משימה לאומית: חדרה חייבת ניצחון במשחק העונה על רובי שפירא

הפועל חדרה
הפועל חדרה | 103

שלושה מחזורים לסיום, משחק ענק בליגה א בין המוליכה לסגניתה. אם תשאלו את עיריית חדרה, המסע עוד רחוק מלהיגמר

(גודל טקסט)
יום חג בחדרה כשמעבר לפסח,  יכולה הפועל הפועל המקומית לרשום היסטוריה ולעלות לליגה הלאומית. עונת 96/97 הייתה העונה האחרונה בה שיחקה הפועל חדרה בליגה השנייה, ובסיומה ירדה לליגה השלישית כך שכעבור עשרים שנה בדיוק, יכולה הקבוצה להחזיר עטרה ליושנה. 

חדרה מובילה את הטבלה עם ארבע נקודות יותר מהשנייה הפועל רובי שפירא חיפה, אותה תארח היום (שישי) וזאת שלושה מחזורים לסיום העונה. כלומר ניצחון חדרתי והיא בליגה השנייה. לאחר היערכות משטרתית שנערכה אתמול הוחלט כי תותר כניסתם של 1500 אוהדים ליציעים  ו-450 מהם יגיעו מחיפה.

קיץ של איחוד

הדרך של חדרה החלה בקיץ לפני שנתיים, אז החליט ראש העיר צביקה גנדלמן כי נמאס לו מהבינוניות של שתי קבוצות העיר – הפועל חדרה ומועדון ספורט גבעת אולגה ועשה איחוד בין הקבוצות. גנדלמן קבע כי עמותה מטעמו תנהל את הקבוצה ומי שהפך לאחראי על העמותה הוא אורן גולן. גולן בעל עבר בהפועל חדרה הרשים את ראש עיריית חדרה והשניים החליטו על דרך משותפת. 


צביקה גנדלמן. איחד את השורות
 

כבר באותו קיץ הבטיח ראש העירייה כי עד סיום הקדנציה שלו בנובמבר 2018, חדרה תהיה בליגה הלאומית. גולן חסר הניסיון בניהול קבוצות החליט לתת הזדמנות למאמן הצעיר מומו ניסטל. השניים הכירו שנים רבות, ומקצועית נפגשו שנה קודם לכן כאשר גולן שיחק את עונתו האחרונה ככדורגלן בבית"ר פרדס חנה וניסטל שימש כמאמן הקבוצה. אגב, באותה עונה סיימה פרדס חנה במקום שני בליגה ג' מחוז שומרון ומי שסיימה ראשונה הייתה הפועל רובי שפירא חיפה. מינוי נוסף של גולן היה המנכ"ל איציק טפירו שהפך לאחת הדמויות החשובות במועדון, המוערכת על ידי השחקנים.

עונה ראשונה של ניסטל כמאמן חדרה

בעונתו הראשונה בחדרה החליט ניסטל לתת הזדמנות לשחקנים המקומיים שהתאחדו מחדרה וגבעת אולגה. בין השחקנים אפשר למצוא את השוער נמרוד כהן, הבלם יעקב אבבא, הקשרים אמיר טמניו ומנשה זלקה וכמובן החלוץ אסי גומה, הנחשב לשחקן הטוב ביותר של הקבוצה וצפוי לסיים כמלך שעריה, שנה שנייה ברציפות. כבר באימון הראשון שלו השמיע ניסטל בפני שחקניו את השיר "מודה אני" של עומר אדם והשיר הפך להמנון לפני כל משחק.
 

הפתיחה הייתה טובה כאשר חדרה שמרה על מרחק סביר מהמובילות – נשר וטבריה. חדרה פתחה לא טוב את הסיבוב השני ונשמעו קולות רבים לפיטוריו של ניסטל, וגולן החליט כי משחק החוץ מול מגדל העמק יהיה קריטי לעתידו של המאמן. הקבוצה התקשתה במשחק הזה אבל ניצחה בתוצאה 0:1 ומכאן החלה בסדרה של תשעה ניצחונות מתשעה משחקים שהביאו אותה לגמר פלייאוף המחוזות, שם הפסידה בפנדלים עם החמצה של אסי גומה.


אורן גולן. ללא נסיון אבל מצליח
 

תקציב ענק בקיץ

למרות האכזבה מאי ההעפלה לליגה הלאומית, ראש העיר גנדלמן החליט לא להתייאש והעיריה העמידה תקציב של יותר ממיליון שקלים עבור הקבוצה, התקציב הגדול בהיסטוריה של המועדון. ניסטל קיבל את המשרה לעונה נוספת והחליט להמשיך עם הסגל הקיים בנוסף לחיזוק נקודתי, בעיקר בעמדת הבלם ולקבוצה הובא הסמל של הפועל נצרת עילית אלירן חודידה. 

גם את העונה הזאת פתחה חדרה מצוין ובניגוד לשנה שעברה, שמרה על יציבות לאורך כל הסיבוב הראשון וסיימה בראש הטבלה. במהלך חודש ינואר החליטו בחדרה לעשות חיזוק נוסף בדמותם של השוער עומרי אלון והחלוץ משה בן לולו שהגיע למועדון בסכומי עתק.

הקרב בין המאמן להנהלה

בתחילת הסיבוב השני הפסידה חדרה לקריית אתא ושוב עלו קולות לפיטור המאמן שמצידו לא נותר חייב. דווקא לפני המחזור ה-22, אז דורגו חדרה ואיכסל בשני המקומות הראשונים, התראיין ניסטל ויצא בביקורת חריפה כנגד ההנהלה וגולן לפיה ההנהלה התערבה לו במספר החלטות מקצועיות וכי הוא אינו מעוניין להישאר יותר בקבוצה. גולן נפגע מהביקורת והתלבט האם לפטר את המאמן אך לאחר שיחה שערך עם ראש העירייה, השניים החליטו שניסטל יישאר בתפקידו, האחרון התנצל וחדרה ניצחה במשחק 2:1. 


יחגגו גם אחרי הפועל חיפה? שחקני חדרה
 

מאז עברו חמישה מחזורים וכעת ניסטל, גנדלמן, גולן וכל חדרתי שאוהב כדורגל עומדים בפני יום גורלי לעתיד המועדון. ניצחון במשחק הזה וחדרה תרשום היסטוריה. הפסד ואי עלייה מהמקום ראשון – עדיף שלא לחשוב על התסריט הזה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי