פתיחה חזקה או סבלנות ועקיצה מאוחרת?

פוגבה ואברה מחויכים. יעמדו באתגר הברנבאו?
פוגבה ואברה מחויכים. יעמדו באתגר הברנבאו? |

אייל לחמן מסתכל על משחק הגומלין בין יובנטוס לריאל מדריד בהיבט הטקטי

(גודל טקסט)

החילוף בדקה ה-64 במשחק הראשון מול ריאל והזנקתו של  אנדראה ברצאלי אל מרכז ההגנה, כדי לשמור על הה-1:2, העיד על האיזון החדש שיצר ה"מאמן החדש" של יובנטוס. ואכן, מאסימו אלגרי עדיין נתפס ביובה כחדש.

 

השפעתו של קונטה לא פגה לאורך כל חודשי הסתיו והחורף ונראה שרק באביב, לא רק הטקטיקה התאזנה, אלא גם ההערכה של הקהל למאמן החדש, כמו גם קבלתו ע"י התקשורת.

 

 

אלגרי הוכיח שאולי אינו כריזמתי כקונטה, אך המבט ההוזה לעיתים, מסתיר מאחוריו הרבה תבונה.

 

עוד בקיץ, אלגרי חצה יפה את משוכות השיטה וייצב את הגברת הזקנה, כקבוצת הגנה אף טובה יותר מאשתקד, וזאת ללא קואדו אסמואה ועם ארבעה שחקנים בלבד בקו האחורי.

 

לכן הכנסתו של ברצאלי הוותיק והמעבר לשלושה בלמים וחמישה בהגנה, הראו עד כמה יובה של אלגרי מתורגלת וגמישה לשתי השיטות. המעבר גם הותיר רק שאלה אחת פתוחה: האם אכן התוצאה הזו טובה לאיטלקים? 0:1 הערב לכריסטיאנו בסטנטיאגו ברנבאו, וריאל בגמר.

 


אלגרי. השתלב במהלך העונה (Gettyimages)

 

ההגנה של יובה, מהשתיים הטובות באירופה, תעמוד למבחן מול רביעיית חלוצים של אנצ'לוטי, שיתפרשו ימין-שמאל-אמצע-מאחור.

 

על פניו, קו של ארבעה שחקני הגנה, אמור להסתדר עם רביעיית ההתקפה הספרדית וגם בהנחה שבעומק ישחק חלוץ אחד, יש גם קשר אחורי, שיעזור בכיסוי על החלוץ השני.

 

רק שאלגרי יודע, שהקשר האחורי הבודד שלו כל העונה, פירלו (ומרקיזיו), הוא שחקן שלא רץ חזרה לרחבה ההגנתית. ולכן, אם רונאלדו ימוקם מאחורי חלוץ, בהחלט אפשרי לחזור לשיטת שלושת הבלמים. בשיטה הזו, לזכותו של אלגרי, הוא אינו פוגע בשלישיית הקישור.

 


פוגבה עושה שטויות. נח כדי להיות כשיר (Gettyimages)

 

נהפוך הוא. טבס משחק מאחורי חלוץ, חוזר לא פעם למרכז ויוצר יחד עם פירלו, וידאל ומרקיזיו מעויין, אל מול שניים בלבד של אנצ'לוטי ועוד ללא הפיזיות של ראמוס בקישור. ראמוס יחזור למרכז ההגנה ולכן יורנטה ישוב למרכז ההתקפה, אלא אם כן אלגרי ימשיך עם מצב הרוח המרענן של מוראטה, שכבש מול האקסית.

 

מה שברור הוא שאחד משני החלוצים הספרדים יוזנק אל מול שני הבלמים הספרדים, ובמרכז הסבוך אלגרי ייצור יתרון. שם בהחלט נראה כי הוא סגור על המערך, בטח כשפוגבה שכבש מול קליארי, הורד לנוח בחצי השעה האחרונה ומוכן ומזומן לגומלין.

 

ועכשיו לסוגייה נוספת: ההגנות. הגברת הזקנה ספגה רק 20 בליגה ורק 4 באירופה, בסה"כ מאזן מינימלי של 24 ב-45 משחקי ליגה ואירופה, אך שער אחד שתספוג, עם שלושה בלמים, ינעל אותה מלהבקיע.

 

29 שחקנים שיתף העונה אלגרי, והקבוצה שלו רעננה מאוד לפינאלה, לרגעי האמת, למלחמה שמאפיינת מזה שנים את האלופה האיטלקית הגאה. אלגרי גם רואה שההגנה מהעבר השני רחוקה משיאה.

 

ריאל ספגה שש פעמים בשלושת המשחקים האחרונים. ןלנסיה עשתה את זה תוך שבע דקות בשבת האחרונה. מוראטה עשה זאת כבר בדקה השמינית וריאל גם פותחת לא טוב את המשחק.

 

בעונת 2012-13, העונה השלישית מתוך ארבע של אלגרי במילאנו, הבריקה מילאן עם 24 שערים ברבע השעה האחרונה, פרמטר של עקביות וסבלנות.

 


אל שערוואי חוגג. אלגרי ייזכר בו? (Gettyimages)

 

אלגרי חייב לבחור: פתיחה חזקה ב-4-4-1-1 מול הגנתה הקורסת של ריאל במטרה להשיג שער מהיר ולגמור את הסיפור או שלושה בלמים וסבלנות, ב-5-3-2, מתוך אמונה בהגנה שלו ותקווה להבקיע בדקות הסיום, כמו אז עם באלוטלי, אל-שערוווי ופאציני.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי