קרבות האמצע שיכריעו את המפגש בין שווייץ לפולין

כמה רחוק הוא ייקח את שווייץ?
כמה רחוק הוא ייקח את שווייץ? | צילום: gettyimages

לנוואלקה יש את מיליק במרכז המגרש, היריבה נהנת משאקירי. לחמן מנתח

(גודל טקסט)

אם נבחרת נמדדת על פי איכות הליגה שלה, הרי שמבין הליגות המזרח אירופאיות פולין אמורה להיות החזקה יותר. הליגה המקומית הקשוחה שלה מספקת בשנים האחרונות רשימה מכובדת של כוכבים עם יכולת פיזית גבוהה לנבחרת של אדם נוואלקה. 

בבית המוקדם כבשו הפולנים 33 שערים בעשרה משחקים. במשחק הבכורה באליפות אירופה, מול שלושת הבלמים של צפון אירלנד, העיניים ננעצו בחלוץ החוד הבודד רוברט לבנדובסקי, שנלכד בצבת של גארת' מקאולי, קרייג קאצ'קארט וג'וני אוונס. רק שתי כניסות מאחור של ארקדיוש מיליק הביאו להחמצה גדולה, ומיד לאחריה לשער הבכורה ביורו.

ברשימת הקשרים עם רגל שמאל שבולטים בטורניר הפנטסטי הזה, שכוללת את דויד סילבה, גארת בייל, שרדאן שאקירי, יוהאן גודמונדסון ואנדריי ירמולנקו, שמור מקום של כבוד לפולני התמיר של אייאקס. ה"סקנד סטרייקר" המושלם, בגובה 1.91 מטרים, ירה 21 שערים בעונה האחרונה בליגה ההולנדית ו-29 בכל המסגרות. מיליק הוא שחקן אמצע, ובכך משפיע על שטחים גדולים. פולין היא קבוצה של משחק אגפים מסודר, וגם לכך יש למיליק תשובה: משחק קרקע עם שמאל מסוגננת ומשחק ראש הם כרטיס הביקור של הסקורר הפולני, בדרך להתהוותו כאחד הכוכבים הבאים של אירופה.

מי שאמור לסגור בשווייץ את מיליק הוא ואלון בהראמי, האיש שנולד בקוסובו וערק עם משפחתו בגיל צעיר ללוגאנו. בהראמי ידע בקריירה עליות וירידות ושיחק בכל תפקידי הקישור. העונה האחרונה שלו בווטפורד הייתה מצוינת, ובמשולש הקישור של ולדימיר פטקוביץ' בהראמי הוא האחורי, כשדז'מאילי מעליו מימין וגראניט שאקה, יליד קוסובו נוסף, משמאל.


מיליק. האיש של נוואלקה בהתקפה (gettyimages)

לא פעם פטקוביץ' מפתיע ומוריד את שאקה הטכני לאחור, כדי לשלוט במשחק. הרכש החדש של ארסן ונגר נותן יורו גדול, וכמו מיליק, גם אצלו הרגל הדומיננטית היא שמאל. מאבק קשה צפוי מחר בקווים: אצל השוויצרים מלהטטים שאקירי מימין ואדימיר מהמדי משמאל, ואם השניים הללו יתרוצצו אחרי מגניה התוקפים של פולין, שוויץ תאבד את הכוח ההתקפי שלה.

שלושה אלופי ליגות בשלישיית הקישור של צרפת: אנגולו קאנטה מלסטר, פול פוגבה מאיטליה ובלז מאטווידי מצרפת. עם סרחיו בוסקטס, אנדרס אינייסטה וססק פברגאס ספרד חזקה מאוד, אבל השלישייה המאוזנת ביותר היא זו של קרואטיה. מילאן באדלי הפנטסטי נותן את המטרייה האווירית, לוקה מודריץ' את השטחים ואיבן ראקיטיץ' את שניהם יחד. לקרואטיה השלישייה הטובה ביורו, ובזכות חוליית הקישור הזו, האוהדים שהגיעו מזאגרב וספליט ילוו את הנבחרת שלהם עד השלבים הגבוהים. אלא אם כן יחליטו לפוצץ שוב משחקים.

בניגוד לאלו של שווייץ, צרפת וספרד, השלישייה הקרואטית פרוסה בצורה מעט מיושנת: שניים מאחור וראקיטיץ' מלפנים. מקרה קלאסי שבו השחקנים עושים את הנבחרת, ולא השיטה. עם זאת, הנגיחות של הקשר ההתקפי לשעבר, מודריץ' מביאות אותו לא פעם לקו אחד עם חברו הקדמי. במצב הזה, באדלי נהנה להישאר מאחור כבלם שלישי והנבחרת של אנטה צ'אצ'יץ', שעליה נאמר שאינה מאומנת, מציגה שתי תוכניות משחק במקביל.


יחגוג גם מול פורטוגל? (gettyimages)

מנגד, תוכנית משחק בעל כורחה יש לפורטוגל ופרננדו סנטוס. מאז ימי נונו גומש בחצי האי האיברי מתקשים לאתר חלוץ, והבחירה לוותר על אדר נראית נכונה מאוד. פורטוגל משחקת עם מעוין במרכז השדה כשז'ואאו מוטיניו בשפיץ היהלום, ובכך תזכה ביתרון של ארבעה מול שלושה קרואטים ושני שחקנים באגפים, נאני וכריסטיאנו רונאלדו. סוג של 4-6-0, ללא חלוץ. המפגש מחר יהיה מפגש בין הרעננות הקרואטית ללחץ הפורטוגלי. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי