לומדת מהניסיון: באר שבע תלויה בתחכום וברגליים של מיגל ויטור

ויטור
ויטור | צילום: אודי ציטיאט, יוון

הבלם הפורטוגלי החדש של האלופה מכיר היטב את אולימפיאקוס ואמור להיות המפתח ביוון. אז למה כדאי לבכר לשקול מערך עם שני חלוצים? לחמן מתכנן

(גודל טקסט)

במשחק הבכורה ההיסטורי וההיסטרי שלה במוקדמות ליגת האלופות, הפועל באר שבע נראתה מצוין עם הכדור. וספגה צמד. בגומלין, השחקנים של ברק בכר פחות הבריקו עם הכדור במגרש החוץ הקשה, לא ספגו והשיגו בקושי רב את המטרה.

דווקא הניסיון הזה יכול ללמד את באר שבע פרק קטן בשיעור על אירופה. נגעת הרבה בכדור, לא בהכרח ניצחת. התייצבת נכון מול הכדור, כפית על היריב משחק איטי ולא אפקטיבי. מהראן ראדי ובן שהר, שניים של 180 ס"מ על 72 ק"ג, עלו בהרכב במולדובה והפכו את ב"ש לקבוצה אירופאית אמיתית: חסונה, עיקשת וטקטית.

עכשיו באר שבע תהיה כבר חייבת לעשות את זה מול יריבה שמזה שש שנים, 30 מחזורים בכל עונה, שולטת בליגה היוונית מול קבוצות שסוגרות, מנצחת אותן וזוכה בשש אליפויות רצופות. בעונה האחרונה זה קרה עם 28 נקודות מעל א.א.ק הסגנית, עם 28 ניצחונות מתוך 30 משחקים, עם 81 גולים – 38 יותר מסגניתה – ועם הפסד בודד וממוצע ספיגה של חצי שער למשחק. אין מאזנים כאלה.


חלוץ או שניים, מי יפתח בחוד? (אודי ציטיאט, יוון)

באירופה כבר מבינים שבאר שבע משחקת עם חלוץ שפיץ אחד, ברדה או שהר. תארו לכם איזו הפתעה ועוצמה תוקרן אם בכר ישחק פתאום עם שניהם. כי גם אולימפיאקוס ספגה מכה לא קטנה בכנף, באותה קריסה בגמר הגביע מול א.א.ק. שם לחצה הסגנית את מנואל דה קוסטה הפורטוגלי ואת אלברטו בוטייה הספרדי, שני הבלמים הטכניים של האלופה, ואין כמו ברדה ושהר שיפעילו את אותו לחץ מפתיע. 

בכר מתלבט תמיד בין מליקסון המוכשר באמצע ובוזגלו בקו, לבין ראדי הקשוח ומליקסון בקו ימין. השיקול כאן משמעותי, במיוחד לאור ההחתמה החמה של אלברטו דה לה בייה, המגן השמאלי מסוסיאדד. האפשרות השלישית של ב"ש, שני חלוצי שפיץ, יכולה להיות המפתיעה מכולם.

אולימפיאקוס החתימה כמאמן את ויקטור סאנצ'ס. עם חינוך של ריאל מדריד ושנים בדפורטיבו, מביא עמו המאמן בן ה-40 הרבה התלהבות. ניסיון יש יותר דווקא למאמן של ב"ש, ותחכום יהיה מצרך חשוב במאבק מול אלופה יוונית גאה ומנוסה. ליוונים גם נקודות תורפה: הקבוצה לא אחראית ובעונה הקודמת ספגה מעל 50% משעריה ברבע השעה האחרונה. 


בכר, צריך לנסות להפתיע (אודי ציטיאט, יוון)

אסטבן קמביאסו לא סיים את העונה הקודמת בהרכב הראשון ונעדר, אך עדיין הקישור הוא החלק החזק של היוונים. סאנצ'ס יגיע עם שני קשרי 50-50 כדי לשבש את הזרימה של אוגו וראדי, שיחליף את הובאן. שם אולי בכר יזדקק דווקא לסוארס בתפקידו המקורי בקישור, במקום הרומני. כדי שלואי טאהא ישחק במרכז ההגנה לצדו של מיגל ויטור, עם ניסיון של 72 משחקי ליגה יוונית. 

ויטור שיחק פעמיים במדי פאוק סלוניקי בעונה שעברה מול אלימפיאקוס. הפסיד אמנם פעמיים, אך החזיק את המשחקים על תוצאות מינימליות של 1:0 ו-2:1 – שתי תוצאות לא רעות עבור ב"ש הערב. עונה קודם לכן ויטור לא הפסיד לאלופה, ושיחק פעמיים 90 דקות בניצחון 1:2 וב-0:0. אין ספק שהפורטוגלי יהיה האיש המשמעותי בהכנה של הקבוצה מבירת הנגב למפגש הקשה כל כך.


וחשוב גם לא לספוג (אודי ציטיאט, יוון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי