מנת קרב: לחמן מנתח את סיכויי ההישרדות בליגה

סוויסה ובנין. העומק יעזור להם
סוויסה ובנין. העומק יעזור להם | צילום: אסף קליגר

העומק של הפועל חיפה יכריע ובני יהודה תביא רכש, אז מי נשארו?

(גודל טקסט)

רק שבעה מחזורים חלפו, אך כפי שפתיחת העונה עשויה להעיד על סיומה, כמו גם מבנה הסגלים ומערכת היחסים בין הקהל למאמן, הרי שניתן כבר לנבא את חמשת המועדונים שיסיימו את אביב 2016 מותשים מקרבות הישרדות בליגה: הפועל עכו, מכבי נתניה, הפועל חיפה, בני יהודה והפועל כפ"ס.

 

הפועל עכו

לא בכדי היא רק עם ארבעה כיבושים עד כה. סמואל גילמור שהגיע כחיזוק לא יוכל לסחוב לבדו התקפה בליגת העל. הוא רק בן 19, לא טעם אפילו שנת אקדמיה באירופה וזו שנתו הראשונה מחוץ לניגריה. לעומתו שוחררו דודו גורש, אדי גוטליב, שניר משען, יוסי דורה ואמייה טגה – כולם שחקני הגנה ואת כולם איבדה הקבוצה בקיץ. המאמן ירון הוכנבוים מאמין לאורך השנים בסגירת האמצע ונוהג לוותר על משחק האגפים. ארבעת המגדלים מאחור, יובאנוביץ', קופיטוביץ', זאהירוביץ ומושיקו מישאלוב יחזיקו את עכו מבחינה הגנתית, אך היתרון ההגנתי נמוג בשל גושר גופני לקוי. עכו ספגה 66% משעריה העונה בדקות הסיום, ונראה שאפילו החיזוק מהבלקן לא יצליח למלא את החוסר.

 

 

מכבי נתניה

בניגוד לגילמור של עכו, חמזה בארי טעם בזעיר אנפין את אירופה וכבש 12 שערים במדי סגנית אלופת מלטה. הוא נראה גם הזר המוצלח ביותר של נתניה בתקופה האחרונה.

 

בעונה שעברה נהנתה הקבוצה מאגף שמאל הגנתי מצוין עם עידו לוי ואורי שטרית. אחרי עזיבתם של השניים, ועם חילוף נוסף בין הקורות, ההגנה לחוצה ועצבנית וסופגת עד כה חמישה משבעת שעריה בדקות הפתיחה. למרות זאת, נתניה עדיין ספגה פחות מהפועל ב"ש, למרות המיקום הלא מחמיא.

 


שחקני נתניה. לחץ וסגל לא מאוזן (אסף קליגר)

 

גם הקשר טל איילה עושה רושם נהדר, אך לא כזה שמבקיע שערים. נראה שהסגל הלא מאוזן והלחץ הגדול במועדון מעמיד את היהלומים בסכנת ירידה ממשית.

 

הפועל חיפה

ברונו פיניירו כבר שיחק בישראל, אך בשנתיים האחרונות לא הרבה לראות דשא, ולכן החיזוק המשמעותי של הכרישים הוא דווקא יוסי דורה. חנן ממן משלים משולש קישור מאוזן ביותר, הכולל גם את אדריאן רוצ'ט.

 

יחד עם שחקני הבית אושרי רואש, לירן סרדל, עהאד עזאם, אמיר אבו ניל ויובל אבידור, חיפה נראית האיכותית מבין הקבוצות שייאבקו העונה נגד הירידה. ולמרות זאת, יותר ממחצית שעריה ספגה הקבוצה ברבע השעה האחרונה.

 

בני יהודה

שחרורם של בר אהרוני ונדב מוניס הייתה טעות ופספוס גדול. תיירי דובאי הוא קשר אחורי נדיר, אך היתרון הגדול של בני יהודה הוא עדיין מחלקת הנוער שלה. משה דמאיו עשה מהלך גדול, כש-50% מהשחקנים ששותפו עד כה הם תוצר של שמעון קורק, מנהל המחלקה הצעירה. אגב, 22 מהם כבר שותפו בסגל הבוגר, מה שמעיד שעדיין לא נמצאה הנוסחה המנצחת לשילובם.

 


גלבאן. יקבל חברים בקרוב? (ערן לוף)

 

שני השחקנים הקדמיים, פדרו גלבאן מאחורי אוהד קדוסי, עושים את שלהם, אך אינם יכולים לשחק בעמדות אחרות ובכך מגבילות את המאמן יוסי אבוקסיס ומקלות על ההכנה הטקטית של היריבות. בלומפילד אינו מגרש ביתי עבור הזהובים הרכים, אך דמאיו לא ייתן לה לרדת. צפו לחיזוק משמעותי בינואר.

 

הפועל כפ"ס

השילוב בין איתי טואף, עמיר נוסבאום ואוהד כהן העלה את הירוקים מהשרון לליגת העל. טואף טוב יותר מדינו שקוורץ ושחרורו גרם לאיבוד הצלע השלישית בחלק האחורי המתואם. חיזוק משמעותי לא הגיע לאצטדיון לויטה, אך הבעלים מעניק יציבות כלכלית, גם אם אינו ממהר להחתים שחקנים.

 


שחקני כפ"ס חוגגים. גם בסוף העונה? (אסף קליגר)

 

השנים עשו את שלהן והקהל הוותיק של הפועל כפ"ס חזר רענן ורעב לליגת העל. הסגל הדליל יקשה על העולה החדשה לתקוע יתד, והאוהדים הססגוניים עלולים בהחלט לחזור ללאומית בתום העונה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי