ספרד עדיין לא מצאה תחליף לצ'אבי

ספרד לא פוגעת. ראמוס
ספרד לא פוגעת. ראמוס | צילום: Gettyimages

כחודשיים לפני היורו, אלופת אירופה במצב מדאיג. מי ייקח את המושכות?

(גודל טקסט)

לא ברור אם הכוונה של ויסנטה דל בוסקה הייתה לבחון שחקנים לסגל המורחב, מה שבטוח זה הדבר המרכזי שהוא השיג משני משחקי ההכנה החשובים של נבחרת ספרד השבוע: מאמן אלופת אירופה יכול להסיק מסקנות רבות משתי תוצאות התיקו מול רומניה ואיטליה, אבל העיקרית שבהן היא שהשחקנים שאמורים למשוך בחוטים לא נמצאים בכושר הטוב בקריירה שלהם, בלשון המעטה. מותר לסיים בתיקו מול איטליה בחוץ וקורה שלא מצליחים להבקיע ברומניה, אבל מה שצריך להדליק נורות אזהרה עבור דל בוסקה, היא הדרך. ספרד לא נראית טוב. לפחות לא כרגע.

כשצ'אבי היה הבוס בקישור, כולם דיברו על כמות הכישרון האדירה, ועל העומק שיש בספרד. על העובדה שיש כל כך הרבה צעירים שהיו יכולים לשחק על המשבצת של הנווט, וכולם זזים הצידה. לא פעם השיטה של דל בוסקה, שכללה שני קשרים אחוריים כמו בוסקטס וצ'אבי אלונסו, יחד עם צ'אבי ואינייסטה, גרמה להרבה שמות גדולים, כוכבים בקבוצותיהם, להישאר על הספסל. וזה יצר תסכול. כולם חיכו לרגע בו הם יקבלו את המושכות ויובילו. ססק פברגאס, דויד סילבה, סנטי קאסורלה, חואן מאטה. חלקם אמנם היו שחקני הרכב למרות נוכחותו של צ'אבי, אבל בתפקידים אחרים. לא כמנהיגים. אז עכשיו צ'אבי כבר לא שם, אבל אחרי שגם איסקו וטיאגו הצטרפו למאבק על כס המנהיג במרכז המגרש, מתגלה המשימה שוב כקשה עד בלתי אפשרית.  


המצב רחוק מלהיות מזהיר. דל בוסקה (gettyimages)

העניין הוא שבעונה הזו, דווקא כשהכסף נמצא על השולחן, רוב הכוכבים שאמורים לסחוב את הנבחרת ובעיקר להנהיג פשוט לא פוגעים. ססק חווה את העונה הגרועה בחייו, קאסורלה פצוע וכרגע מסתמן שלא יהיה ביורו, מאטה בירידה גדולה, וכמוהו דויד סילבה. הצעירים טיאגו ואיסקו הם עדיין לא שחקני הרכב קבועים בקבוצותיהם ובטח שלא יכולים להנהיג את הבוגרים מהם, והאיש שהיה אמור להיות הכוכב הכי גדול של ספרד בתפר של חילופי הדורות – אנדרס אינייסטה – עדיין חד, אבל ממש לא כמו פעם. 

חד, אבל לא כמו פעם. אינייסטה (gettyimages)

שער ליגה אחד בשנתיים האחרונות מבהיר עד כמה קשר ברצלונה איבד מיכולותיו ההתקפיות, וגם הדינמיות בגיל 32 (במאי) כבר לא אותו דבר. תוסיפו לכך את חסרונו של מנהיג נוסף שפרש מהנבחרת – צ'אבי אלונסו – ותקבלו נבחרת סופר מוכשרת, אבל אחת שמחפשת רועה. 

ספרד היא עדיין אחת משלוש הנבחרות הטובות ביבשת, אבל כוכביה בתקופה בעייתית, מה שמקשה על דל בוסקה לכוון להרכב מסוים – משימה שהייתה כה פשוטה ביורו לפני ארבע שנים. בעיקר על רקע מקבץ החלוצים הפושר שיש לספרדים – להוציא את דייגו קוסטה – ספרד צריכה יותר מתמיד למצוא את צ'אבי החדש. כולם ציפו שססק יהיה זה שייקח המושכות, אבל זה לא מתחבר לו. השיטה בה משחק דל בוסקה דורשת מנהיג סביבו הכל נבנה. לספרד יש עוד 70 יום למצוא את האחד הזה.


ספרד מתגעגעת אליו. צ'אבי (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי