טוטו תמוז יכול להביא את השינוי

תמוז. האדומים זקוקים לו
תמוז. האדומים זקוקים לו | צילום: עדי אבישי

הפועל ת"א התחזקה בהגנה ובקישור, האוהדים יתרמו התלהבות ורק חסר חלוץ כובש. הפתרון לכך ברור. לחמן מנתח

(גודל טקסט)

ההתאוששות נראית מדהימה. מבירא עמיקתא נראה שלקהל האדום יש את כל הסיבות בעולם לאופטימיות, פרט לשתיים: העובדה שקבוצת צמרת נבנית באיטיות, גם אם רוכשים כוכבים בבת אחת, וההשפעה הרעה לטווח הקצר שיש לתחלופה גבוהה.

 

שתי התכונות האלו מקוננות להן בתוך המועדון המתאושש בעידן אמיר כבירי. מוני הראל, עידו חג'ג' וכבירי כעת הם אנשי עסקים משגשגים שהממון מצוי בכיסם. דווקא הראל הצנוע יותר פיזר מרוחב ליבו. אך נראה שהתקופה המשגשגת הייתה דווקא בעידן שליטת גורמים מלאי רגש, ולא בהכרח ממון.

 

 

משה תאומים ומוטי אורנשטיין הפכו את הפועל לרומנטית, סקסית ומרגשת, ועם התמיכה של סמי סגול נראתה הפועל, כולל מחלקת הנוער שלה, לפצצה גרעינית של חום ואהבה.

 

כמות שחקני הרכש בשנים האחרונות היא בלתי נתפסת. אצל תאומים ואורנשטיין נוצרה יחידה של עוגנים ששיחקו כבר כמה שנים ביחד ונכנסו לפנתיאון באירופה. אישטוואן פישונט וגאבור הולמאי לא יישכחו אצל הקהל האדום, כמו גם שני המגנים אילן בכר ויגאל אנטבי.

 

כמות רכש בלתי נתפסת (עדי אבישי)

 

הקבוצה הייתה בנויה אז על בסיס קבוצת הנוער, שאותה אימן אלי חייט וכללה את ביברס נאתכו, בן שהר, ערן זהבי, גל שיש ודני בונדר. בהפועל עשו נכון כשהחזירו את חייט לקבוצת הנוער. בבוגרים נראה רכש, בנוער נקבל רגש.

 

הפועל של העונה הקודמת כבשה 36 שערים – שבעה פחות מהפועל פ"ת שירדה. בעידן שבו חלוצים זרים גבוהים וכבדים אינם מצליחים בצפיפות הישראלית, ססאר מנדיונדו החתים זרים בהגנה ובקישור ויצק בסיס חזק מאחור.

 

בעונותיו בפאנדורי המתרסקת ובסטיאווה, צבר מיחאי פינטילי לא פחות מ-36 צהובים ב-112 משחקים. קלאודיו במבה הצעיר ספג 12 צהובים בשנתיים הקודמות וגם 90 דקות ב-0:3 של הנבחרת הצעירה של רומניה על ארמניה. גם לינגנה ספג שבעה צהובים ברמת גן, ונראה שהאדומים יקבלו העונה הרבה צהובים.

 

אז קשיחות תהיה אצל השחקנים, התלהבות אצל האוהדים, והפועל נותרת ללא כובשים. עמרי אלטמן הוא קשר צד, מתן לזמי חלוץ צד, וכך גם שגיב יחזקאל. רמזי ספורי יהפוך לכוכב בעמדת הקשר ה-50-50, והפועל תישאר תלויה בצעירים הללו.

 

תמוז. רק בן 27 (Gettyimages)

 

הפועל ת"א תציג העונה סגל נבנה עם שמות מכובדים, אך גם 14 שחקנים בגילאי 17 עד 21. אדי גוטליב יצטרף לדיוויד קלמן במרכז ההגנה, שני המגדלים סרי פאלח ובן אלגרבלי יגבו, ולא רק ארבעה בלמים הוחתמו – גם ארבעה מגנים: איאד אבו עביד ועופר ורטה מימין, שמואל שיימן וגיא גומברג משמאל.

 

אם שחקני הרכש יגלו יציבות, הפועל תהפוך לחזקה מאוד הגנתית. והתקפית? תלוי בטוטו תמוז, אם יעשה את הטעות ויגיע. תמוז הוא מהכובשים הגדולים ששיחקו בישראל, עם 88 שערי ליגה בישראל, 14 בפטרולול בכל המסגרות – והוא רק בן 27.

שכר שכזה כבר תלוי בפתיחת הכיס והלב של מני ויצמן. עם טוטו בהפועל, בוולפסון ינשמו העונה אוויר של צמרת פלייאוף עליון. אליפות? שלא כמו בכדורסל, היא כנראה תישאר צהובה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי