ניהול נכון: באר שבע חזקה מתמיד

דווקא יחד כהברקה?
דווקא יחד כהברקה? | צילום: אודי ציטיאט

ממוצע ספיגות נמוך, הגנה וקישור שהתאזן לצהובים. לחמן שם את הקלפים

(גודל טקסט)

השינוי ניכר היטב בטבלה. בדיוק בתקופה הזו בעונה הקודמת, לאחר שבעה מחזורים, מכבי תל אביב היתה אז עם מאזן הספיגה הנמוך בליגה ועם תחושת ביטחון של חוזק ועוצמה. הצהובים הובילו את טבלת ליגת העל.

 

נכון להיום ורגע לפני העימות הראשון העונה (ראשון, 21:00) שתי האימפריות מובילות יחד את הטבלה, אך החוזק והעוצמה הם מנת חלקה של האלופה מבירת הנגב. ממוצע הספיגה המזערי של חצי שער למשחק מעיד על הכיוון: מונופול האליפויות הלך לדרום ושם מתכוננים ליצירת רצף תארים.

 

 

שני הסגלים, יחד עם מכבי חיפה, הם העמוקים בישראל, אך לכל אחת מהן דרך משלה ליצירת הרוטציה.

 

אצל ארבלדזה, שחקנים טועמים מגוון תפקידים. טל בן חיים החלוץ שיחק באגף הימני והשמאלי, דור פרץ כבלם, מגן וקשר אחורי ויוסי בניון במרכז ובשני האגפים.

 

יצירת סגל מכאלו שמגוונים הינה מגמה לא רעה, אך שמנתחים את אופן ניהול הסגל בבאר שבע, מיד ניכר עד כמה הסדר מולך בכיפה.

 


ניהול נכון של הסגל, בכר (אודי ציטיאט)

 

שחקני הקו הם מאור מליקסון, מאור בוזגלו וטוני וואקמה. שחקני האמצע הם מהראן ראדי, אובידיו חובאן, ג'ון אוגו, וובה בראון, מיכאל אוחנה ויובל שבתאי.

 

החלוץ הבודד יבחר מבין אליניב ברדה, בן שהר, לוסיו ומוחמד גאדיר. כנראה אחד מבין לוסיו ושהר ליתר דיוק.

 

ארבעה בלמים וארבעה מגנים יוצרים מצב ברור. ברדה או לוסיו לא ישחקו בקווים וגם אם ברק בכר יעבור לחמישה שחקני הגנה, עדיין ישמור המאמן על האיזון של שניים על כל קו.

 


יכול לשחרר את מליקסון (אודי ציטיאט)

 

אם עסקינן בעונה הקודמת, הרי שבצלמו של ארבלדזה, הצהובים כבשו עד עתה מעל 2.5 שערים למשחק. מרשים. ההתקפה של שוטה מול הארגון של ברק, זה אופי המפגש בין שתי האימפריות של ישראל.

 

הבלמים של באר שבע הם השילוב הטוב בארץ.ו יטור מביא את הטיפול בכדור, שיר צדק עם רגל שמאל חזקה, לואיי טאהא את האגרסיביות ומתן אוחיון הוא המהיר מכולם. יחד עם גורש מאחור וחובאן ואוגו מלפנים, באר שבע היא קבוצה גבוהה וכל הרשימה האחרונה כוללת מגדלים של 1.85 -1.95 מטרים.

 

הקלילות של באר שבע באה בעמדות המגנים. בן ביטון וקורהוט נוטשים את קו הבלמים ותוקפים ללא הרף ובדיוק באזורים הללו מכבי חייבת לעקוץ.

 


מה הוא מתכנן לבכר? (אודי ציטיאט)

 

התשובה צריכה להיות כזו: השילוב המושלם הוא טל בן חיים בשמאל, דור מיכה בימין וקיארטנסון ביניהם. מצד אחד קשר מצד שני חלוץ, שניהם שחקנים מהירים של אחד על אחד ובמרוץ הינסיונות האחרונים של ארבלדזה, חייב להגיע החיפוש לסיומו עם השלישייה הזו.

 

מאז הצמד בדרבי, כבר ארבעה משחקים רשמיים שחלוץ הרכש ממאלמו לא כובש. האיסלנדי חי ונושם מכדורי רוחב. אלי דסה ואבי ריקן, שניים שבצעירותם היו שחקנים קדמיים, הם השילוב המושלם. מיכה וריקן הוכיחו עצמם במשחק גביע הטוטו מול קרית שמונה ורק מהקווים מכבי תוכל להכניע את הסגר.

 

ניצול מקסימלי של שחקני החלק הקדמי, תביא את ארבלדזה לבניית תבנית כזו, בה סקאריונה ושגיב יחזקאל יהוו תחליפים לאגף ימין, בניון ועדן בן בסט לקו שמאל ויצחקי לאיסלנדי. שקט וסדר של היצע אדיר של לא פחות משמונה שחקני חלק קדמי בצהוב.

 


ידע לחזור לכבוש דווקא בטרנר? קיארטנסון (אודי ציטיאט)

 

והנה עוד אופציה. בגיל 19 ועם גובה של 190 ס"מ, אליאל פרץ יוכל להפוך להיות היורש של מדוניאנין והאוגו של מכבי תל אביב. עם מבנה גוף של אבי נמני פרץ יכול לחבור לפרץ אחר, דור והנה הדור יתחלף לו. אלברמן והבוסני מבוגרים יותר ויחד עם גולסה, זושלישיית העתיד של מכבי.

 

נכון להיום היתרון בדרום. בעידן של אלישע, אף קשר בבאר שבע לא הסתדר מול גל אלברמן, היום באר שבע כולה שחקנים בסגנון אלברמן.

 

בשל הרכות מנגד, בכר יוכל להמר ולהרשות לעצמו להעביר את מליקסון למרכז ולהרוויח את בוזגלו בימין.

 


לך לעומק, איגייבור (אודי ציטיאט)

 

מכבי תהיה חייבת לדלג על האמצע ולהטיס אלכסונים לקווים כדי לבודד את המהירים שלה מול מגני באר שבע. התנועה לעומק של איגייבור יכולה גם היא להפוך את מכבי לכזו עם 4:2:4 ולשמור על ממוצע ההבקעות המרשים.

 

34 שערים כבשו שתי המעצמות יחד עד היום, 14 מהם כבשו השניים שמככבים בעמדת הקיצוני השמאלי. בן חיים ו-ווקאמה מגיעים מותשים ופצועים לקרב הזה ובלעדי שניהם בכושר, רף ציפיות הכיבושים מהמשחק הזה ירד ב-40 אחוז. זה צפוי להיות משחק עם האלמנט שכולם כה אוהבים: כדרורים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי