ללא תכנית התקפית, קשה לצאת מהבור

האדומים ממשיכים לחלום על תואר היסטורי
האדומים ממשיכים לחלום על תואר היסטורי | צילום: ירון אלפי

הגישה של באדיר והשינוי הטקטי של בכר. אוזן מנתח את ה-1:3 של ב"ש

(גודל טקסט)

היציעים באצטדיון החדש והנהדר בבאר שבע, אירחו שני קהלים אדומים שסיפקו אווירה פנטסטית לכדורגל. הדשא לעומת זאת אירח שתי קבוצות שהגיעו במגמות שונות לחלוטין.

 

האורחת מת"א עדיין מחפשת זהות, מחפשת מאמן ובעיקר הגיעה בכוננות ספיגה, בניסיון להתאושש מתבוסה ביתית קשה שספגה במחזור הקודם. הקבוצה שנייה, המארחת מבאר שבע, מלאת ביטחון אחרי שתי הצגות גדולות, רק רצתה להמשיך ליהנות ולגרום לאוהדיה להמשיך לחלום על תואר היסטורי.

 

 

באופן לא מפתיע, וואליד באדיר בחר במערך של 4-1-4-1 נסוג מאוד, שכל מטרתו הייתה לשבש את המשחק של באר שבע. שלישיית קישור מאוד הגנתית שאף אחד משחקניה לא מצטרף מקו שני. גם רייכרט שיחק מחצית כשחקן קו שכל תפקידו להשגיח על דוידזאדה ולעזור לאבו עביד באגף מול מליקסון, ובחוד היה זה אנטל שתופקד כחלוץ למרות שהוא ממש לא.

 

דוידזאדה. אפילו הוא זכה להשגחה (ירון אלפי)

 

היה די ברור שבאדיר ראה את המשחק של ב"ש בטדי והכין את קבוצתו היטב מבחינה הגנתית. הוא צופף מאוד את המרכז ולא נתן למליקסון ו-וואקמה שטחים, פינטילי (רכש מוצלח) חיפה על רביעיית הקישור ולא נתן לשחקני ההתקפה של ב"ש להגיע עם הפנים לבלמים, אבל כשאתה מגיע רק להתגונן וללא תכנית התקפית, כשמשהו משתבש הסיכוי שלך לצאת מהבור הוא קלוש וזה באמת מה שקרה.

 

ברק בכר לעומת זאת פתח בהרכב זהה להרכב שכל כך הרשים בטדי רק עם שינוי קטן, מליקסון וואקמה החליפו אגפים. מליקסון פתח בשמאל בכדי לנסות ליצור עם דוידזאדה וראדי משולש חזק באגף. לזכותו של בכר ייאמר שהוא מפגין גמישות טקטית נהדרת, מגיע עם כמה תכניות משחק וכשדברים לא הולכים הוא לא חושש לעשות שינויים.

 

בכר לא חשש לשנות והרוויח (ירון אלפי)

 

בכר הבין מהר מאוד שאין לו כמעט איום מבחינה הגנתית, והפועל כמעט לא שולחת שחקנים קדימה, ולכן שלח עוד ועוד שחקנים לתקוף. מליקסון נכנס למרכז, הובאן הלך ימינה, וואקמה נע מימין לשמאל ודוידזאדה לא הפסיק לתקוף, אבל כלום לא הלך. בפתיחת המחצית השנייה בכר שלח את ראדי ימינה והחזיר את הובאן למרכז ומיד עם פתיחתה בא על שכרו עם שער נהדר של וואקמה מבישול של ראדי.

 

השער שחרר את ב"ש שנהנתה משער מהיר נוסף, הפעם ממצב נייח, למרות שבוזגלו ישב ביציע. שני השערים הובקעו על הראש של וינטרה שעושה יותר מידי טעויות קריטיות לבלם. מהרגע הזה ב"ש פשוט רקדה על המגרש, בעיקר מליקסון את וואקמה, שכל פעם שהם משחקים קרוב אחד לשני, ההתקפה של באר שבע נראית קטלנית.

 

התקפה קטלנית סידרה ניצחון קליל (ירון אלפי)

 

באר שבע נראית קבוצה סופר מאומנת שיודעת מה היא רוצה מעצמה. שבוע שלישי ברציפות שהיא מנצחת בקלות מפחידה ואין ספק שהיא מאותתת למכבי – אנחנו כאן ואנחנו מתכוונים ללכת עד הסוף.

 

ואם כבר מדברים על מכבי – היא היריבה הבאה של הפועל, ואמנם לדרבי חוקים משלו ואין לי ספק שיהיה משחק יותר צמוד מהמשחק החד צדדי לחלוטין שראינו בטרנר, אבל אם הפועל תבוא לדרבי בגישה כזו תבוסתנית– אני לא רואה שום סיכוי שאפילו נקודה היא תוכל לסחוט.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי