בגובה ובריכוז: בית"ר ירושלים היזהרי

שחקני שרלרואה. הגובה ישחק תפקיד?
שחקני שרלרואה. הגובה ישחק תפקיד? | צילום: ניקולאס בוגין

שרלרואה מצטיינת בכמות השחקנים הגבוהים, הגנה חזקה ומרבה לכבוש במחצית השנייה. לחמן מסמן מפתחות

(גודל טקסט)

בעידן מרוואן פלאיני ואקסל ויטסל, זכתה סטנדרט ליאז' באליפות הליגה הבלגית ונחשבה לאחת הקבוצות עם השחקנים הגבוהים ביותר אירופה. אז שרלרואה לא זכתה בשנים האחרונות באליפות, ואפילו ההשתחלות שלה בעונה האחרונה לפלייאוף העליון נחשבה לסנסציה, אבל הקבוצה שמייצגת את הצד הצרפתי בדרום בלגיה מציגה שחקנים מהגבוהים במדינה, וכמיטב המסורת, חשש כבד קיים אצל ראשי בית"ר ירושלים מהמצבים הנייחים של הקבוצה מארץ היהלומים.

 

את דובב גבאי יסגור סבסטיאן דה-ווסט, רק בן 24, אך שיחק בעונה הקודמת לא פחות מ-40 משחקים ולא רק שהוא מתנשא לגובה של 188 ס"מ, אלא גם רחב כתפיים, חזק ושוקל 94 ק"ג.

 

 

כדי לשדרג את השליטה בגובה צירפה יריבתה של בית"ר ירושלים את דיוויד פולה מהאלופה גנט, וכן גם הוא נמוך יחסית – רק 188 ס"מ.

 

פולה שב למעשה הביתה לאחר שרק לפני שנתיים כבש 11 שערים במדי הפסים שחורים-לבנים. שלושה מהם מול גנק ושערים נוספים מול ברוז' ואנדרלכט. מבחן לא פשוט לבלמי בית"ר  ירושלים.

 

גם רומן פרבר הצעיר הצטרף אחרי שנה במונס. פרבר (21) גדל בקבוצה השנייה של העיר, אולימפיק שרלרואה וכמובן שמתנשא לגובה של 190 ס"מ.

 

מווירטון הקטנה חזרו להם דוריאן דסולייל (185 ס"מ), שצמח בשרלרואה, ומלאנס הצרפתית הבלם מוחמד מארקט בן ה-22 (193 ס"מ). גם המגן השמאלי, בנג'מין בולנג'ר נושק ל-190 ס"מ.

 


דראפיץ'. יעשה שיעורים? (עדי אבישי)

 

ללא ספק הרכש הנכון הוא הכובש הגדול של הליגה השנייה, פלורן סטיבנס, עם 17 שערים – סגן מלך שערי ליגת המשנה.

 

בזכות משחק ההגנה החמישי בטיבו בליגה, הפתיעה בעונה האחרונה שרלרואה את בלגיה כולה אחרי שנים ארוכות בתחתית.

 

למזלו של סלובודאן דראפיץ', לא נפגעה קבוצתו בעמדות המגנים והקשר האחורי. לבית"ר יש את אלי דסה ומאטוביץ', מולם ישחקו אנדונגאלה הקונגולזי וקיטאמבלה הצרפתי, ועל הקווים, הכוכב הגדול, גם הוא קונגולזי, קבאנו (23), שצמח באקדמיה של פאריס סן ז'רמן, זה שהיה בין הבודדים שכבשו צמד מול גנט ורמי גרשון וכן שער ניצחון מול אנדרלכט. קלאודמיר פריירה יהיה חייב להיות מרוכז מול הטיולים של קבאנו על כל המגרש.

 

את מערך ה-1-5-4 יציב מאמן בן 49, אלמוני, העונה לשם פליצה מאצו, שאימן לא פחות מ-13 שנים בליגות הנמוכות, קיבל את הבמה והפך את היריבה של בית"ר ירושלים לקבוצה עיקשת ולוחמת, ששורדת, סוגרת ומכריעה משחקים בעיקר לקראת הסיום. שרלרואה עשתה זאת 38 פעמים במחצית השנייה של המשחקים.

 

אחרי ההצלחה של טוטו תמוז בפטרולול, ואובידיו הובאן שהגיע משם, הפכה הקבוצה הרומנית להיות אטרקטיבית. אלי טביב ודראפיץ' החליטו להביא משם שני שחקני רכש – פאבלו דה לוקאס, יציב, טוב, אך לוקה בסיומת מול השער, ויעידו על כך שני השערים היחידים שכבש בשנתיים אצל הרומנים. לעומת זאת, באירופה דה לוקאס דווקא כובש. איתו בית"ר ירושלים תהיה חייבת לכבוש בפתיחה ולהיות יציבה וערנית במחצית השנייה, שבה ספגה בעונה שעברה 24 שערים. בית"ר, תהיו ערניים עד לשניה האחרונה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי