כמה עזיבת אורס פישר תשפיע על ת'ון?

פישר. העזיבה תשפיע?
פישר. העזיבה תשפיע? | צילום: Gettyimages

יריבת ב"ש עלולה לסבול מאובדן המאמן שבנה אותה. לחמן מתכונן

(גודל טקסט)

משחק ההכנה של באזל מול פ.ס.וו איינדהובן, היה מפתיע. האלופה השוייצרית קפצה, חילצה, לחצה ושלטה ונראתה מוכנה יותר מהאלופה ההולנדית. על הספסל, בקור רוח אופייני, ישב מחליפו של פאולו סוזה, שייתכן שעזיבתו את ת'ון, תפגע קשות ביריבת באר שבע. לאלופה הוא בטח עשה טוב.

 

השקט הנפשי של אורס פישר בא לידי ביטוי בתכונה הכי חשובה למאמן לשעבר של ת'ון, אותה הפך למכונה אירופית. העזיבה שלו בהחלט יכולה לזעזע את המערכת שם, לאחר שלוש שנות כהונה.

 

 

צ'יריאקו ספורצה הגיע מוולן, לאחר שאימן שלוש עונות בגראסהופרס ושלוש נוספות קודם לכן בלוצרן. עם 265 משחקי בונדסליגה, במדי קייזרסלאוטרן ובאיירן מינכן, ספורצה ירצה להמשיך את הדרך ואולי,  על פי אמונתו, להפוך את השחקנים של תון לקבוצה עם מנטליות גרמנית.

 

ליגה קשה היא השוייצרית. רק עשר קבוצות ו-36 מחזורים בארבעה סיבובים. ראינו בשבוע שעבר את באזל הגדולה ואת סיון הקטנה במשחקי ההכנה והקצב נראה גבוה. ת'ון הקשוחה עשתה עונה של מקום רביעי בליגה הקשה הזו, לא דבר של מה בכך.

 

ספורצה. משמעת גרמנית (gettyimages)

 

את המקום הרביעי כבשה תון בזכות משחק ההגנה ועצם היותה מלכת התיקו, עם 13 כאלה, מעיד עד כמה קשה להכניעה. מבחינת כיבוש שערים, רק שתי היורדות כבשו יותר ממנה והיא תסתמך על שני שחקנים שעדיין יש להם מה להוכיח.

 

אג'נלוקה פרונטינו, שהגיע בעונה שעברה משאפנהוזן, הבקיע את רוב השערים בליגה נמוכה שם היה כובש גדול מהקישור (40 שערים בשנתיים). בשנה שעברה הוא לא סיפק את הסחורה וזה הזמן שלו לפרוץ קדימה. מה שחשוב שב"ש לא תגיע בתלבושת כחול-לבן, שמזכירה את גראסהופרס, משום שמולה כבש שלושה שערים מתוך הארבע שכבש בכל העונה.

 

השני יהיה נלסון פריירה הפורטוגלי הוותיק (33) שיעשה צרות למגני באר שבע הצעירים ממנו ביותר מעשר שנים. פריירה, הוא להטוטן עם ראיית משחק משובחת, אבל גם הוא כמו כל הקבוצה לא הרבה להבקיע בעונה האחרונה (שלושה שערים בלבד) והאורחים יזדקקו ליכולת טובה יותר כדי להעפיל לשלב הבא.

 

פרונטינו (ש). ישחזר ימיו כקדם? (gettyimages)

 

לבאר שבע קשה מול לוחמים וזיכרון הגמלוניים של ר.נ.ק ספליט, עדיין מהדהד בווסרמיל. לכן עשה נכון בכר, שהכין את שחקניו להפעלת לחץ על היריבה. בכדורגל יפה עין, עדין ורך, באר שבע שוב תקרוס באירופה.

 

לשם הקשיחות, הושאל מיאנג-בויס, מרקו בורקי, בלם הנבחרת הצעירה, שאם יפתח, ידבק אל ועל שלומי ארבייטמן. מיאנג בויס כמושאל ימשיך גם אלכסנדר גונסאלס מונצואלה אך תון לא הסתפקו והחתימו מוולן בלם נוסף, סימון ראפ, 190 ס"מ, בלם שכבש בליגה השנייה 12 שערים. כן, מעמדת הבלם.

 

החלוץ של וולן, גם הוא הוחתם, רומן בויס בן ה-22. מהליגה השלישית הגיע עוד בעונה שעברה, רידג'מונסי הקונגולזי, שמחזיק בליגה שלישית בשוייץ מאזן מדהים של 21 כיבושים ב-14 משחקים רק חמישה שחקנים צירפה תון, ארבעה מהם שחקני עתיד צעירים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי