צבע אדום: אפילו הסינים לא יצילו את כבירי

כבירי והסינים. בינתיים זה נראה כמו הלוואה
כבירי והסינים. בינתיים זה נראה כמו הלוואה |

תביעות בפיפ"א וחובות לשחקנים מוקפאים. עתיד לא ברור להפועל ת"א

(גודל טקסט)

מסיבת החליפות וטקס החתימה הנוצץ עם נציגי החברה הסינית CMEC, יצרו רושם מלאכותי כאילו הפועל תל אביב יוצאת מחושך לאור בכל הקשור למצבה הכלכלי, ולמעשה היא בפתחו של עידן חדש.

 

העובדות רחוקות מלהרגיע כל מי שהאדומים קרובים לליבו. יכול מאוד להיות שמלכתחילה הייתה כוונה לצבוע את האדום בוורוד, אבל המעורים בפרטי החוזה עם הסינים, יודעים לספר שבשלב זה ההגדרה של הסכומים שיגיעו לממלכה של אמיר כבירי, אם יגיעו, הם "הלוואה" וגם לכך מדובר בכסף השזור בלא מעט התניות.

 

 

עשרה מיליון שקלים בעונה הם סכום בהחלט לא מבוטל. מחצית מקבוצות ליגת העל מדובר בתקציב חצי עונתי, אבל כשמדובר בקבוצה ששקועה בחובות עד הצוואר, עם התחייבויות להחזר הלוואות, ועם התעלמות מחובות אחרים, זה כמעט כמו טיפה בים.

 

רק לאחרונה נודע שפיפ"א תעמיד את האדומים לדין בגין חוב של חצי מיליון יורו לברזילאי גבריאל דוס סנטוס. מלבד החוב המקורי עלולה הקבוצה גם לספוג עונש של הפחתת נקודות ועוד לא הזכרנו קנסות וריביות. אז יכול להיות שהאוהדים הופתעו, אבל ראשי הקבוצה מכירים את הנושא טוב מאוד ולא הופתעו.  בטרם הודיעה פיפ"א על כוונתה להעמיד את הקבוצה לדין היא שלחה אין ספור הודעות להפועל תל אביב שהתעלמה או במקרה הטוב העבירה את תוכן המייל לבעלים הקודם, אלי טביב, ובו דרישה לתשלום.

 

וינטרה. יושב ומחכה לכסף שלו (עדי אבישי)

 

אף אחד לא תמים בסיפור הזה, וכל יו"ר מתחיל יודע שבסופו של דבר, הפועל תל אביב תשלם את הסכום למי שעמד במרכז ההגנה שלה במשך 13 משחקי ליגה בעונת 2007/08. הבלם לבש את החולצה מספר 4 גם במסגרת המשחקים בגביע אופ"א, נפצע באימון ונאלץ להיעדר מהמגרשים שלושה חודשים.

 

בהפועל מיהרו להקפיא את חוזהו במטרה להביא זר אחר תחתיו, ואכן בחלון העברות של חודש ינואר נחת כאן הבולגרי אלין טופוזאקוב ובהמשך הוחזר כרטיסו של דוס סנטוס לקבוצתו ספורט רסיפה.

 

בומבה. ברומניה לא מבינים איך נתנו לו 350 אלף יורו (עדי אבישי)

 

אז הגיע התביעה של הברזילאי לסכום של חצי מיליון יורו? אז מסתבר שהוא לא רק תבע את שכרו על אותה עונה שבה הוקפא ולא מרצונו, אלא גם על חוזה עתידי שלא כובד. יועצים משפטיים שמעורים בחוזים בהם מתערבת פיפ"א, העריכו אתמול שהסיפור יעלה כשלושה מיליון שקלים שכן מלבד החוזה שהיה לכדורגלן תוענש הקבוצה גם בקנס כספי, בהוצאות המשפט ותישא גם בריבית פיגורים.

 

ודוס סנטוס לא לבד. ת'ון השוויצרית הגישה תביעה נגד הפועל תל אביב לאחר שלא קיבלה את דמי ההשאלה בסך 50 אלף יורו עבור הקשר לוטם זינו. המוסדות השיפוטיים של פיפ"א חייבו את האדומים לשלם את החוב וקנסו אותה ב-7,000 פרנקים שוויצרים ועוד 10,000 פרנקים הוצאות משפט. הפרנק השוויצרי די קרוב בערכו ליורו כך שמדובר בכמעט 16 אלף יורו. "אם על סכום פעוט כזה פסקה פיפ"א עוד 16 אלף יורו, תאר לעצמך כמה היא תפסוק על חצי מיליון שדוס סנטוס מבקש כבר תשע שנים".

 

בשנים האחרונות נקלעה הפועל תל אביב לבעיות כלכליות בחלון העברות של חודש ינואר. לפי מה שמסתמן הפעם הבעיות יתחילו עוד לפני פתיחת החלון. ונניח שהסינים יעבירו עשרה מיליון שקלים להפועל תל אביב הרי שהכסף ילך לכיסוי חוב זהה לשחקנים שהאדומים כלל לא משתמשת בהם.  

 

אנטל. לפחות את הנטל העיקרי שלו הפועל חסכה (עדי אבישי)

 

נכון לעכשיו יש להפועל הוצאות של כ-10 מיליון שקלים לשחקנים שהיא כלל לא משתמש בהם, וגם לא מתכוונת להשתמש בהם. מדובר בעלות מעביד. כלומר שכר הברוטו של אותם שחקנים, הביטוח שלהם, המכוניות שלהם, הדירות המושכרות, כרטיסי טיסה והוצאות נלוות.

 

בראש הרשימה הזו נמצא הרומני קלאודיו בומבה שקיבל חוזה חלומי בתחילת העונה שעברה. ברומניה לא מבינים איך שחקן שהרוויח בליגה שלהם כ-7000 יורו בחודש, קיבל חוזה של 350 אלף דולר במתחם חודורוב. זה גם מסביר למה כשלו כל הניסיונות להחזיר אותו לכדורגל הרומני. ההצעה הגבוהה ביותר שהונחה על השולחן הייתה 100 אלף יורו לעונה. בשביל הסכום הזה העדיפו בהפועל תל אביב להשאיר אותו בקבוצה.

 

כבירי והסינים. כאילו יוצאים מחושך לאור (עדי אבישי)

 

לעומת זאת הושגה הסכמה לשחרר את הרומני הנוסף לביו אנטאל לפנדורי הרומנית, אבל גם כשהוא לא יהיה במתחם וולפסון הוא עדיין יעלה לקבוצה כ-400 אלף יורו עלות מעביד והחיסכון כאן הוא ברכב, בדיור ובכרטיס הטיסה.

 

הוצאה כבדה נוספת היא הבלם היווני לוקאס וינטרה בן ה-35 אמנם חתם באומוניה ניקוסיה אבל בעתיד יהיה עוד אחד מהתובעים את הקבוצה. אצלו עלות המעביד מוערכת ב-800 אלף יורו.

 

ולא שכחנו גם את ישראל זגורי ודודו ביטון שמחזיקים בחוזים יקרים ולא נמצאים כלל בתוכניות של גוטמן.  לפחות עם גיא אסולין שעזב לליגה השלישית בספרד נסגר הנושא במתן פיצוי חד פעמי.

 

נסיים עם הסינים. התשלום הראשון שהם יעבירו, אם יעבירו, יהיה רק כאשר הפועל תל אביב תציג את אישורי הבנייה לאצטדיון המתוכנן בבת ים. הסינים אמנם קיבלו רושם ראשוני שמדובר בהשקעה טובה אבל הם דאגו להגן על עצמם באין ספור סעיפים בחוזה. וככל שנוקפים הימים כך הם מבינים שהבור הכלכלי אצל המועדון המפואר הוא עמוק ואיש לא יכול להעריך איפה בדיוק נמצאת התחתית. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי