זהבי הכובש הגדול ביותר כיום

זהבי. ממוקד
זהבי. ממוקד | צילום: אסף קליגר

לחמן מתרגש לקראת חזרת הליגה בשבת ומהמר שמכבי פ"ת תפתיע

(גודל טקסט)

עוד חוזר הניגון. גם העונה נקבל בליגה קבוצה דומיננטית שתספוג את כמות השערים הנמוכה ביותר, ולאו דווקא תכבוש יותר. גם העונה נקבל הפתעה בחלק העליון. אחרי שני מחזורי הפתיחה, מסתמן שהקבוצה הזו תהיה כנראה מכבי פתח תקווה.

 

 

לאחר שנים רבות, שחקני הבית ממלאבס חוזרים להיות דומיננטיים. מאז עידן טל ועידן מליחי לא הייתה למכבי פ"ת חוליית קישור ישראלית כמו היום, כמו גם קשר עם רגל שמאל כמו של גידי קניוק. החזרה של אבי לוזון והחיבור של שני שחקני העבר של המועדון, רן בן שמעון ועומר גולן, יצרו דינמיקה מצוינת במתקן הצנוע של המועדון ברחוב גיסין.

 

פתח תקווה חוגגת. דינמיקה מצוינת (עדי אבישי)

 

***

 

המשחק המשמעותי ביותר עד כה ללא ספק היה דרבי הירוקות בין אוהד כהן והפועל כפ"ס ובין איתי שכטר ומכבי חיפה. אל מול הצניעות והתנאים המינימיליים בבירת השרון, זוכים השחקנים של יעקב שחר לנקודת הפתיחה הגבוהה ביותר שאפשר להעניק לכדורגלנים. 19 שחקנים גרעה חיפה מהסגל שלה הקיץ, מה שמעיד על כמות השחקנים השייכים לה.

 

יחד עם הצעירים, שחר תקף בשנים האחרונות כל כובש נוצץ שצץ. שמעון אבוחצירה, וויאם עמאשה, אלירן עטר, איתי שכטר – כל אחד בתורו הפך לתקוות חיפה לקאמבק. בפועל, בכדורגל שלנו דווקא הצניעות והפשטות מנצחות. כאלה יש לשחקני כפ"ס טל בנש וסמי אליקים.

 

ניר ביטון אמר לא מזמן מה שכולם חוששים להגיד. "הדרישה מהכדורגלן הישראלי היא נמוכה", קבע ופגע בול בסיבה לכך שהנבחרת שלנו מתקשה להתקדם. רק שביטון וחבריו הליגיונרים לא לקחו בחשבון שבכדורגל שלנו, דרישה גבוהה משמשת כאבן ריחיים על צוואר המאמן. ורוני לוי בהחלט דורש. במחזור הקודם ניצחה שמחת החיים מהשרון את המתח והלחץ בכרמל.

 

שחקני מכבי חיפה. הלחץ מדבר (עדי אבישי)

 

***

 

על שלל בעיותיה, הפועל רעננה היא הקבוצה שכבשה את כמות השערים הגבוהה ביותר בשני מחזורי הפתיחה – כולם בחצי השעה האחרונה. לרעננה שני מאמני כושר, אפי מנשקו וזוהר ברק, והכושר הגופני שם מביא בינתיים לפריחתו של המועדון הצנוע.

 

מנגד, שישה שערים ספגה בני סכנין – הכמות הגבוהה בליגה, למרות שההגנה שלה לא השתנתה. מה כן השתנה? שחקני ההתקפה. הייחוד של מוחמד גדיר, פיראס מוגרבי ואחמד קאסום לא בא לידי ביטוי רק במשחק ההתקפה, אלא גם בחריצות ובלחץ בחלק הקדמי, שהוריד לחץ מהחלק האחורי. בשל כך, פניה האמיתיות של הגנת סכנין נחשפות.

 

סילבס. הקבוצה שלו פורחת החל מדקה 60 (דני מרון)

 

***

 

ואי אפשר להתכונן למחזור בלי לדבר על ערן זהבי. הכובש הישראלי הגדול כיום לא הבריק בקבוצת הנוער יחד עם גל שיש, דני בונדר, בן שהר וביברס נאתכו, אך בלט באופי ובלהט. אצל אוסקר גרסיה הוא מוקם כקשר אמצע-שמאל, אצל פאולו סוזה בכנף, אצל אלי גוטמן כקשר ימין מאחורי החלוץ, ואצל פאקו ויוקאנוביץ' כחלוץ מדומה.

 

זהבי מוכיח שזו לא השיטה, אלא הגישה. לבחור הצנוע והמרוכז אישיות חסרת תקדים. ללא דריבל מיוחד, ללא פס מסוגנן, אך עם תנועה בלי הכדור – ממוקדת, רעבה ומרוכזת. EZ7 מלמד את כולנו פרק בנחישות ובקילר-אינסטינקט מהסרטים.

"קילר אינסטינקט מהסרטים" (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי