נגד הסיכויים: שחזור ההצלחה של ק"ש ייחשב להישג גדול

שחקני קש סוחבים שער. יצעדו בצמרת?
שחקני קש סוחבים שער. יצעדו בצמרת? | צילום: דני מרון

החבורה הצפונית סיימה את תוחלת החיים כקבוצת צמרת

(גודל טקסט)

רכישת הרעיונות מאירופה הביאה לפתחנו את הסופרקאפ הישראלי, או בשמו העברי "אלוף האלופים" – מכבי ת"א האלופה נגד סגניתה קריית שמונה (שבת, 20:50).

 

מעיר למודת קטיושות ומצוקה כלכלית הפכה קריית שמונה ליהלום מנצנץ, ומאצבע הגליל הגיעה בשורה של יצירה, בנייה והשקעה בזכות מועדון הכדורגל שזכה באליפות ב-2012. בדומה לאלופה, גם מאחורי הקריה עומד איש של ממון. אך בניגוד למיץ' גולדהאר, איזי שרצקי מושרש בכדורגל הישראלי עד צווארו מזה עשרות שנים. החלטותיו בהתאם. אמונה במאמן הישראלי, גם אם הוא מהמגזר הערבי, ואמונה בחייל האלמוני – וכאלה היו שחקנים כמו וובה בראון, חן דלמוני ורועי קהת.

 

 

האנרגיה החיובית הזו הובילה בעונה שעברה את הקבוצה להתייצבות בצמרת, ו-16 המחזורים הראשונים עברו ללא הפסד ועם 10 שערי חובה בלבד. הקריה הובילה אז את הטבלה בבטחה.

 

נראה כי העונה שעברה, החמישית שבה משתלבת קריית שמונה בצמרת, אולי הייתה האחרונה. בגל של הקבוצות הקטנות הפורצות כמטאור, ארבע עד חמש שנים הן תוחלת החיים הממוצעת. זולטה וארחם המפתיעה החזיקה ארבע שנים בצמרת הבלגית, עם כרטיס קבוע לליגה האירופית. בעונה האחרונה כמעט וירדה לליגת המשנה. כך גם אסטראס טריפוליס ביוון.

 

|
חסארמה. כנגד הסיכויים (דני מרון)

 

לאחר עזיבתם של שיר צדק וגל מאיו – שניהם בתפקיד הנחשק של בלם עם רגל שמאל – חשו בקריית שמונה את הצורך בבלם משמאל  ומיהרו להחזיר את לואיס גוטיירס לסיבוב שני במועדון. אלא שהפעם נוצרה סיטואציה של שני בלמים זרים בהרכב.

 

חשוב לציין: גם אם הבלמים הזרים הותירו רושם והצליחו, עדיין השילובים הטובים בישראל היו תמיד ישראלי לצד זר: אמיר שלח לצד פולוקארוב, איתן טיבי לצד קרלוס גרסיה, אריק בנאדו לצד – ובכן – רשימת זרים ארוכה, אהוד כחילה או אסי דומב לצד סרגיי טרטיאק, ואפילו זאב חיימוביץ' לצד ססאר ארסו.

 

אמנם שרצקי תמיד מציב עבור המאמן שלו סגל ראוי ואיכותי, אך יש חשיבות לרעננות, וכלל לא בטוח שקרית שמונה רעננה. המאמן סאלח חסארמה ושרצקי נפגעו בעמדה הכי קשה לפגיעה – חלוץ. ברונו קוניה – רק בן 22 וללא רזומה מרשים בליגה בכירה בברזיל – מרגש את שרצקי, אך בקריית שמונה רדומים בכל מה שקשור לסיבה שבעטיה שהתה הצפונית בפסגה – הגנה בחלק הקדמי. אקסברד לא יעשה זאת, ודווקא הניגרי בן ה-19, אוגו, ירוץ ויתסוס. שערים לא בטוח שהחלק הקדמי הזה ינפיק.

 


אוגו. לא המענה לשערים (דני מרון)

 

מי שהפכה להיות קריית שמונה של השנים האחרונות – גם אם בלי יכולת לאיים על כתר האליפות – היא מכבי פ"ת, עם סממנים דומים לסגנון המשחק של ק"ש: הגנה ומתפרצות.

 

כבלם עבר, בנה רן בן שמעון את שני המועדונים הללו. כעת הרבה אצבעות מוחזקות לעוד בלם עבר, חסארמה, שיביא גם הוא – כמו בן שמעון וברק בכר – את הקבוצה שלו לפלייאוף העליון. אם זה יקרה גם העונה, זה יהיה הישג כלל לא מובן מאליו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי