תולדות "הסכסוך" בין מאור בוזגלו לבאר שבע

בוזגלו. לא מהטיפוסים שמסוגלים להתמודד עם חוסר צדק
בוזגלו. לא מהטיפוסים שמסוגלים להתמודד עם חוסר צדק | צילום: אודי ציטיאט

מאבקי השליטה המתמשכת והטעות של ברקת. האלופה והכוכב חזרו לנקודת אל חזור

(גודל טקסט)

נתחיל בעובדות: בוזגלו שותף ב-31 מ-38 המשחקים הרשמיים של הפועל באר שבע בכל המסגרות וב-23 מהם פתח בהרכב. הוא לא החמיץ משחק ליגה אחד ומלבד שני המשחקים מול אולימפיאקוס שותף בכל המשחקים בקמפיין האירופי. כלומר חמישה משבעת המשחקים בהם לא שותף היו בגביע הטוטו – בהם רוב שחקני ההרכב הבכירים קיבלו מנוחה.

 

את הדיאלוג המתמשך בין הפועל באר שבע למשפחת בוזגלו אפשר לסכם בשתי מילים: "מאבק שליטה". אין כאן טוב או רע, צודק או לא צודק. יש שני צדדים אהובים – שחקן מצטיין ומאמן דומיננטי – שהגיעו לשובר שוויון במשחק טניס שנמשך על פני קרוב לשנה.

 

 

מאור בוזגלו הוא טיפוס מיוחד. מסוג האנשים שחשים עמוק על בשרם מה שמוגדר בעיניהם כחוסר צדק. וזה כל כך מפריע להם עד שהם חייבים לפתוח את הפה ולהגיב. לא מדובר באקט של רוע. אנשים שמרגישים חוסר צדק לא יכולים לתפקד במצב כזה. הוא שורף להם בבטן וקורע אותם מבפנים עד שיוצאת צעקה. מצד שני, אנשים חולי שליטה, לא יכולים להתמודד עם מצב בו הם מאבדים את השליטה. כך מצאו עצמם בוזגלו ובכר במאבק שחזק מהם.

 

בוזגלו רואה בעצמו ככוכב וכך הוא חונך מגיל צעיר. ככוכב, הוא רוצה לקבל הערכה בהתאם. כשהוא מרגיש לא מוערך, תחושת חוסר הצדק מציפה אותו ושורפת אותו. זה קרה שוב ושוב. כשהוא לא שיחק, הוא הרגיש לא מוערך. כששחקנים בכירים וסמלים כמו אליניב ברדה ומאור מליקסון האפילו על מעמדו ככוכב, הוא הרגיש לא מוערך. כשלא הוגשה לו הצעה להארכת חוזה בשכר גבוה, הוא הרגיש לא מוערך.

 

חשוב להדגיש, בוזגלו הוא לא טיפוס שלילי או מנהיג כוחני ששם את עצמו מעל המועדון. ההיפך הוא הנכון. הוא מקצוען שנותן מעצמו הכל, שחקן קבוצתי שיודע לפרגן וכוח חיובי בחדר ההלבשה. כשהוא מרגיש מוערך ורצוי, הכל סביבו פורח. כשלא, המשחק מתחיל. כך זה קרה בחודשים האחרונים.

 

בוזגלו. כשהוא מרגיש מעורך הוא פורח (אודי ציטיאט)

 

מאי 2016: מאור בוזגלו לא שותף במשחק העונה האחרון מול מכבי תל אביב (0:0). בחמשת מחזורי הנעילה של העונה, פתח במשחק אחד בלבד. התסכול ניכר גם בחגיגות האליפות.

 

מאי 2016: רגע אחרי האליפות, התפרסמו ידיעות על מעבר אפשרי של בוזגלו, המתוסכל ממעמדו, למכבי חיפה או מכבי תל אביב. הקשר טען בהשקת קולקציית הכובעים שלו: "בינתיים אני פה".

 

מאי 2016: יעקב בוזגלו הצהיר בראיון: "החלטנו לעזוב את הפועל באר שבע".

 

יוני 2016: ברק בכר נפגש עם בוזגלו והשניים החליטו שהשחקן ימשיך בקבוצה לפי חוזהו. הקשר שיתף באינסטגרם: "הייתה שיחה טובה מאוד". יעקב הוסיף: "אני מרוצה".

 

יולי 2016: בוזגלו ירד לספסל במשחק הגומלין מול שריף (0:0) ונכנס כחילוף שלישי בתוספת הזמן.

 

יולי 2016: יעקב בוזגלו ירה בראיון לאתרים: "מאור יבקש לעזוב את הפועל באר שבע אחרי המפגש מול אולימפיאקוס. הוא מיצה את עצמו".

 

האוהדים הגיבו "הפועל באר שבע הייתה לפני מאור בוזגלו ותהיה אחריו. הפועל באר שבע עשתה עבור מאור בוזגלו לא פחות משעשה עבורה והקהל שלה, אנחנו, הפך אותו למלך".

 

יולי 2016: ימים אחרי הדברים של יעקב, בוזגלו סופסל במשחק ביוון. בכר עקץ: "אני מתאים גם חילופים ליריבה". בבאר שבע דיברו אז על סדרת חינוך.

 

יולי 2016: אחרי שלא שותף במשחק הראשון מול אולימפיאקוס, בוזגלו חזר להרכב בגביע הטוטו, אך את סרט הקפטן ענד דווקא שיר צדק. הקשר החמיץ פנדל בפאננקה רשלנית ב-0:5 על אשקלון. בכר אחרי המשחק: "לא רואה סיבה שבוזגלו יעזוב".

 

אוגוסט 2016: בוזגלו לא שותף גם בגומלין מול אולימפיאקוס ויומיים לאחר מכן שבר שתיקה והתנער מדבריו אביו: "אין לי עניין להיות בעין הסערה ואני אוהב מאוד את המקום שאני נמצא בו… יש לי חוזה במועדון ולפחות עד לסיומו – אני כאן".

 

אוגוסט 2016: בוזגלו חזר להרכב, הצטיין במשחק אלוף האלופים וסידר לבאר שבע תואר ראשון. בסיום אמר: "זה אבא שלי ואני אוהב אותו. הוא מדבר מתוך רגש ודאגה לבן שלו, אף פעם לא התייחסתי לזה כל כך. הוא זה הוא, ואני זה אני. אני לא יודע מה קורה עם הארכת החוזה".

 

ספטמבר 2016: אחרי הסולחה, בוזגלו פתח את העונה כשחקן הרכב ולא החמיץ דקה בארבעת המחזורים הראשונים.

 

ספטמבר 2016: לראשונה מזה זמן רב, בוזגלו לא פתח ב-0:0 הביתי על סאות'המפטון. בכר איבד סבלנות בסיום:  "אני אקבע מי ישחק לפי מה שהמשפחה של השחקן אומרת? אני קובע רק מבחינה מקצועית".

 

בכר. "רק אני קובע מבחינה מקצועית" (דני מרון)

 

ספטמבר 2016: למחרת, השניים נפגשו והמאמן התנצל. בוזגלו העלה פוסט באינסטגרם:  "נפגשתי הבוקר עם ברק (בכר) לצילומים למגזין אופ"א, דיברנו וכמובן שהכל בסדר".

 

אוקטובר 2016: שלט מונף ביציעי טרנר: "הילד ענק, האבא חיידק!". יעקב הגיב: "בלי חיידקים אין חיים".

 

אוקטובר 2016: הפועל באר שבע עלתה צפונה לקריית שמונה. בבוקר המשחק חשף יעקב בפייסבוק שמאור לא יפתח בהרכב. הקשר שיחק בסופו של דבר 27 דקות כמחליף.

 

אוקטובר 2016: בוזגלו שב להרכב, כבש שער נגד מכבי ת"א וזכה לחיבוק חם מאלונה ברקת. לאחר מכן התייצב במסיבת העיתונאים והתעקש: "לא מתעסק בחוזה שלי".

 

נובמבר 2016: בוזגלו אחרי ניצחון באר שבע בכפר סבא: "אני לא מתייחס לעתיד שלי, אני נמצא במקום טוב שאני אוהב מאוד. כרגע טוב לי ואני רוצה לקחת כאן עוד אליפות ואחר כך נדון במה יהיה".

 

נובמבר-דצמבר 2016: בוזגלו ממשיך במומנטום ואחרי השער מול כפר סבא, כבש מול אשדוד, סאות'המפטון ופעמיים מול בית"ר ירושלים.

 

ינואר 2017: בבוקר המשחק מול מכבי חיפה, מודיעה סוכנת השחקנים ויקי ואקנין על הצעת ענק לבוזגלו מריזספור הטורקית. בכר הוציא את הקשר מההרכב וטען בסיום: "החלטה מקצועית".

 

ברקת. טעתה כשלא נקטה עמדה פומבית (טימי אבקסיס)

 

ינואר 2017: בוזגלו בחר להגיב בפייסבוק: "הרגשתי מושפל, הרגשתי שמישהו מעניש אותי. ועל מה?? נכון, יש לי מגוון הצעות אבל אף אחת מהן לא מהמועדון שלי – הפועל באר שבע". בהמשך, לא הגיע לאימון הקבוצה.

 

הדיאלוג הזה הגיע כבר מזמן לנקודת האל-חזור. בוזגלו חשף את כל הקלפים שלו והעביר את הכדור למגרש של בכר ואלונה ברקת. העובדות ברורות: לקשר אין חוזה לעונה הבאה. הוא רשאי לנהל מו"מ ולחתום בכל קבוצה. עכשיו באר שבע צריכה להחליט. אם היא רוצה את בוזגלו, עליה להגיש לו הצעה. אם לא? בוזגלו אילץ את בכר וברקת להגיד שהוא לא רצוי.

 

ברקת טעתה. היא לא הייתה צריכה להגיע לנקודת הזמן הזו בלי לנקוט עמדה ברורה – גם פומבית. כי כרגע, רק צד אחד מדבר. ומהצד השני, בכר העצבני מדבר על החלטות מקצועיות וברקת לא מדברת בכלל. סיטואציות כאלה צריכות להיות ברורות: יש או אין מו"מ. אם אין, יש או אין תג מחיר בינואר. אם אין, יש הודעה שהחוזה לא יוארך. במקרה השמועות על עתידו של בכר, ברקת ידעה לשים סטמפה. לא במקרה של בוזגלו.

 

 בכר לא טעה. הוא קונטרול פריק מטבעו והתכונה הזאת היא שעזרה לו להתמודד עם סגל עמוס כוכבים מלאי אגו. אבל בסופו של דבר, מקרה בוזגלו הוא במהותו מאבק שליטה. בכר עקץ כשצריך, מילא פיו מים במקרים מסוימים, הפנה את המבט במקרים אחרים, אבל הוא בשום פנים ואופן לא ויתר על השליטה שלו. יש עוד דברים שיגדירו את ההמשך, כמו למשל השאלה האם בוזגלו יידחק הצדה במקרה שיישאר עד תום העונה ללא חוזה או יחתום רשמית בקבוצה אחרת לעונה הבאה. בכר יצטרך גם הוא לחשוף את הקלפים, אבל כמו שזה נראה כרגע, בעימות הישיר מול הכוכב, המאמן מגיש לניצחון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי