לא התכוננו: פציעת רונאלדו הרסה לכולם את התכניות

קומפני ובייל. ברור במי תלוי הגומלין
קומפני ובייל. ברור במי תלוי הגומלין | צילום: AFP

פלגריני התכונן היטב לריאל, אבל לא הגיב להיעדרות הפורטוגלי. אוזן מסביר

(גודל טקסט)

המנה הראשונה של משחקי חצי גמר ליגת האלופות הפגישה בין שתי קבוצות שעוברות עונה מוזרה ומלאת תהפוכות. מצד אחד ניצבת מנצ'סטר סיטי, שהצליחה לראשונה בעידן הקטארי להגיע לשלבים הסופיים בצ'מפיונס למרות עונה בינונית מאוד בליגה – ועל אף העובדה שכבר לפני שלושה חודשים יצאה בהודעה שפלגריני יסיים את תפקידו, והמאמן המבוקש בעולם, פפ גווארדיולה יתפוס את מקומו, ומן העבר השני הגיעה ריאל מדריד, שגם עליה עוברת עונה משוגעת. עונה שהחלה עם שחרור של הקפטן הוותיק והמעוטר איקר קסיאס, מינוי מפתיע ו/או מוזר של רפא בניטס, שפוטר כצפוי כעבור מספר חודשים, מינוי אחד מסמליה הגדולים כמאמן הבא וחזרה מפתיעה לתמונת מאבק האליפות בליגה.

 

שתי הקבוצות פתחו במערכים מאוד זהירים ובעיקר התרכזו בביטול אחת את רעותה. סיטי פתחה ב 4-4-1-1, עם דה בריינה מאחורי אגוארו, כשסילבה ונבאס באגפים. על פניו הרכב שמשלב מספיק שחקנים עם יכולות התקפיות, אבל פלגריני לא לקח כמעט סיכונים. המגנים הצרפתיים קלישי וסאניה כמעט לא עברו את החצי וכשסיטי תקפה הם נשארו ליד שחקני הכנף, פן יתפסו לא מוכנים במתפרצות.

 

 

דווקא הפציעה של סילבה גרמה לפלגריני להכניס את איהנאצ'ו ולעבור ל-4:4:2 עם דה בריינה באגף, אלא שהחילוף גרם לדלילות בקישור, ריאל השתלטה לחלוטין על מרכז השדה וקצב המשחק והביכה שוב ושוב את הגנת סיטי, שרק בזכות יכולת נהדרת של הארט תטוס למדריד עם סיכוי להשיג את הכרטיס לגמר.

 

סילבה נפצע, ואז הארט החל לעבוד קשה (AFP)

 

זידאן עלה כהרגלו ב-4-1-4-1, כשקאסמירו המצוין (הטוב במגרש לטעמי) משחק מאחורי מודריץ' וקרוס ובזכות האגרסיביות וקריאת המשחק הנהדרת שלו, לא איפשר פעם אחת לסיטי להגיע עם הפנים לקו ההגנה של ריאל.

 

זידאן הפתיע כאשר השאיר את איסקו וחאמס על הספסל והעדיף את לוקאס ואסקס כמחליף של רונאלדו, בעיקר מטעמים טקטיים של עזרה למרסלו ושלישיית הקישור. במחצית השנייה, כשזידאן ראה שסיטי חסרת אונים מול האגרסיביות של שלישיית הקישור שלו וכי המגנים שלה לא יוצאים קדימה, הוא שיחרר את בייל ממשימות טקטיות וריאל הפכה למסוכנת מאוד במשחק המעבר, אך לא הצליחה לתרגם את המצבים לשערים.

 

ואסקס. מפתיע שהוא פתח בהרכב במקום רונאלדו הפצוע (Gettyimages)

 

ועם כל הכבוד לשחקנים שהוזכרו עד כה, השחקן שהשפיע הכי הרבה על המשחק היה דווקא שחקן שלא שיחק. ההיעדרות של כריסטיאנו רונאלדו, שלא עבר מבחן כשירות בסמוך לשריקה, השפיעה בצורה משמעותית על תכניות המשחק של שני המאמנים.

 

פלגריני הכין את קבוצתו לעצור את רונאלדו ולמנוע ממנו שטחים בעיקר במשחק מעבר, וזו אחת הסיבות שסיטי לא לקחה סיכונים ולא תקפה עם יותר מארבעה/ חמישה שחקנים. העובדה שרק ברגע האחרון נודע שרונאלדו לא יטול חלק במשחק, כבר הייתה מאוחרת מידי כדי שפלגריני יבצע שינוי.

 

רונאלדו. פלגריני הכין תכנית ונאלץ לדבוק בה (AFP)

 

מנגד, בצד של מדריד, לא משנה כמה מאמן יעמיד את הקבוצה טקטית בצורה טובה, בסופו של יום הוא תלוי באיכות של שחקניו – וכשהשחקן הכי איכותי שלך לא משחק, זה כמובן משפיע על כל הקבוצה. זידאן עשה עבודה נהדרת בביטול של מנצ'סטר סיטי והיה חסר מזל כשלא חזר עם יתרון לברנבאו, אבל אין לי ספק שאם רונאלדו היה על המגרש, בצורה שבה התפתח המשחק, הגומלין היה לפרוטוקול בלבד.

 

בכל מקרה, גורל המעפילה לגמר יהיה תלוי בבריאותו של מספר 7 של הבלאנקוס. במידה שרונאלדו יבריא, קשה לי לראות איך סיטי יכולה למנוע מריאל להגיע לגמר. המאזן שלו בליגת האלופות הוא לא פחות ממדהים – 16 שערים וארבעה אסיסטים בעשרה משחקים. במידה שהפציעה תגרום לכריסטיאנו להחמיץ גם את משחק הגומלין – אז באמת שהכל פתוח.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי