Sport1 Banner

איטליה הקטנה: אלבניה מחכה לישראל

| צילום: gettyimages

כישרונות מבטיחים, מאמן מארץ המגף וחלוץ קורע רשתות. אייל לחמן מנתח

(גודל טקסט)

עם שם משפחה דומה לסקורר של אברטון, האלבני אזרדן לולאקו הוא הכובש המצטיין של הליגה הרומנית. גז מתאן זכורה כקבוצה לשעבר של אובידיו הובאן מהפועל באר שבע, והיום היא במקום השלישי ונחשבת להפתעת הליגה הרומנית. זאת בזכות 12 שערים ב-15 משחקים של לולאקו, שיפתח מחר בצד של אלי דסה כדי לפנות את האגף הימני לאודיסה רושי, שיחד עם בקים באלאי מצעיד את טרק גרוזני למקום השלישי והמפתיע בליגה הרוסית.

רמי גרשון מתאים במבנה הגוף לרושי הגבוה והרחב, שמתעסק בעיקר בהתקפה. רושי, לולאקו ובאלאי ירכיבו שלישיית חלוצים, שמאחוריה ינהיג האס של פסקארה, לדיאן ממושאי שלא הבקיע עדיין במדי הנבחרת. גם בליגה האיטלקית הוא עדיין לא מצא את הרשת העונה, אבל הקפטן של פסקארה הוא הברומטר של המאמן האיטלקי של אלבניה ג'יאני דה ביאסי.

גם השקפת העולם היא איטלקית. דה ביאסי זוכה לביקורות גדולות בטיראנה בשל שיטת המשחק הנסוגה. אלבניה מחכה במרכז השדה עם קשרים אחוריים אגרסיביים, ומחר כנראה יפתחו אמיר אבראשי מפרייבורג וטאולנט שאקה – אחיו של קשר ארסנל גרניט. קוקלי מציריך, קאצה מפילזן ובאשה מבארי ימתינו על הספסל וישלימו קישור אגרסיבי שבלט עם 17 עבירות במפגש האחרון מול ספרד. אלישע לוי חייב אם כך להציב אמצע חזק אך טכני, וזאת לאור העובדה שעמיתו האיטלקי מסיג את נבחרתו לאחור. 

לאלבנים נקודת תורפה בדמותו של מרגים מבראי, הבלם האיטי של קלן, שאיבוד כדור שלו גרם לשער של מקדוניה ב-1:2 לפני חודשיים. ייתכן שבן שהר המהיר יוכל להתאים לישראל יותר מתומר חמד המאסיבי. למרות זאת, האלבנים נהנים מאגפים חזקים, כשהשמאל יאוייש בידי שני מגנים: הקפטן אגולי מקרבאח האזרית ישחק מאחור, כשלניאני המהיר והיצירתי מלפנים.

שחקן המפתח של האלבנים הוא ללא ספק מגנה הימני של נאפולי אלסייד היסאיי. אחריות ומהירות בהגנה, יוזמה וכניסות לאמצע בהתקפה – ברור מדוע אלישע לוי יעדיף את טל בן חיים בצד הזה, מה שייתן מעט מרווח לערן זהבי, שלא יצטרך לרדוף אחרי אחד המגנים הבולטים ביותר מאחת הקבוצות ההתקפיות באירופה.


אלישע מתכנן הפתעה? (דני מרון)

בטבלה האיטלקית מקדימה אטלאנטה את נאפולי, הרבה בזכות הכוח שלה בין הקורות, אטריט ברישה. שוער נבחרת אלבניה ניצח את היסאיי לפני חודש 0:1 ובסך הכל ספג שער ליגה אחד בלבד בששת המשחקים האחרונים, מרגלי אדר של אינטר.

עם 22 ליגיונרים בסגל, שבעה מהם משחקים באיטליה, יציגו האלבנים נבחרת מלאת ביטחון. האצטדיון באלבסאן ביתי ומפחיד, והנבחרת שלנו חייבת להגיע בדיוק כמו שהגיעה סכנין לטיראנה לפני 12 שנה במסגרת גביע אופ"א. נחושה ותוקפנית ניצחה הקבוצה שאימנתי 1:3 באחד מהישגיה הגדולים באירופה. מחר יספיק 0:1 קטן במדינה שבה משוכנעים שהמקום השלישי בבית ודאי. 

עוד באותו נושא: נבחרת אלבניה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי