אתם עוד תשמעו עליהם

חזיזה (מימין). מאור מליקסון הבא
חזיזה (מימין). מאור מליקסון הבא | צילום: עדי אבישי

בחזרה לעתיד: לחמן בוחר 11 שחקנים שיעשו את הפריצה הגדולה העונה

(גודל טקסט)

עונת 2015/16 כבר בפתח בשתי הליגות הבכירות שלנו ו-11 שחקנים, אלמונים למדי כרגע, יחלו את צעדי הפריצה שלהם. יכול להיות שכבר בסיום העונה הנוכחית כבר כל אחד ואחד מכם יכיר אותם. הנה השמות.

 

1. רז מאיר (חלוץ, בני יהודה)

 

לפני שנתיים כשאימנתי את הפועל ראשון לציון התקיים משחק אימון נגד מכבי תל אביב שהיה גם הראשון של פאולו סוזה. פתחתי את המשחק מול הצהובים עם שני ילדים בחוד. עומר אצילי מהנוער ורז מאיר מנערים א'.

 

 

על אצילי אין צורך להרחיב אבל גם מאיר הצעיר ומלא המוטיבציה היה מצוין. המשחק שודר בטלוויזיה ובמהלך המחצית הראשונה, איתמר צ'יזיק, כבר היה על הקו. מאיר עזב לנוער של מכבי חיפה והושאל הקיץ לבני יהודה. מעבר לאיכויות שלו כגולר, מאיר הוא שחקן לוחם ומחויב. אין לי ספק שהקהל הכתום יאהב אותו.

 

2. דולב חזיזה (קשר, בני יהודה)

 

חזיזה הוא מאור מליקסון הבא: מכדרר בחסד וקל רגליים. אם ישפר שני אלמנטים במשחקו – מבנה פיזי וחריצות, הנער מנס ציונה יפרוץ לכותרות. לחזיזה כבר מחזיק בדרכון צרפתי כך שאל תתפלאו אם תראו אותו יום אחד משחק במארסיי או טולוז.

 

3. תומר ירוחם (מגן, בית"ר ירושלים)

 

ירוחם הוא אחד האתלטים הגדולים בכדורגל הישראלי, שיכול היה יכול לפתח קריירה גם כאצן או קופץ לגובה. אחרי עזיבתו של אלי דסה, ירוחם הוא שחקן הבית הבא של בית"ר ירושלים שהולך לזכות בחולצת ההרכב של המנורה.

 

ירוחם. יכול היה להיות אצן או קופץ לגובה (אודי ציטיאט)

 

4. אמיר חלאיילה (קשר, בני סכנין)

 

בגיל 18, ללא הכרות מוקדמת, אמיר חלאיילה כבש את ליבו של הצוות המקצועי בבני סכנין. החריצות שלו יחד עם הטכניקה יוצרים שילוב מושלם.

 

5. טל בנש (מגן, כפר סבא)

 

אמנם לא צעיר, בן 25, גם הגיע מליגות נמוכות (ליגה ב') ועדיין שחקן עם פוטנציאל גדול שטרם מומש. משחק כמגן ימני, אבל בשמאל הוא אפילו טוב יותר ולמעשה יכול לשחק בכל עמדה במגרש. בעונה הבאה כבר יהיה בסגל של קבוצה גדולה.

בנש. בא מהליגות הנמוכות (דני מרון)

 

6. ספוואן זועבי (קשר, בני סכנין)

 

זועבי, ששיחק לפני עד לפני שלוש שנים בדליית אל כרמל, כבש בעונה שעברה שישה שערים מעמדת הקישור בהפועל ראשון לציון. קשר עם רגל שמאל טובה ותנועת עומק מצוינת שמזכירה את הדוד, הישאם זועבי.

 

7. ניר ברדע (בלם, מ.ס. אשדוד)

 

עידן בן אבו, הסקאוט שלי באשדוד, קלט את ברדע בהפועל רמת גן והביא אותו אלינו. מדובר בבלם גבוה, מעל 1.90 מ', אבל גם עם טכניקה טובה שגדל בנוער של מכבי תל אביב. זקוף קומה ואציל, ברדע הוא הבלם הבא שייצא לאירופה.

 

8. יוסף טואבה (חלוץ, הפועל פתח תקווה)

 

בעונה האחרונה כבש טואבה בקבוצת הנערים 45 שערים, בסיומה עלה לנוער והוסיף עוד חמישה. סך הכל 50(!) בעונה אחת. לנער האתיופי משכונת שעריה יש נמרצות שלא נראתה פה שנים.

 

ג'אבר. תואם עבאס סואן (ערן לוף)

 

9. עטאא ג'אבר (קשר, מכבי חיפה)

 

בגיל 17.5 כבר פתח ג'אבר בהרכב הירוקים. עברה שנה ויש לו ברזומה כבר 23 משחקים בליגת העל – 13 במכבי חיפה ועוד עשרה בסכנין. ג'אבר משלב טכניקה ועוצמה ויש לו בעיטת פצצה. למישהו זה מזכיר את ג'ימי טורק  ועבאס סואן שכיכבו בקבוצותיהם ובנבחרת?

10. ראול גרשומוב (קשר, מכבי נתניה)

 

גרשומוב, תוצר של האקדמיה בטוברוק, נחת העונה ביריבה העירונית מכבי נתניה. מדובר בשחקן רב גוני שמשחק בכל העמדות מסביב לחלוץ. תענוג יהיה לראות את גרשומוב קל הרגליים מכדרר במרכז ובאגפים.

 

11. חביב אוחיון (שוער, מכבי תל אביב)

 

אוחיון, התקווה הגדולה שלנו בין הקורות, הוקפץ לבוגרים אחרי עונה בלבד בנוער. האב מוטי, היה שוער עבר במכבי פתח תקווה, ושם גם החלה הקריירה של הבן. מהלוזונים עבר אוחיון להוד השרון בה התאמן כל יום מארבע אחר הצהריים ועד עשר בלילה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי