ליברפול הפקידה עצמה בידי קלופ!

קלופ. הולך בדרכם של ונגר ופרגוסון
קלופ. הולך בדרכם של ונגר ופרגוסון |

האנגלים הכריזו על הארכת חוזהו של המאמן עד 2022. דבורין מתרשם

(גודל טקסט)

האם מישהו זוכר מה היה מיקומה של ליברפול בתום עונת 2015/16?  ובכן, השמינית בטבלת הליגה האנגלית בכדורגל, כאשר במאזנה 60 נקודות. הקדימו אותה האלופה לסטר, שצברה 81 נקודות, וכך, לפי הסדר, ארסנל, טוטנהאם, מנצ'סטר סיטי, מנצ'סטר יונייטד, סאות'המפטון ו-ווסטהאם.

 

אולם מתברר שהטבלה לא השפיעה על ראשי ליברפול, שהודיעו בסוף השבוע על הארכת חוזהו של המאמן יורגן קלופ עד לשנת 2022. המסקנה המתבקשת היא שהמועדון הוותיק, שידע ימים גדולים, מאמין בדרך עבודתו של הגרמני, ורואה בו את האיש המתאים להובילה לטווח הארוך.

 

לא פשוט לקבל החלטה שכזו, גם משום שמדובר בכסף גדול (גדול מאוד), וגם מפני שבכדורגל משתנים דברים, לעיתים מהיום למחר. ואם בכל זאת המאמן הגרמני הוחתם עד 2022, יש בכך ראיה ברורה לגבי העתיד: ליברפול מפקידה עצמה בידיו של קלופ !

 

אינני זוכר מקרה בישראל, שבו מאמן כדורגל הוחתם מראש לשש שנים. להיפך, לא פעם ולא פעמיים מאמן בליגת העל סיים עונה או שתיים, ועזב לקבוצות אחרות. על פי תורת ההיגיון (המתייחסת לנושא הכלכלי) די להחתים לעונה, ואם שני הצדדים מרוצים, הרי ניתן להמשיך לעונה שלאחריה, וכך חוזר חלילה.

 

האם הצעד הגדול שעשתה ליברפול, ישפיע על קבוצות אחרות, למשל בישראל? ספק גדול בעיני. כל מאמן בישראל ישמח לקבל "שטר ביטחון" כלכלי שכזה בליגת העל, אך הדברים תלויים כמובן יותר בקבוצה מאשר בו.

 

אגב, באנגליה היו וישנם מאמנים שנשארו בקבוצותיהם למשך "שנות דור". הנה שתי דוגמאות: אלכס פרגוסון במנצ'סטר יונייטד (עד שהחליט לפרוש) וארסן וונגר בארסנל, תפקיד בו הוא מחזיק מאז 1996.

 

עכשיו השאלה הגדולה היא  מתי ואם בכלל תצליח ליברפול לשחזר את תקופת הזוהר שלה? זהו אתגר עצום, משום שאז הובילו אותה כוכבי-על דוגמת סונס, דאלגליש וראש.

 

ויורגן קלופ – הוא ודאי מודע לכך, ולציפיות הגדולות ממנו.

          

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי