הזמן טס: פאולו רוסי בן 60

פאולו רוסי
פאולו רוסי | צילום: Gettyimages

מהשלושער לרשת ברזיל ועד לגמר הגדול מול גרמניה, דני דבורין חוזר למדריד של 1982

(גודל טקסט)

בסוף השבוע הזה חוגג כדורגלן העבר האיטלקי פאולו רוסי את יום הולדתו ה-60. עוד הוכחה לכך שהזמן טס במהירות.

אני זוכר את משחק גמר גביע העולם בכדורגל ב- 1982, וכיצד העברתי בשידור ישיר לרדיו את השער הראשון שהבקיע רוסי לזכות נבחרתו איטליה, לרשתה של גרמניה. באותו משחק הוא הסתפק בשער אחד, אך סייע לאיטליה לזכות בגביע העולם בניצחון 1:3 באיצטדיון על שם סנטיאגו ברנבאו שבמדריד. את טורניר הגמר סיים פאולו עם שש הבקעות והוכתר בתואר מלך השערים.

רוסי היה צנום, אך חזק פיזית, והשלים עם חבריו לקבוצת יובנטוס שישה שחקנים בהרכבה הפותח של הסקוואדרה אזורה. היו אלה זוף, קבריני, ג'נטילה, שיראה, טארדלי ורוסי. אגב, עוד שני שערים למנצחת הבקיעו בגמר טארדלי ואלטובלי, מול שער אחד של הגרמני ברייטנר.

אבל הסיפור הגדול של רוסי באותו מונדיאל היה בניצחון 2:3 על נבחרת ברזיל, מפגש שנערך בברצלונה. הניצחון הפתיע רבים, שכן ברזיל נהנתה מהרכב כוכבים, בהם ג'וניור, פלקאו, סוקרטס, זיקו ואדר. רוסי הבקיע את כל שלושה השערים לרשתו של ואלדיר פרז, ובכך הדיח את המועמדת הבכירה לזכיה בגביע העולם. לזכות ברזיל הבקיעו סוקרטס ופלקאו. אגב, במשחק זה שפט אברהם קליין מישראל, שגם שימש קוון במשחק הגמר, לעיני 90 אלף צופים בברנבאו.


פאולו רוסי, השם מציף את הזכרונות (Gettyimages)

רוסי היה חלוץ רחבה טבעי בעל מיקום מצוין וחוש הבקעה מעולה. הוא החל את הקריירה שלו בקבוצת קומו, וממנה עבר לויצ'נזה, לפרוג'יה והגיע עד לשורותיה של יובנטוס הגדולה, שבה שיחק מ-1982 ועד 1985. הוא לבש אחר כך גם את מדיה של מילאן וסיים כשחקן הלאס ורונה. במאזנו 48 הופעות בין-ארציות בנבחרת, בהן כבש 20 שערים. 

כאמור, ב- 23 בספטמבר 2016 חגג רוסי יום הולדת 60. חלוץ שהטביע את חותמו לא רק בנבחרת איטליה, אלא אף בהיסטוריה של משחקי גביע העולם בכדורגל. נאחל לו בריאות טובה ואריכות ימים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי