הדרבי הרומני במרכז המגרש יבליט רק אחד

פינטילי והובאן. כרגע
פינטילי והובאן. כרגע | צילום: דני מרון

חובאן (ב"ש) ופיניטלי (ה. ת"א) נפגשים הערב (20:15, ספ'1) לקרב ראש בראש

(גודל טקסט)

המשחק הערב (20:15, שידור ישיר בספורט1 וב-HD) בין הפועל באר שבע להפועל תל אביב מעניק לנו הזדמנות לבחון שני שחקני מפתח, אובידיו חובאן מבאר שבע ומיחאי פינטילי מהפועל תל אביב.

 שניהם משחקים במרכז המגרש, שניהם שחקני רוטציה בנבחרת רומניה ושניהם כבר לא ילדים. פיניטילי יחגוג בעוד שבועיים 31, חובאן יהיה בן 33 בעוד חודשיים.

עמדה

בעונה שעברה חובאן הוסט על ידי אלישע לוי לעמדת הבלם, מהלך שהפך מרעיון להברקה גדולה. האחריות והטכניקה הפכו את הרומני למיוחד בעמדה והכדורים הארוכים שלו מצאו אף את ארבייטמן ואליניב ברדה מופתעים מהדיוק.

כעבור חודש חזר חובאן לעמדת הקשר האחורי והחשש, כי העמדה האחורית האטה אותו, התנפצהבמשחקו הראשון כקשר, המיר חובאן את הכדור הארוך באלמנט ההפוך: הובלת הכדור. התקופה בהגנה כמעט ולא היתה, וזו בעצם גדולתו: כל שינוי עובר אצלו חלק, נקי, ללא מחשבות, ללא עכבות, שחקן גדול.

את העונה הזו, בשיטת המשחק החדשה של ברק בכר, פתח חובאן במדרגה אחת גבוהה יותר: מעל הקשר האחורי הבודד וכצפוי, שום בעייה לא נראית לעין. מהעמדה הזו חובאן צריך ללחוץ יותר, להצטרף יותר לרחבה ואת שתיהן הוא עושה כאילו נולד בפוזיציה.

אצל פינטילי, המעברים בין קשר לבלם אינן משנות. בשתיהן הוא חד גוני: תפיסת מקום, נגיעה – שתי נגיעות וללא יותר מדי אגרסיביותבשל העדר עוצמה, תרומתו במשחק ההגנה אינה כה גדולהבהעדר דריבל, תרומתו למשחק ההתקפה קטנה.

חובאן. טוב איפה שתזרוק אותו, בלם, קשר אחורי, קצת יותר קדמי (דני מרון)

מנהיגות

המנהיגות של פינטילי היו ידועות עוד מימיו בסטיאווה ובפנדורי.

אך המינוי המהיר לקפטן הפועל,נפל גם עליו מהר,הפתיע ולא בהכרח עשה לו טוב.

מנהיגות היא בהחלט שאלה של אישיות ואופי, אך לא תוכל לבוא לידי ביטוי ללא הערכה מקצועית. פינטילי, כרגע לפחות, סובל מהערכה פחותה מזו שיש כלפי חובאן בבירת הנגב.

פינטילי. החיסרון שלו: "שחקן רוחבי" (עדי אבישי)

פיזיות

פינטילי אינו אתלט ולכן מוגבל לתפקיד הקשר האחרון או הבלם האחרון. האיש המחפה.

חובאן דינמי יותר ומעבר לבלם וקשר אחורי אף יכול לשחק מעל הקשרים האחוריים.

גיל ה-30 לרוב עוצר ומגביל את השחקנים האיטיים ולקריירה של הספרינטרים, טווח הישרדות גדול יותר. שני הרומנים אינם מהמהירים, אך גם בסגנון לחובאן היתרון:הקשר של הפועל הינו "שחקן רוחבי". כזה שנע לרוחב המגרש ואוהב לקבל את הכדור בעמדות אחוריות ונוחות

.

חובאן יכול לשחק את שני סגנונות, הרוחבי או האורכי, כמיטב שחקני ה-box to box המודרני. לכן הוא כה מיוחד ושורד עדיין בנבחרת של יורדנסקו.

בשלוש העונות הקודמות סגר חובאן 90 משחקי ליגה, מול 75 בלבד של פינטילי.

סיכום

שני קשרים ממולדת כדורגל רצינית עם נבחרת שלאחרונה מצליחהפינטילי צעיר יותר מבין השניים, אך יש לו תשעה משחקים (רשמיים) יותר בנבחרת מחובאן. פינטילי שיחק בשבע מועדונים, חובאן שיחק בפטרולול וגז מתאן.

אבל בכל מה שנוגע להשתלבות בכדורגל הישראלי לחובאן יש יתרון גדול הוא גם המוכשר יותר בין השניים במדד של כיבושים ובישולים. לכן ההשוואה נוטה בבירור לטובתו של קשר באר שבע. ייתכן שבעונה הבאה, עם שנת ניסיון נוספת, פינטילי יוכל להדביק את הפער.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי