ראיתי את זה בא: המצב הקשה של ילדיי משפחת בוזגלו

אלמוג בוזגלו
אלמוג בוזגלו | עדי אבישי

על אוהד הונחתו שחקנים בהפועל ירושלים ועכשיו הוא "פסול", אסי נקלע לפוליטיקה באשקלון ובמרמורק ואלמוג נפגע מהסכם המושאלים עם מכבי ת"א. יעקב בוזגלו, כואב אך לא מופתע, בטור אישי על החשבונאות והפנקסנות

(גודל טקסט)

צפיתי מראש את כל מה שקורה היום עם ילדיי. בכדורגל הישראלי, האינטרסים שולטים ולאו דווקא היכולת ולכן מצערת אותי המחשבה שאנחנו הולכים לכיוון גרוע מאוד מבחינת ההורים, שצריכים וחייבים להיות הרבה יותר מעורבים אם אנחנו רוצים שיהיה כדורגל בארץ, אנחנו חייבים להקים ארגון הורים חזק על מנת שכל הבעלים למיניהם יבינו שהם לא יכולים לעשות מה שהם רוצים. כרגע, הכדורגל כאן הוא חבר מביא חבר, שמור לי ואשמור לך. ילדים מוכשרים נפגעים מקומבינות כאלה ואחרות. זה קורה לכולם, וכל הורה צריך להסתכל סביבו.

כמובן שאותי באופן אישי זה מאוד מקומם מכיוון שהרחתי שזה מה שיקרה מיד עם סיום עונת 2016/17. ידעתי לקרוא את המפה בצורה ברורה. בעונה שעברה, זכינו ילדי משפחת בוזגלו בכל התארים האפשריים שיש לכדורגל במדינת ישראל. מה קורה איתנו העונה?

אני מרגיש שאת אוהד לגמרי פסלו. הוא הגיע להפועל ירושלים אחרי שעזב את הקבוצה המובילה בליגה א', רצה להתקדם מקצועית ועשה צעד מתבקש. הוא הגיע מלא תקווה ורצון להצליח, האמין שיחזקו לו את הקבוצה בשחקנים, הכין רשימה, העביר אותה לממונים, אך לצערנו מכל הרשימה לא התקבל שחקן אחד. ההיפך הגמור קרה. הביאו לו ברגע האחרון שחקנים שהקשר שלהם לכדורגל מקרי ביותר מבלי שיראה אותם או יתרשם מיכולתם. החתימו אותם ואמרו לו צא לקרב.


נתנו לו לרוץ ואז שלחו אותו הביתה. אוהד בוזגלו (אודי ציטיאט)

כששמעתי אותו מתראיין, נדהמתי. הוא כל הזמן חזר שבהפועל ירושלים האיכות והיכולת כמעט לא קיימות. אותי זה קומם. אוהד לקח קבוצה שלא הוא בנה ולא הביא את השחקנים, הכל נכפה עליו. אוהד קיווה שבמהלך חודש ינואר הוא יוכל לחזק את הקבוצה בשחקנים שהוא מעוניין בהם ומאמין בהם. לא כך היה. הכתיבו לו, החתימו לו, נתנו לו לרוץ ואז שלחו אותו הביתה.

אסי כבר בן 35, אבל קיווה לתת עונה טובה בליגה השנייה אחרי שנפלט מהפועל אשקלון. זאת, למרות שיובל נעים הצהיר שהשחקן הראשון שהוא ירצה להחתים לעונה נוספת זה אסי. יובל ואסי עברו כברת דרך לא קצרה של שלוש שנים מליגה א' עד ליגת העל ושרדו את העונה הראשונה בליגה הבכירה. אסי בעצם היה כמו עוזר ליובל והוא ידע להעריך אותו. אך חלק מאותם חברי הנהלה – אלה שאני קורא להם האינטרסנטים הגדולים שעל פיהם יישק דבר – לא אהבו את המעורבות של אסי בכל כך הרבה תחומים ואת הקרבה שלו ליובל. הם קיבלו החלטה ויובל נאלץ לבלוע את הגלולה ולוותר על אסי.

לא קל היה לי למצוא לאסי קבוצה ובכל זאת בסופו של יום, לאחר שדיברתי עם המאמן במרמורק, הצלחתי להחתים אותו שם וקיוויתי ששחקן שיורד מליגת העל ללאומית אולי לעונתו האחרונה יוכל ליהנות קצת מכדורגל בלי לחצים שיש בליגת העל. קיוויתי שאסי יקבל מספר ימי חסד וגם אותם הוא לא קיבל. כשאתה מחבר את מה שקרה עם אוהד ואסי, אתה לא רק שלא מופתע אלא מרגיש שצפית את העתיד. כל מה שחששתי ממנו התגשם. הילדים שלי שוב נפלו קורבן להחלטות לא מקצועיות.


נפל קורבן להחלטות לא מקצועיות. אסי בוזגלו

אלמוג פתח את העונה בצורה יוצאת מן הכלל בסגל המאוד מצומצם שהיה בבני יהודה. אחרי שדרוג משמעותי ביותר, קיוויתי שזו תהיה עונת הפריצה שלו. בשלושת המחזורים הראשונים אלמוג פתח ובשלושה האחרונים קרה דבר שניסיתי ואני מנסה להבין אותו, אך מתקשה מאוד. לחשו באוזניי שמועות שהמושאלים ממכבי ת"א מקבלים עדיפות בלי שום קשר ליכולת, בלי שום קשר למקצוענות אלא מתוך הסכמים שנעשים בין מועדון למועדון. אני לא שמעתי על דבר כזה מעולם בליגה הראשונה. איך ייתכן שהסכם קובע מי ישחק ולא יכולת על כר הדשא?

שחקנים מושאלים, במקרה הזה ממכבי ת"א ולצערי לבני יהודה הגיעו לא מעט – מקבלים עדיפות על פי הסכם ולא על פי יכולת ואני בטוח שיכחישו את זה כל הנוגעים בדבר. לי מאוד קשה לחיות עם זה. ניסיתי לברר, אולי אלמוג טעה אולי התנהג בצורה לא יפה, אולי עשה דבר מה כדי להיות מודח מההרכב. לשמחתי, נאמר לי מפורשות על ידי כל הנוגעים בדבר שהוא מקצוען שמתנהג למופת. את מקומו בהרכב מזה שלושה שבועות רצופים הוא איבד, אבל אני לא מוצא לזה סיבה מוצדקת.

נכון להיום למרות המשחקים האחרונים, הוא עדיין מלך השערים של הקבוצה ולכן תמוה בעיניי שלא משחק. אומרים שאני אבא מעורב ומתערב, אבל אני לא לבד. הדבר תמוה גם בעיניהם של כתבים ופרשנים שמדברים איתי ושואלים אותי איך יכול להיות שהשחקן הדומיננטי שכבש נגד זניט, נגד באר שבע באלוף האלופים ובמשחק באשקלון בליגה, לא משחק שלושה משחקים. אין לי מושג איך בשבת האחרונה שיחק שבע דקות בקושי.


איך ייתכן שהסכם קובע מי ישחק ולא יכולת על כר הדשא? (דני מרון)

מאור הוא אחד השחקנים הטובים בארץ, שעבר פציעה לא פשוטה ונמצא בתקופת שיקום. הגיע לקבוצה שכל כך רצה להיות חלק ממנה והיום הוא בשלבי החלמה סופיים. כך שבמשפחת בוזגלו כל מה שהיה בעונה שעברה כמעט לא קיים. לראשונה בהיסטוריה שיחקו שלושה אחים בשלוש קבוצות שונות בליגת העל וכרגע, נכון לעכשיו, אין אחד. תבינו כמה קשה להורה להסתכל על דבר כזה ולהישאר אדיש. אם זה היה רק מקצועי, לא הייתי אומר מילה וחצי מילה.

אני לא בכיין. אלא מציג בפני הציבור את העובדות לאשורן וכל מי שיבדוק אותי יראה כמה הן נכונות. בחודש יוני אמרתי בפה מלא שאני צופה שיהיה למשפחה לא קל. כמובן שאני אוכל את עצמי ושואל למה זה צריך לקרות. אם אנחנו רוצים להתקדם אי פעם, כדאי שקברניטי הקבוצות ייקחו בחשבו שבכדורגל מקצועני רק יכולת אמורה לקבוע. שום דבר אחר לא צריך לעמוד לנגד עיניו של המאמן. בסופו של דבר המאמנים הם אלה שמתבקשים לעשות את מבוקשם של הבעלים וגם הם משלמים את המחיר על חוסר המקצוענות והזילות בתפקידם. חייבת להיות היררכיה בקבוצה וכל זמן שאין, לא יהיה כאן כדורגל.

אני מאוד מקווה שיתפכחו כל הנוגעים בדבר ויעשו את טובת המועדון שהיא לתת לשחקנים הטובים ביותר לשחק. ברגע שמתחילים עם חשבונאות ופנקסנות זה פוגע בשחקן ואז מטבע הדברים המועדון נפגע ונפגע בגדול. חשוב להדגיש, יש פה הרבה מאוד כאב מבלי לבקר אף אחד. אלה העובדות. אני אוכל את עצמי וגם יודע שיש הרבה מאוד ילדים שנמצאים באותה סיטואציה.


בכדורגל מקצועני רק יכולת אמורה לקבוע (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי