האנשים שיעשו את העונה בפרמיירליג

סטרלינג. יצטרך להוכיח את עצמו
סטרלינג. יצטרך להוכיח את עצמו | צילום: Gettyimages

ואן חאל הנחית שילוב של מהירות וטכניקה, התלות של התרנגולים בקיין והמבחן שנמצאים בו ונגר וסטרלינג. עשר דמויות המפתח

(גודל טקסט)

זה מתחיל. האמת, לא חיכינו יותר מדי. פגרה של חודשיים ועשרה ימים מאז גמר הגביע הסתיימה לה והפרמייר-ליג חוזרת.

 

לקראת העונה שבפתח, הנה עשר שאלות מהותיות סביב עשר דמויות מרכזיות.

 

 

1. ממפיס דפאי

האם זהו אכן האיש שמתאים לסחוב יחד עם וויין רוני את ההתקפה של לואי ואן חאל? מנצ'סטר יונייטד הייתה ללא ספק מלכת הקיץ, וארבע רכישות משמעותיות, בתוספת סיפורי דה חאה, עזרו להפיג את שעמום יולי. ועם כל הכבוד לאלוף העולם בסטיאן שוויינשטייגר, הרכש הראשון של ההולנדי הוא גם זה שהמאמן מחשיב כמשמעותי ביותר.

 

דפאי הוא עדיין לא רובין ואן פרסי וגם לא אריאן רובן. אבל אם מישהו מחפש שילוב של מהירות וטכניקה תוך כדי תנועה בשילוב יכולת כיבוש, התשובה היא ממפיס. כוכב הדור הבא של נבחרת הולנד קופץ לבמה המרכזית וישתף פעולה עם וויין רוני. עדיין לא ברור באיזו שיטת משחק, אבל מה שבטוח הוא שעיניו של ואן חאל נשואות אל הציוות הזה. אם זה יצליח ודפאי יהיה בעניינים, גם יונייטד תהיה.

 

דפאי. יונייטד תהיה בעניינים אם הוא ישתלב (Gettyimages)

 

2. סטיב מקלארן

האם יהיה כאן קאמבק? קצת פחות משמונה שנים אחרי ההדחה המשפילה במוקדמות יורו 2008 והפיטורים מהנבחרת, משלים סטיב מקלארן סיבוב. הוא לקח אליפות בהולנד, נכשל בוולפסבורג, חזר לטוונטה, נכשל גם שם, חזר לליגת המשנה באנגליה, נפל עם נוטינגהאם והפיל את דרבי. ובכל זאת, טוב שיש בעלים כמו מייק אשלי, שייתן צ'אנס גם למאמן שממותג כאחד הלוזרים הגדולים בממלכה.

 

מקלארן מגיע לניוקאסל מעמדה נחותה מאוד, אך עדיין מוערך על ידי רבים באנגליה. הוא חיזק את הזברות עם ג'ורג'יניו וינלדום ואלכסנדר מיטרוביץ', השאיר את הלגיון הצרפתי ויש לו סגל ששווה מרכז טבלה, עם קריצה למעלה. הרבה תלוי גם בו ובהשראה שייתן. הזדמנות בלתי חוזרת עבור מי שכבר נשכח.

 

3. סאדיו מאנה

האם סאות'המפטון תשמור על יציבות? כאן המקום להמר. הקדושים חוו שתי עונות מדהימות – לא רק צבירת הנקודות, אלא גם הבנייה מחדש של רונאלד קומאן והיציבות. הקיץ שמר המאמן ההולנדי על הסגל, ואפילו צירף כמה שמות מעניינים כמו חואנמי, סדריק סוארס וג'ורדי קלאסי שבא על חשבון מורגן שניידרלאן.

 

מי שיוביל את הסיינטס על הדשא הוא סאדיו מאנה, ויש תחושה שהקשר-חלוץ הסנגלי עדיין לא הגיע לשיא. סאות'המפטון לא תוכל כנראה להגיע אל ארבע הגדולות, אבל קפיצה לטופ-5 בהחלט אפשרית. כוח מרענן ומבטיח.

 

מאנה. יכול להוביל את "הקדושים" לצמרת (Gettyimages)

 

4. ברנדן רוג'רס

האם הוא אכן יהיה הראשון שיפוטר? לפני 16 חודשים הוא היה על גג העולם, בדרך לאליפות היסטורית עם ליברפול. אבל אז ראה רוג'רס את סטיבי ג'י מחליק, ועונה אחר כך לא הפסיק להחליק. בלי סוארס גילינו שלליברפול אין מאמן כזה גדול, ואת העונה הזו הוא מתחיל תחת זכוכית מגדלת עצומה.  

 

רוברטו פירמינו וכריסטיאן בנטקה הם כוח משמעותי, ג'ורדן הנדרסון וג'יימס מילנר יובילו בקישור ולליברפול יש את הפוטנציאל. השאלה אם יש לה את הדמות הנכונה על הקווים. בסוכנויות ההימורים בבריטניה מוביל רוג'רס בפער גדול בשאלת המאמן המפוטר הראשון של העונה. הבמה כולה שלו להוכיח אחרת.

 

5. הארי קיין

האם מדובר באלן שירר החדש או בכוכב חולף? אם הזכרנו את סאות'המפטון הרעננה, צריך להזכיר גם את טוטנהאם שלא התחזקה בכלל. אולי סומכים שם על קיין. ביורו הצעירות הוא לא עשה כלום, ואת העונה הזו הוא יתחיל עם לחץ על הגב ושמירה מוגברת מצד ההגנות.

 

מוזר שתוך פחות מעונה התרנגולים הפכו לכל כך תלויים בחלוץ שהיה מחליף שלישי. עונת מבחן אמיתית לטאלנט הצעיר, שגם בנבחרת בונים סביבו הרים של תקווה. המשכיות תתבטא במינימום של 15 שערי ליגה. פחות מזה, והאנגלים יתחילו לחפש מושיע חדש.

 

קיין. התלות בו גדולה מדי (Gettyimages)

 

6. סלאבן ביליץ'

איפה אתה, ביליץ'? ע"ע מקלארן, רק בלי אליפות ברזומה. כמו שאומרים על שחקנים מאכזבים שמתבגרים – הלך הילד והלך גם הפלא – כך גם על המאמן הקרואטי הצבעוני עברו שנים לא פשוטות. שבע שנים מאז היורו המוצלח עם הנבחרת, וביליץ' עדיין מחפש את החזרה לימי התהילה.

 

לונדון היא עיר מלאת קסם ואתגר, אבל לווסטהאם יש אוהדים תובעניים. ביליץ' מכיר אותם מימיו כשחקן במועדון. ההתחלה הקשה במוקדמות הליגה האירופית מלמדת שהשילוב בין אמן הגיטרה לפטישים יהיה מרתק ומאתגר במיוחד. סם אלרדייז אמנם לא השאיר נעליים כל כך גדולות, אבל השחקנים הבריטים המובילים סגדו לו. מעניין איך הם יתייחסו לביליץ'.

 

7. ראחים סטרלינג

מנצ'סטר סיטי רוצה להיות אלופה בפעם השלישית תוך חמש שנים. היא גם רוצה לקפוץ עוד כמה שלבים באירופה. האם סטרלינג יספיק לה? בינתיים הביא מנואל פלגריני – שגם הוא לבטח מודע למעמדו על רקע דיווחי פפ גווארדיולה – רק שם אחד גדול. בעצם, סטרלינג עדיין לא גדול, אלא צריך להוכיח שהוא כזה.

 

סיטי תתקשה מאוד להתמודד על התואר עם בלמים מזדקנים וקישור אחורי שמרבה להיפצע. כמובן שסטרלינג יוסיף מהירות ומחץ לחוליה הקדמית, אבל אין ספק ששייח מנסור עדיין לא רגוע. לפחות כרגע, סיטי מגיעה לא מספיק מוכנה.

 

8. ארסן ונגר

הגביע הונף, הפצועים חזרו, פטר צ'ך הגיע, ז'וזה מוריניו סוף סוף נוצח ומגן הקהילה הונף. ממש בסדר הזה קיבל ארסן ונגר בחודשים האחרונים חיזוקים. השאלה הגדולה היא מה המטרה.

 

התשובה די ברורה, ואם אכן מדובר באליפות, לא בטוח שוונגר יכול להסתפק במה שיש לו. לעומת סיטי, ארסנל אומנם מגיעה לעונה יותר מגובשת ועמוקה, אבל כדי להפוך למועמדת בכירה יותר ולקבוצה מפחידה יותר, ונגר צריך לעבוד קשה בזמן שנותר עד סוף אוגוסט. נדמה שגם הוא מבין את זה, וחוץ מקארים בנזמה – המועמד הכי מפחיד בינתיים – רצים לו עוד כמה שמות בראש.

 

ונגר. עדיין מחפש כוכב לחזק איתו את הסגל (Gettyimages)

 

9. אדן הזאר

כמה הוא באמת קרוב להגדרה של מוריניו? הכוכב הבלגי של צ'לסי נבחר לשחקן העונה שעברה גם כי הגיע מהקבוצה האלופה. הזאר לא היה ברמה אחת מעל כולם, כי צ'לסי היא בעיקר קבוצה. ססק פברגאס, דייגו קוסטה, נמניה מאטיץ' וההגנה הבצורה (חוץ מערב איום ב-1 בינואר) הם חלק בלתי נפרד מהקרדיט, אבל הזאר הוא היהלום שבכתר.

 

ובכל זאת, כדי שיענה להגדרות של מוריניו – "בשבילי הוא יותר טוב מרונאלדו", או "השחקן הצעיר הטוב בעולם" – הזאר צריך לעלות עוד דרגה, לשלוט במשחקים ממש ולהכריע אותם כמו שעושים הגדולים באמת. ואם אכן זה יקרה, צ'לסי שוב תהיה אלופה, למרות שלא חיזקה את עצמה באף שחקן הרכב חדש, אלא רק העמיקה את הסגל.

 

10. השופטים והצוללנים

האם יקפידו על החוק החדש? כמו תמיד, אנגליה מקדימה את כולן, והפעם חוק הצוללנים – כרטיס אדום ישיר והרחקה לשלושה משחקים על התחזות ברחבה. החוק החדש של ההתאחדות האנגלית ישנה לחלוטין את המשחק של ההגנות ובטח את ההתנהלות של החלוצים. לואיס סוארס אומנם כבר לא בליגה, אבל צוללני הממלכה יעלו אל הדשא בפחד. האם זה יעבוד? נצא לדרך ונראה. תהנו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי