המהירות של חיפה עשויה להפתיע

שכטר. את העבודה האפורה ישאירו לתורג'מן
שכטר. את העבודה האפורה ישאירו לתורג'מן | צילום: דני מרון

הירוקים לא ניצחו בב"ש, אך נראה שרוני לוי מצא את הדרך להשתמש בעטר ובשכטר - ואולי גם את המפתח לניצחון על מכבי ת"א

(גודל טקסט)

1. אומנם עדיין במקום האחרון וללא שער זכות, אך אי אפשר להתעלם מההופעה ההירואית של מכבי חיפה ביום שני באצטדיון "טוטו-טרנר" הגועש.

 

הפועל ב"ש שיתפה עד היום 15 שחקנים ברוטציה. חיפה כבר 20. בשביל פתיחת עונה מדובר בכמות גדולה, המעידה על כך שטרם נמצאה הנוסחה. ולמרות זאת, רוני לוי חזר לבסיס והעמיס גם את אלירן עטר וגם את איתי שכטר בהרכב שנותן תקווה גדולה לקראת המשחק מחר מול מכבי ת"א.

 

 

אלא שמה שחשוב יותר עבור שכטר ועטר הוא סגנון המשחק. בבאר שבע חיפה התגוננה, השניים דהרו למתפרצות ומימשו בכך את המהירות ואת יכולת הכדרור שלהם. מול סכנין, כפר סבא ובני יהודה חיפה שלטה, ולשחקנים המוכשרים שלה היה צפוף מדי מכדי להביא את היכולת שלהם לידי ביטוי.

 

בתחילת העונה שאף לוי לנצל את המהירות של השניים ללחץ בשטח היריב. לצערו, הוא גילה כי אחרי שטעמו מאירופה ושבו למולדת, הם אינם מתאימים לעבודה סיזיפית ואפורה כמו שנותן בדרך כלל אלון תורג'מן.

 

עטר. לא מתאים לעבודה סיזיפית (ירון אלפי)


2. השבוע נראה שלוי הצליח למצוא פתרון, כשהבין שאת המהירות של השניים ניתן לנצל לאלמנט אחר: כדרורים והתקפות מתפרצות. לשם כך ייאלץ מחר המאמן לוותר על הדומיננטיות במרכז המגרש, שאותה ישמחו הצהובים לקחת. לא בטוח שסלבישה יוקאנוביץ' מודע לכוח של חיפה בהתקפות מהירות, ולכן צפוי לנו מחר קצב מהיר ביותר.

 

3. מול הפועל רעננה, למשל, מכבי ת"א נפלה דווקא במשולש הקישור החזק שלה. חיים סילבס העלה שלישייה חזקה משלו, והצהובים – שהיו אמורים להיות הדומיננטיים – לא סיפקו את השליטה הרצויה.

מחר יוכלו גל אלברמן, ניקולה מיטרוביץ' ודור פרץ לשתק את אביחי ידין, אופיר קריאף ולודוביק אוברניאק, הרבה בגלל האחרון, שהינו מוכשר מאוד אך רך מעט. בכל אופן, נראה שיוקאנוביץ' לא יעלה שוב עם שלישייה אפורה, יחזיר את נוסא איגיבור להרכב וחיפה תוכל להתאזן.

 

מכבי ת"א של השנים האחרונות, על שלל מאמניה הזרים, משחקת 4-3-3, אך הפעם נראה שאין לה את מלוא הכלים לכך. על ערן זהבי במשולש האמצע ויתרו מזמן; איגיבור בורח לא מעט לקו שמאל, דור פרץ הוא הקשר האחרון ולא מתאים לעמדת ה-"50-50", ולמכבי אין כלל רוטציה באמצע.

 

דווקא גילי ורמוט נראה תוסס וחד לאחרונה, וכשליוקאנוביץ' יש בקווים את דור מיכה, עדן בן בסט וטל בן חיים, זו אולי העת להסיט את הקשר בן ה-30 לעמדה שבה גדל, האמצע, ובכך להוסיף כישרון לעמדה הדלילה והאפורה של האלופה.

 

ורמוט. נראה תוסס וחד לאחרונה (מני בן ארי)

 

4. בקישור של חיפה, קריאף נראה יוצא מן הכלל. זה מלמד אותנו שלעתים החום והאמון שזוכה לו שחקן בקבוצת הבית, לא תמיד מרים אותו לשיא. בבית"ר קריאף מעולם לא נראה עירני ותוסס כפי שהוא נראה במדים הירוקים. כנראה שחובת ההוכחה והתחרות עם ידין, דרינצ'יץ וג'אבר על חולצת ההרכב עושה לו רק טוב.

 

5. הזזתו של זהבי שמאלה מול מכבי חיפה, תיצור מאבק בינו ובין מי שמוכיח שוב ושוב כי הוא המגן הטוב בישראל: אייל משומר. לאלי דסה יש יכולת התקפית טובה, ליובל שפונגין הגנה ואחריות, אך משומר, שהיה חלוץ בתחילת דרכו, עושה את שניהם יחד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי