קבוצה של איש אחד: אייל לחמן על ההצלחה של הפועל חיפה

ניר קלינגר
ניר קלינגר | אריאל שלום

מערך מראה, ניהול משחק מבריק שהותאם ישירות לג'ורדי קרויף והכנה נפלאה שמביאה תוצאות. ניר קלינגר הפך לקונצנזוס הכי גדול של העונה, אבל מה יקרה אם תפסיקו לקרוא לו אנדרדוג?

(גודל טקסט)

זה היה הערב בו ההתקפה של הפועל באר שבע ירדה למקום השלישי בטבלת המבקיעות. מי שהורידה אותה משם, הייתה ההתקפה של הפועל חיפה, אלמונית ודלילה ערב העונה, שהגיעה לרף 40 הכיבושים. ובעיקר ל-17 ניצחונות מ-27 משחקים – מכובד ומפתיע.

הפועל חיפה שהייתה טרם הפלייאוף הקבוצה של העבודה וההשקעה, הפכה אמש בניצחון על מכבי תל אביב גם לקבוצה של חכמה. ניר קלינגר החליט להמשיך עם מגמת ה"אנדרדוג" והתאים את עצמו לג'ורדי קרויף. הוא עלה עם מערך 5-3-2 מותאם כשריסטו מיטרבסקי מימין, גבי תמאש באמצע וניסו קפילוטו משמאל והם מצמצמים את השטח לווידאר קיארטנסון ולניק בלקמן.

כששתי קבוצות פוגשות אחת את רעותה בשיטה זהה, הרי שמגן פוגש מגן ואכן שמואל שיימן טעה כשלא קיבל את אלי דסה, שכבש מוקדם את היתרון לצהובים ואת השער השישי שקלינגר סופג בדקות הפתיחה המוקדמות. רק שהפועל חיפה שלחה את ראדו גנסארי האנרגטי על דור פרץ ובהתקפה, המולדבי התמקם מאחרי צמד הספרינטרים עדן בן בסט ואלון תורג'מן ששיחקו יחד בשפיץ וגם הם צמצמו לתוך מרכז השדה, השאירו את הנעת הכדור לבאבין וחילצו כדורים בלי סוף.

אך הסוד היה סגירת דור מיכה ואבי ריקן ולכך היו אחראים בשליש האחרון של המשחק גל אראל ומקסים פלקושצ'נקו שעלה כמחליף. האחרון הוכיח שיש לו רגל לא פחות נקייה משל תמאש, שכבש כבר פעמיים העונה מרחוק. מקסים הכניס את הרגל מדהים, אך השער שלו ושל חיים מגרלשווילי גילו נקודת תורפה קטנה שהתגלתה אצל פרדראג ראייקוביץ: צד ימין למטה. את שני השערים ספג ראיקו באותה נקודה ושורה לא ישן טוב בלילה.


ראיקוביץ' שורה לא ישן טוב בלילה (אריאל שלום)

סמוך לדקה ה-70, ג'ורדי חש דקות ארוכות את איבוד השליטה ועבר ל-4-3-3. חוסה רודריגס היה מצוין בדקות האלה עם מסירות בסגנון צ'אבי בתוך קו ההגנה ועם נוכחות של סרחיו בוסקטס. קלינגר הגיב מיד והפתיע עם יוסיפ איבנצ'יץ' במקום מיטרבסקי – חלוץ במקום בלם. האדומים שחורים עברו ל-4-2-3-1 מותאם לצהובים, כשבן בסט חזר שמאלה, איבנצ'יץ' ימינה ותורג'מן שיחק ביניהם. בתוספת הזמן, קלינגר שלח לעמדה של בן בסט את חיים מגרלשווילי, שאף אח לא התמקד בו והוא ענה עם שער ליגה ראשון אחרי חמש שנים.

העבודה היסודית בקיץ הביאה את קלינגר ליהנות מהשקעתו בסתיו, בחורף ובאביב. המטרה של קלינגר עכשיו היא לגרור את הרגעים הטובים גם לקיץ הממשמש ובא. הוא פגע העונה בכל מה ששם עליו את היד. אפילו בסותם חורים כמו גל אראל שהיה מצוין כקשר האחורי מצד ימין והשרה ביטחון על פלקושצ'נקו ששיחק מעט אחורה ממה שהוא רגיל.

היו ימים בהם מגרלשווילי שיחק בהולנד ודור מלול בבלגיה. אתמול הבלגי – אחד השחקנים המשתפרים של העונה שחווה פריחה מחודשת – הגיש להולנדי הוותיק כדור רך. שחקן שנכנס כדי למשוך קצת את הזמן הפך לגיבור הכי לא צפוי של מאבק האליפות. וכמובן, אסור לשכוח את ארנסטס שטקוס, שתיקן את השער שספג בעצירה גדולה בתוספת הזמן. השמחה בסיום הייתה לא פחות מרגשת מהשערים הגדולים של חיפה. זו הצלחה ראויה של קבוצה שלא מספיקה לעבוד.


אף אחד לא ידבר יותר על האנדרדוג (אריאל שלום)

הפועל חיפה היא בראש ובראשונה הכנה מצוינת וניהול משחק מרשים של ניר קלינגר. 26 שחקנים בלבד שותפו מתחילת העונה, כולל חנן ממן ואופק פישלר שכבר עזבו. עם סגל משפחתי ומכווץ והיררכיה ברורה, הפועל חיפה, מאז התבוסה למכבי ת"א 4:0, רשמה שלושה נצחונות רצופים עם שישה שערי זכות ושער חובה בודד. ועם ניצחון ששווה סתימת פיות סופית. עכשיו, אף אחד לא ידבר יותר על האנדרדוג. אגב, באותו פרק זמן, מכבי ת"א רשמה שני הפסדים, תיקו ושני ניצחונות בחמישה מחזורים – בטח לא מאזן של אליפות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי