחקנים שגדלו בשורותיה, כמו אליחן, שי חדד (שחתם השבוע בקטמון) ומתן בראשי, שבודק אופציות בליגה השלישית – אין מתאימים וראויים מהם לעזור לבית"ר החדשה במצוקתה הישנה. והמצוקה אכן חוזרת על עצמה מדי תקופה.

 

 

מאז הבלגן המאורגן של דדש ופניג'ל, המנורה נדלקת וכבה לפרקים, ואל מול השקעות חסרות תקדים של ארקדי וגומא אגייאר, מופיעות הקריסות שאחרי. נראה שבפתח עומדת הגדולה מכולן. אותה יציבות בלתי מוסברת בעידן אברם ודדש, פניג'ל וששון שם-טוב, נבעה בעיקר מהאותנטיות והפנאטיות של הירושלמים הללו, אוהבי בית"ר ברמ"ח איבריהם.

 

אלה חשו את הסיטואציה, את השחקנים הנחוצים, נתנו במה לאורי מלמיליאן, אלי אוחנה, סמי מלכה ואודי אשש. להם בית"ר הייתה עולה פחות. הנתון השני הינו ההכנסות. גם ללא ספונסרים ובעלים, בית"ר מסוגלת לייצר הכנסה של 18 מיליון שקל ובתכנון נכון (ואותנטי), זה אמור להספיק.

 

לזכותו של טביב ייאמר שהוא ממעט לחשק עצמו בחוזים ארוכי טווח, ובניגוד לעידן פוסט-גאידמק שבו החזיקו שחקנים רבים בחוזים כבדים וארוכים, כאן החוזים נמצאים רק בידיהם של נכסים אמיתיים, כמו אלי דסה, עומר אצילי ושלומי אזולאי – פוטנציאלים למכירה ולרווח.

 

אצילי וחבריו צוהלים לאחר שער היתרון (עדי אבישי)

 

לאן ילכו הכספים ממכירתם, לקופת המועדון או לכיסו טביב, זו שאלה תקנונית ומשפטית. מה שחשוב עבור אוהבי בית"ר הוא מבנה הסגל. פרט לתומר ירוחם, דסה, טל כחילה ועומר נחמני, אין לבית"ר בסיס של שחקני בית. ולמרות דעיכה חזקה ובלתי מתקבלת בייצור שחקנים, עדיין יש לה נכס נוסף: אבישי כהן.

 

השחקן המהיר, חובש כיפה וכובש שערים, עדיין לא זכה להזדמנות בקבוצה הבוגרת, (עד אמש מול שרלרואה, כשפתח בהרכב), למרות הצלחה מסחררת בליגת הנוער. כשטביב שוחח עמי בנוגע לאימון הקבוצה הבית"רית לפני כשנה וחצי, בתחילת שבוע שבסופו נערך משחק מול מכבי ת"א, לי היה ברור שהילד פותח בהרכב. כהן וכהן, אבישי ואיציק, ולבית"ר יהיו באחריות שני סקוררים ירושלמים אסלי. המאמן הקודם, מנחם קורצקי, מיקם את עומר נחמני בהצלחה בימין. נס זמיר אינו בעל שכר גבוה ואוהב את שמאל. לידור כהן ביניהם, וקריאף – שיוזעק אל השורות ולמען הקבוצה יתבקש ויסכים לקצץ בשכרו – 

 

ישחק מאחוריהם. יוני סורוקין, שגדל בבית"ר, עלה לליגה א' עם בקעת הירדן ונבחן במכבי פ"ת, יוחזר וישמש כמחליף לקריאף. לירוי צעירי ודני פרדה יוקפצו מהספסל, ולבית"ר יהיה קישור פנטסטי בעלות הגיונית.

 

מגבלות התקציב יאפשרו להשאיר גם את דובב גבאי או אצילי, וגם בחלק הקדמי נראה צוות ראוי ומכובד. רעיונות תמיד יש, ובין אם טביב יעזוב ובין אם לא – האותנטיות חייבת לחזור לבית וגן. היא גם זו שתנצח.

 

האותנטיות חייבת לחזור לבית וגן (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי