המהירות תכריע במשחק בין מכבי תל אביב לחיפה

המהירות תכריע?
המהירות תכריע? | צילום: ערן לוף

לחמן טוען שהמגינים יעשו את ההבדל הערב. וגם: כאב הראש שעטר מביא עמו

(גודל טקסט)

כשמונייס, הבלם של בית"ר ירושלים לפני שנתיים, התראיין וסיפר על הליגה הספרדית הוא דיבר בעיקר על הפערים בין שלוש הגדולות לשאר הקבוצות. מונייס טען שברצלונה, ריאל ואתלטיקו מדריד, ולעיתים סביליה או ולנסיה, שואבות בתחילת העונה את כל השחקנים המהירים אליהן ולכן החלק המרכזי והתחתון של הטבלה בינוני מאד.

ואכן, מהירות הפכה להיות מצרך נחשק. בהעדר היצע רחב של שחקנים קלילים ואתלטיים, הקבוצות בישראל מושפעות ישירות מכמות המהירים שהצליחו לאסוף. עמדות המגינים הן כאלה, בהן "רגליים קלות", הן מצרך שבלעדיו אין הצלחה. בבאר שבע, לבן ביטון ואופיר דוידזאדה היה משקל משמעותי באיזון מול ג'ון אוגו ואובידיו הובאן המרכזיים והמאסיביים.

אצל מכבי חיפה, ההובאן שלה היה אמור להיות גארי קגלמאכר שמתופקד כמגן ימני. הרכש המשמעותי של יעקב שחר הגיע כעמוד שידרה ועוגן, בזכות נוכחות, פיזיות ויכולת ארגון בעמדות הבלם והקישור האחורי. הרכש הכל כך משמעותי מוצא עצמו בעמדה הכי לא משמעותית. באגף השני יש לירוקים את מריו מוסה. לאורך כל הקריירה הוא שיחק רק בליגה הקרואטית הבינונית וגם שם עם ממוצע של לא יותר מ-50% משחקים בעונה.

זו גם הסיבה ששחקני החלק הקדמי בחיפה,לא פורחים. אצל הירוקים, שבעה שחקני חלק קדמי פרט לשובל גוזלן וגליינור פלט, הם שחקני קו, שכדי להצליח חייבים את הצטרפות המגינים מאחורי הגב. טוני וואקמה לא היה פורח ללא דויזאדה, מאור בוזגלו ומאור מליקסון לא היו מתבלטים ללא ביטון. גילי ורמוט, איסמעיל ריאן, פיראס מוגרבי, ניקיטה רוקאביצה ואלירן עטר זקוקים למגינים שבאים מאחור, מושכים תשומת לב ומשחררים שטח פעולה לשחקני הקו. המגן הכי התקפי הערב יהיה אלי דסה ועיקר ההתקפות במשחק יהיו מהאגף שלו.

כשמדברים על משולש קישור שכולל את נטע לביא מאחור, קמיל ואצק ורועי קהת מעליו, השילוב נשמע מושלם. רק שרנה מולנסטיין בחר לאחרונה להציב את קהת בצד שמאל ולשחק במערך של 4-4-1-1. במצב עניינים שכזה, חיפה לא תוכל למכבי תל אביב שתכה כאן שוק על ירך. השילוב של גל אלברמן כקשר אחורי, האריס מדוניאנין כאמצע ימין ונוסא איגיבור אמצע שמאל הוא שילוב מופלא מבחינה התקפית, אך רך במאבק ומולנשטיין חייב יהיה לאזן את השלישייה הצהובה ע"י הכנסת קהת לאמצע. גם הוא עצמו יפרח, הרי מהעמדה הזו בדיוק הוא הוביל את הקריירה לעונה גדולה ואותו עצמו לליגה האוסטרית.



גם בן חיים צריך סילון מאחוריו (ערן לוף)

הדילמה התקשורתית הגדולה, שנוצרה סביב חזרתו של אלירן עטר גרמה לבלבול קל אצל הירוקים. גם רוקביצה, ריאן, ומוגרבי  טובים יותר באגף השמאלי. עטר יכול לשחק גם מאחורי החלוץ, אך ללא חזרה לקישור האחורי מי שירויח שקט הוא גל אלברמן,שחקן הציר האחורי בצהוב.

תוסיפו את עניין שילובו של השחקן הכי לוהט היום בישראל אייל גולסה במקום איגיבור או אפילו באחד הקוים ותראו קישור מנצח במכבי ת"א.

קבוצה מאומנת היא קבוצה סבלנית. מכבי ת"א נראית אלופה שבדרך בזכות כושר גופני וסבלנות. לראיה, את שני שליש מהשערים שלה בליגה עד כה, היא כובשת בחלק השני של המשחק. ארבעה מהחמישה בדרבי נכבשו במחצית השנייה, שני השערים ב-2:2 מול בית"ר נכבשו בחלק השני של המשחק. בשלושת מחזורי הליגה האחרונים, הקבוצה של שוטה ארבלדזה לא ספגה. מולנשטיין יהיה חייב אמצע חזק, עם רביעייה קדמית הוא יראה אולי יומרני והתקפי, אך יחזיק מעמד במקרה הטוב עד השליש האחרון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי