בכר שינה שיטה, ספרטה היתה מוכנה מראש

יאספו את השברים?
יאספו את השברים? |

מאמן באר שבע ויתר על בלם שלישי מול הצ'כים שמצידם הגיעו כדי לא לספוג. למרות הפתיחה החזקה, אפילו אוגו נשאר מתוסכל. לחמן מנסה להסתכל קדימה

(גודל טקסט)

כמעט בכל שיטת משחק הנהוגה היום בעולם, ישנה הקפדה על קווים חזקים עם שני שחקנים בכל אגף, מגן וקשר ב-4:4:2 (ימי קלופ בדורטמונד) או חלוץ ב-4:3:3 (ימי גווארדיולה בבארסה). מאידך, בשתי שיטות נותרים עם שחקן אחד בכל קו. ישנה שיטה נוספת ומיוחדת, שפרצה לאויר העולם ב- 2002. היו אלה ימי סקולארי בברזיל ושיטת ה-5:4:1 הביאה לזכייה המפורסמת במונדיאל.

 

בליגה זו שיטה א', באירופה זו שיטה ב', אך בשתיהן מקפיד ברק בכר על קווים חזקים. אמש חזרה באר שבע לשיטה שאימץ בכר למפגשים בליגה, עם שני בלמים, וגם עדיין עם שניים על כל קו. היו אלה בן ביטון ומאור מליקסון על קו ימין, קורהוט ו-וואקמה על קו שמאל.

 

באמצע בכר השלים שוב עם הצמד אוגו וחובאן, לפחות בשעה הראשונה. אלו שניים שבשל האיזון ביניהם, מאפשרים לשחק עימם מבלי להתחשב ביריב. שניהם גבוהים עם פס נקי וחזק. אוגו יותר אחורי, חובאן יותר קדמי, אוגו יותר שמאלי, חובאן מעליו וימינה. אוגו מגיש כדורים ארוכים, חובאן עוזב את העמדה ומקבל את הכדורים הארוכים האלה ברחבת ספרטה.

 

 

השניים הללו זכו אמש לחיזוק בדמותו של ראדי, גם הוא שילוב של הגנה והתקפה ויחד ריתקו אליהם השלושה אתמול רק שני קשרים צ'כיים. אלו לא היו גלאשאק, רוסיצקי ובארוש, גם לא פובורסקי,פ טריק ברגר ונדבד, אך אלה היו שניים קשים לפיצוח, כאלו שכתשו עם שלוש שלישיות בארבעת המשחקים האחרונים, כולל את אינטר.

 


הפעם לא ידעו להיות חדים (דני מרון)

 

הגנתית, ספרטה פתחה את העונה הזו פחות טוב, ובעשרת מחזורי הליגה, ספגה עשרה שערים, יותר מסלובן ליברץ מהמקום ה-14.

 

שחקני מועדון הפאר הצ'כי הגיעו אמש לטרנר מותשים ופצועים מ-17 משחקים רשמיים ששיחקו עד היום, לעומת 14 של הקבוצה מבירת הנגב. ואכן באר שבע פתחה רעננה והיתה טובה יותר.

 

מה שניכר על השחקנים של אלונה, זה הביטחון במשחק ההגנה, והתעוזה להפקיר מעט, תוצר של ספיגה מינימלית של שני שערים בלבד בתשעת המשחקים הרשמיים האחרונים.

 


מליקסון והחברים, הטעות הובילה אותו לקישור האחורי (דני מרון)

 

הצ'כים הבינו מראש את הסיפור ובאו כדי לא לספוג מלוסיו האימתני. ביציאתו המשמעותית הראשונה מברזיל, החלוץ הפתיע כי למרות המימדים שלו הוא תזוזתי ומהיר.

 

ברק ידע ששליש מהשערים החברים מפראג סופגים ברבע השעה האחרונה של המשחקים והגיע סבלני, למרות שמדובר במשחק ביתי.

 

הצ'כים פתחו מבולבלים אך בכל רגע נראו מתורגלים ומאומנים והורגש כי רק מחפשים שם את הפורמולה. באר שבע כאמור שלטה, אך ספרטה כמו קבוצה מזרח אירופית טיפוסית (ובקריסה), אינה מוכשרת, אך מסודרת ובאה לטרנר כדי להפתיע וללחוץ על ויטור וצדק.

 


חיפשו נוסחה וניצחו, שחקני ספרטה (דני מרון)

 

על מאור מליקסון הוצב מיכל קאדלץ הוותיק שחזר העונה מפנרבחצ'ה ועם נסיון אדיר בבונדסליהג. דניאל הולזר הצעיר בן ה-21, היה הברומטר בצד שמאל של מרכז השדה והמאמן הצ'כי נתן הוראה להקפיד ללחוץ את מיגל ויטור הטכני, ששיחק עם שיר צדק משמאלו.

 

הבלם הטכני של באר שבע הוכיח שוב כמה תחכום ושליטה בכדור יש בו, אך בשער שבאר שבע ספגה, הוכיח עד כמה במפגשים באירופה, הוא זקוק לצפיפות של הבלם השלישי.

 

לאורחת גם היה סוד מקצועי. תכנון השיטה. החזרה של שני חלוצי השפיץ לחובאן ואוגו , הפתיעו את הצמד באדום ולפתע אוגו נזכר בימים בהם לא רווה נחת בכדורגל האירופי.

 


נזכר בימים אחרים, אוגו (דני מרון)

 

בעקבות הטעות, בכר בחר גם הוא לעבור לשיטת שני החלוצים, שהר במקום הרומני והמשחק הפך לאחד על אחד בכל פינה במגרש. נוח ליריבה מתגוננת, קשה ליצירתיים.

 

ספרטה סיימה את המשחק עם חלוץ בן 35. ותיק נוסף שם, דוד לאפאטה. חמישה כיבושים העונה וחמישה שערי ליגה בשלוש השנים האחרונות, אך העובדה שנותר על הספסל היוו שיקול מכריע של באר שבע לפתוח רק עם שני בלמים.

 

לאפאטה חבר לכוכב ההתקפה השני, ואצלאב קאדלץ, כובש הצמד מול אינטר, גאדיר חבר לבן שהר. באר שבע סיימה ב-4:2:4, עם וואקמה ובוזגלו בקווים ומליקסון כקשר אחורי. ספרטה מנגד, באה להתגונן וכך יצאה עם ניצחון.

 


הפעם המערך שלו הפסיד את המשחק (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי