הקיץ שבו מוריניו התחפש לוונגר

ונגר ומוריניו. תתפלאו
ונגר ומוריניו. תתפלאו | צילום: Gettyimages

צ'לסי וארסנל יעלו ב-16:55 ל"מגן הקהילה" (חי בספורט1 וב-HD) עם הרכבים כמעט זהים לאשתקד. רכש? שכנר ממליץ לחכות לסוף החודש

(גודל טקסט)

בדיוק עשור מאז המפגש האחרון ביניהן במסגרת מגן הקהילה, ייפגשו הערב שתי הקבוצות הבכירות של לונדון למשחק שיפתח את העונה (שידור חי בספורט1 וב-HD החל מהשעה 16:55). ארסנל וצ'לסי עושות קולות כאילו הכל רגוע והן ממתינות לעונה שבפתח עם פחות או יותר אותם סגלים מהעונה שחלפה. בעוד שהקבוצות של מנצ'סטר מתחזקות, אצל צ'לסי וארסנל עשו בחודש יולי בסך הכל שלוש פעולות: צ'לסי הביאה שוער מחליף וחלוץ מחליף, ארסנל הביאה שוער ראשון מצוין על חשבון שוער מצוין אחר. שמות מסביב נזרקים לאוויר, אך בפועל הלונדוניות לא משתוללות, כל אחת וסיבותיה שלה.

 

אצל ז'וזה מוריניו ניתן למצוא סיבה הגיונית. בעיניים שלו, אם זה לא מסי, אין ממש מישהו שהוא רוצה "להתאבד" עליו. הוא חושק בשחקנים רבים, אבל לא כדי לשלם סכומים מופרזים. את זה הוא עשה לפני שנתיים, כשחזר לסטמפורד ברידג'. כעת אולי נחה עליו איזושהי רוח של רוגע, בשילוב האמונה שהסגל הקיים מספיק כדי לזכות באליפות נוספת ולרוץ גבוה באירופה. אגב אירופה, ראינו בעונה שעברה שזה בהחלט לא מספיק. לגבי הליגה, זה הספיק כשיונייטד הייתה מבולבלת וסיטי פחות רעבה. די ברור שהיריבות של צ'לסי השנה יהיו מפחידות יותר. אז מה קורה בממלכת אברמוביץ'?

 

 

אותה שאלה צפה כשמביטים על הסגל של ארסן ונגר. נכון, פטר צ'ך הוא דמות משמעותית ומעוררת ציפיות ודווקא משום כך נדמה היה כי אחרי ההחתמה שלו – ועבר כמעט חודש מאז שהוחתם – ונגר יילך על עוד שניים-שלושה שחקנים רציניים. כסף יש לו. ההתנהלות של ארסנל בשנים האחרונות אפשרה לה לחסוך לא מעט ולהעשיר את הקופה. בעוד מועדוני ענק אחרים מרשים לעצמם לקנות כמה שיותר ולהיכנס לחובות של מיליונים, בארסנל מתנהלים כמו שעסק אמור להתנהל. אז לוונגר יש כסף, והוא עדיין ממתין.

 

צ'ך. המהלך הגדול היחיד של "התותחנים" הקיץ (Gettyimages)

 

כבר שנים מדברים על קשר אחורי ברמה גבוהה שיגיע, על בלם נוסף לאלה שנפצעים בכל הזדמנות ועל עוד חלוץ מהטופ העולמי. הקיץ היה נראה כי המנג'ר הצרפתי יחליט ללכת על זה ואחרי שני גביעים רצופים לנסות ולעבות כמה שיותר את הסגל השברירי ולכוון אל האליפות. בינתיים זה לא קורה, ודי ברור שעם הסגל הנוכחי זה יספיק מקסימום לכמות הנקודות הקבועה בשנים האחרונות – בין 75 ל-80. עם זה לא לוקחים שום דבר, אבל נשארים על גלגל הטופ-4.

 

סביר להניח שהיום בוומבלי יעלו ונגר ומוריניו עם 21 מ-22 שחקני הרכב קבועים מהעונה שחלפה. אין שום דבר רע ביציבות, אבל כששתי היריבות הגדולות מצפון-מערב מתחזקות, וכשאפילו ליברפול משקיעה עשרות מיליונים, מוזר שבלונדון עדיין יושבים על הגדר. ברור לכולם שזה לא ייגמר פה. האסטרטגיה של שני היריבים הגדולים בעניין הזה היא זהה: להמתין ולראות איך נראות הקבוצות שלהם במשחקים הראשונים – מגן הקהילה ועוד שני מחזורי ליגה – ואז להחליט מה להביא.

 

כמובן שאסור לשפוט שניים כל כך מנוסים כמו ונגר ומוריניו, אבל כבר עכשיו ברור שהשדרוג נדרש. ולכן לגמרי לא ברור איך עדיין לא ראינו – למעט צ'ך כאמור – טאלנט בכיר ומשדרג מועדון מגיע לצפון ומערב לונדון.

 

הגדולות האחרות של אירופה עדיין ממתינות כי הן יכולות. בספרד ואיטליה הליגה מתחילה שבועיים אחרי אנגליה, ובגרמניה אחרי שבוע אחד. אנגליה פותחת מוקדם מתמיד את העונה שלה, וכרגע צ'לסי וארסנל נראות כאילו הן עדיין סורקות את השטח. מה שמבטיח לנו חודש אוגוסט עמוס במיוחד בשדות התעופה של לונדון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי