כשרפא בניטס מגיע, הפחד שולט

בניטס. מאמין באגרוף ברזל
בניטס. מאמין באגרוף ברזל | צילום: Gettyimages

אצל מאמן ריאל מדריד החדש, הדרך מקודשת לא פחות מהמטרה. לכן לא פלא שכבר התחילו הלחשושים בסנטיאגו ברנבאו

(גודל טקסט)

1. הפסד האליפות לקטאלונים היה אך בהפרש של שתי נקודות, אך הנתונים בדרך צרמו לכל מנהל ואוהד במדריד. העובדה שריאל ספגה בממוצע שער בכל משחק, 38 ב-38 משחקים, הוביל למיקום המפוקפק כהגנה החמישית בטיבה בליגה והדליקה נורה אדומה. גם העובדה שהבלאנקוס כבשו 118, הכי הרבה בליגה, אפילו לא עיממה אותה.

 

במדריד חשו שהם זקוקים לשיטת משחק שמערבת את כל השחקנים, להגנה חזקה ואך טבעי היה, ששמו של המאמן של נאפולי יעלה. לאחר עשור, הספרדי חוזר הביתה.

 

 

את נאפולי הוא דווקא הפך לקבוצת התקפה מסחררת, עם 14 כיבושים יותר מרומא הסגנית, והוביל אותם למקום השני בליגה. ייתכן שהתדמית שעברה שינוי ומהפך, היא שפתחה עבור המאמן בן ה-55, חלונות חדשים.

 

רונאלדו. יצטרך להתאים את עצמו? (gettyimages)

 

אצל רפא, הדרך מקודשת לא פחות מהמטרה ושם הכוכבים שיצטרכו להתאים עצמם לדרישה, כבר מלחששים בחניון ובמקלחות האצטדיון. כשבניטס מגיע, הפחד שולט, בטח אצל אלו שהיו רגילים שהגנה היא המלצה.

 

2. בגיל 32 קיבל בניטס הצעיר את המפתחות לאימון ריאל מדריד ב'. מעט תחנות בדרך והוא כבר זכה באליפות עם ולנסיה – בזכות משחק ההגנה כמובן – כשבאותה עונה ספגו רק 27 שערים.

 

זכויות גדולות למשחק ההגנה והאליפות, ניתנו אז על רובן באראז'ה, הקשר המרכזי. קשרים אחוריים טובים ומשמעותיים מלווים את בניטס לאורך כל הקריירה שלו.

 

באראז'ה. זכויות גדולות באליפות (gettyimages)

 

3. גם בליברפול המשיך המנג'ר הספרדי לטעת דרישה ומצוינות. לאט לאט הוא הצליח לגבש את הסגנון שלו, כשעונת השיא היתה 2008/9 – מקום שני, ארבע נקודות פחות מהיונייטד של פרגוסון – עם ההגנה השלישית בטיבה והרבה מחמאות.

 

שימו לב מי שלושת שחקני השדה ששיחקו באותה עונה מופלאה, שלושתם בולטים בהתנהלות, בהתנהגות ובאחריות:  גיימי קאראגר, דירק קאוט, שהפך לסמל אצל בניטס ויוסי בניון שלנו, אז אי של יציבות בעיני הספרדי. ואיך אפשר בלי קישור אחורי: צ'אבי אלונסו, מסצ'ראנו וג'רארד כששניים מתוכם היוו תמיד את הבסיס.

 

4. דירק קאוט היה סיפור בפני עצמו. ההולנדי הגיע לעיר הנמל באנגליה, ככובש גדול בארצו ו-95 שערים בארבע עונות העידו על כך. בניטס החליט למקם את קאוט בקישור ובצד, שם עשה עבודת הגנה חסרת תקדים, מלאת נחישות, פתח ב-36 משחקים והביא ערך מוסף של 12 שערים.

 

התקשורת אומנם ניסתה לתקוע טריז בין הספרדי להולנדי, אך דירק לא התפתה ואף התבטא, כי יבצע כל תפקיד שיידרש. בגיל 35 קאוט עדיין מבצע, חוזר בעונה הקרובה ובגיל 35, לפיינורד ומוכיח שאופי חיובי בניטס יודע לזהות.

 

קאוט. עשה עבודה חסרת תקדים (gettyimages)

 

5. בריאל יש ריח של בעיה באוויר. האם הכוכבים מסוגלים לעמוד בדרישה של המנג'ר הבלתי מתפשר? בניטס כאמור, שינה מעט דרכו בנאפולי, אבל שחקן אחד בחלק הקידמי היצירתי, כנראה ישלם את המחיר. אני אהמר על איסקו.

 

בנזמה בחוד הוא איש של עבודה, כריסטיאנו הוא איש של אתלטיקה ובייל, למרות תחינותיו לשחק "חופשי באמצע", הוא מגן שמאלי בבסיסו. בלי כוכב אחד בניטס לא ישחק והמקום יהיה שמור לחאמס. מאחורי הרביעייה הזו יידחקו שני קשרים אחוריים ובסה"כ שישה קשוחים. לאיסקו אין שם מקום.

 

6. בניטס אוהב גישה הפוכה. המגן תוקף, הקשר לוחץ. אצלו השחקנים הקדמיים עובדים והאחוריים מלקטים את פירות העבודה, ראו את מי בחר לצרף מאז הגיע למועדון. מרקו אסנסיו של מאיורקה כקשר צד ילחץ, דנילו לואיז של פורטו, כמגן יתקוף ושניהם כבשו בעונה האחרונה שישה שערים מעמדות הכנף. בניטס מסדר את שחקני המסגרת מסביב, עם שחקני האמצע עוד מצפים לו ולנו ימים גועשים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי