גמר גביע פורטוגלי עם ניחוח קולומביאני

ספורטינג. תחגוג גם הערב?
ספורטינג. תחגוג גם הערב? | צילום: gettyimages

שני חלוצים קולומביאנים, אחד בכל צד, ינסו להרעיד הערב רשתות בקרב בין ספורטינג ליסבון לבראגה (19:15, חי בספורט1)

(גודל טקסט)

די נדיר שאף אחת משתי מוליכות הליגה לא בגמר הגביע. בעונה שעברה זה קרה בסרביה כשוויבודינה ויאגודינה הגיעו לגמר ופרטיזן והכוכב האדום בלגרד הודחו.

 

העונה הדבר הזה קרה גם בפורטוגל. שתי הראשונות בליגה, בנפיקה ליסבון ופורטו, איבדו את העניין בגביע לטובת מאבקים קשים על תואר האליפות.

 

כוכב העבר של סטנדארד ליאז' ומאמן בראגה, סרג'יו קונססאו, קפץ על ההזדמנות ועבר את הסוס השחור של הגביע הפורטוגלי, ריו אבה, שהגיעה בעונה שעברה עד למשחק הגמר, שם הפסידה 1:0 קטן לבנפיקה. קונססאו יגיע הערב להרעיד את פורטוגל וייעזר בכוכב הקולומביאני הצעיר אדגר פארדו, חלוץ כנף מוכשר, שגדל בקאלי, עבר למחוז השני, מדלין, ומשחק בדיוק בכנף שקונססאו היה מככב.

 

בליגה כבשה בראגה 35 מתוך 55 שעריה במחצית שנייה, כך שצפוי הערב משחק מעניין עד לסיום. באותו זמן, לספורטינג ליסבון נפתחה תקווה גדולה. היא יצאה למפגש הכפול בחצי הגמר מול נאסיונאל וכמעט הופתעה. המקומיים הובילו פעמיים, ואלמלא שער שוויון של קרלוס מאנה הצעיר חמש דקות לסיום, אולי החלום היה נשבר. מאנה עצמו, הוא עוד תוצר – די חדש – של אחת האקדמיות הטובות והמובילות באירופה.

 

מתקן האימונים של ספורטינג ליסבון רחב ידיים וכולל אולמות ספורט, מגרשי אימון, כיתות לימוד, מתחם מגורים ומעבדות וחדרי מולטימדיה. המודרניזציה בהתגלמותה מייצרת פס כישרונות מדי שנה. מקפריסין ועד מזרח אירופה, שמש או שלג – אירופה מפוצצת בתוצרים של ספורטינג.

 

תארים בבוגרים זה אומנם לא הביא לה, וכששתי הראשונות מחוץ למפעל, זו הזדמנות למועדון וליו"ר ברונו דה קראבליו לשוב אל התודעה בארצם. את מפגש הגומלין מול נאסיונל הכריעה ספורטינג – שוב – חמש דקות לסיום על ידי הבלם הברזילאי אברטון, שהגיע לפני ארבע שנים מברזיל ל… ספורטינג בראגה, היריבה הערב.

 

לפני שבועיים הביסה ספורטינג 1:4 את בראגה, מה שלא נותן לקבוצה מליסבון שום יתרון הערב. ברביעייה ההיא כיכב שחקן אחד דומיננטי שכבש צמד, זה שבמכבי חיפה פתח רק שלושה משחקים בהרכב: אדריאן סילבה, שבקריית אליעזר נתפס כלא מסוכן ליד השער וכקשר רך, והעונה כבר כבש תשע פעמים. ה"רך" צבר כבר 12 צהובים עד כה.

 

הקשר בין קולומביה לכדורגל הפורטוגלי התהדק בשנים האחרונות, ולראיה רשימת הסקוררים שהקדימה את סולימאני ומונטיירו: פלקאו, תיאו גוטיירס, ג'קסון מרטינז, אדריאן ראמוס וקרלוס באקה. אחריהם ברשימת חלוצי קולומביה ממוקם פרדי מונטיירו, למרות שכבש כבר 14 השערים העונה בכל המסגרות. מונטיירו, כמו פארדו, גדל במחוז קאלי אך מעולם לא נטש לטובת היריבה הגדולה כמו הראשון.

 

שני חלוצים קולומביאנים, אחד בכל צד, ינסו להרעיד הערב רשתות. ואל לנו לשכוח – גם לספורטינג יש כנפיים חזקות. יהיה שם אחד להטוטן, פרואני מסחרר בשם אנדרה קאריו. לכל חובבי הכדרורים, אתם מוזמנים להתרכז בו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי