משודרגת: פישר הפך את באזל לאימתנית מזו של סוזה

שחקני באזל ברגע מאושר. מכונה נלהבת
שחקני באזל ברגע מאושר. מכונה נלהבת | צילום: Gettyimages

המאמן בנה קבוצה רעבה ונלהבת כשבחוד החנית שלה נמצאים כוכב צעיר ו-ותיק בכושר שיא. לחמן מנתח

(גודל טקסט)

לתחילת חודש יולי, ובמסגרת מחנה האימונים של שתי הקבוצות, נקבע משחק אימון בין פ.ס.וו.איינדהובן לבין פ.צ. באזל. מפגש של שתי אלופות. אורס פישר, המאמן החדש של באזל, מעט חשש מהעומס וממפגש מול הכובשת הגדולה של הולנד. קוקו מנגד, כמעט ולא קם מהספסל, כאילו משחק האימון הזה אמור להיות מוכרע ביתר קלות ממפגשי ידידות מול קבוצות בונדסליגה גרמניות.

 

כבר אז, מהדקה הראשונה של משחק האימון הזה באווירה הפסטורלית מסביב, אפשר היה להבין שחילופי המאמנים בבאזל לא ישפיעו כהוא זה על האלופה השוייצרית. נהפוך הוא. מהעמידה של באזל על המגרש היה אפשר לראות שינוי בשיטת המשחק ובעיקר שדרוג בהתלהבות.

 

 

המאמן בן ה-49, שעשה עבודה נאמנה בת שלוש עונות בת'ון, הפך את השיטה מה-4-3-3 הידוע של סוזה ל-4-4-2, ושילב סגנון של לחץ בשטח היריב. כשחקן פישר היה שחקן נחוש, 304 משחקי ליגה במדי ציריך ו-261 במדי סט. גאלן מעידים על אישיות והתמדה.

 


פישר. שידרג את השיטה של סוזה (Gettyimages)

 

כך נראתה באזל באותו מפגש מול הכוכבים של קוקו. איינדהובן אמנם הניעה בחלק האחורי, באזל לחצה ופ.ס.וו לא הצליחה לחצות את קו האמצע, כמובן גם שהפסידה את המשחק.

 

את חוד החנית מובילים שניים: מנוסה וצעיר. נתחיל מהשני. בריל-דונאלד אמבולו, נולד בקמרון בגיל 16.5, כבש את שער הבכורה שלו בקבוצה הראשונה של באזל, בדקת הסיום, ב-0:5 הגדול על אראו.

 

עונה לאחר מכן, זו שעברה, כבר כבש הנער עשרה שערי ליגה ו-16 בכל המסגרות. השוייצרי ממוצא קמרוני בולט מאוד כשהכדור אצל היריב ובלם שמניע מולו את הכדור חשוף לתקיפה, מגע ואיבוד כדור מול הגוף החזק של אמבולו.

 


אמבולו. עוצמתי (Gettyimages)

 

14 שנה מבוגר יותר, אך כוחו של מארק ינקו האוסטרי עדיין במותניו. בגיל 32 ועם 194 ס"מ, חזר החלוץ האימתני מגלות ביבשת אוסטרליה, שם ירה 14 שערי ליגה במדי סידני. צמד ב-1:3 במחזור האחרון על ת'ון, שער ב-1:3 על לך פוזנן, שער ב-2:3 על גראסהופרס ושער ניצחון 0:1 על רוסיה. איזו תקופה. שני חלוצים, צעיר ומנוסה, רחב וגבוה, עוצמה אדירה.

 

במרכז המגרש של באזל ישחק הקשר המצרי מוחמד אל נאני שמביא עמו המון חכמה וארגון ובאגף עשוי לשחק בירקיר ביארנסון,הזכור מסטנארד ליאז' הבלגית, שבעונה האחרונה כבש 10 פעמים בסרייה ב' האיטלקית.

 

אלא שעם כל הכבוד לאיסלנדי, הסיפור האמיתי הוא באגף השני, בצד שמאל. הסקורר האלבני הגדול שקאלזן גאשי, שכבש בעונה הקודמת 22 שערי ליגה ובזו שלפניה 19 במדי גראסהופרס. גם מספרים אדירים אלה לא מונעים ממנו לחזור לעמדות מוצא, לגלות אחריות ולתת עבודה.

 

הצהובים גם יתקלו פעם נוספת בחבר'ה צ'כים, כשבשער ישחק וצליק שמגלה יציבות ומעט מפניו משחק סוצי במרכז ההגנה ומחזיק אותה עומדת איתנה. 

 

מול כל אלו תתייצב הערב (רביעי, 21:45) ההגנה הלא ממש מרשימה של מכבי ת"א. משימה קשה צפויה ליוקאנוביץ' בדרך לבתים של ליגת האלופות. אם יצלח אותה, הוא בהחלט ראוי להיות שם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי