באר שבע ובית"ר מציגות: בלמי העתיד של הנבחרת

חאתם עבד אלחמיד עם לואי טאהא
חאתם עבד אלחמיד עם לואי טאהא | דני מרון

אייל לחמן נזכר בתחילת הדרך של אלחמיד, טאהא, סירושטיין וכחילה ומסביר למה אפשר להיות רגועים. וגם: נקודת התורפה של בית"ר לקראת משחק העונה הכי ישראלי שהיה פה

(גודל טקסט)

1. בשנת 2008, חאתם עבד אלחמיד היה בלם הנוער של בני סכנין. הנער מכפר מנדא נכנס לעדשה שלי כמאמן הבוגרים ולכן הופתעתי לגלות שמזה כמה שבועות הילד לא מגיע לאימונים. בירור מקיף העלה כי חאתם עבר ארוע משפחתי קשה ונמצא במצב רוח מדוכדך. ביקשתי מיד מחברי ההנהלה לגשת אליו. עשינו את הדרך בירידות מסכנין אל הכפר. נכנסנו אל תוך הסמטאות, בואכה הבית של משפחת אלחמיד.

ישבתי ליד הוריו וחשתי את העצב העמוק. חאתם הופיע. הבטחתי שיהיה בן טיפוחיי ובלבד שישוב למסגרת. למחרת, למרות מצב הרוח, אלחמיד הופיע לאימון. צירפתי אותו לאימוני הבוגרים ובשבתות חזר לנוער. באחת השבתות הגיעה קבוצת הנוער של מכבי תל אביב לסכנין. במחצית הובילו האורחים בצהוב 0:2 וחאתם הוקפץ מעמדת הבלם לחוד ההתקפה. צמד שערים שלו סגר תוצאת תיקו של 2:2 ופנייה מהירה של מכבי לשחקן ולמועדון.

בתום משא ומתן קצר עבר הבלם המקומי לחוליית ההתקפה בקרית שלום. הדרך לא הייתה קלה עבור חאתם. העמדה בהתקפה לא הייתה נכונה לו. 10 שנות דרך חתחתים, כולל מעבר בעמדות הקישור והמגן, נעצרו והתייצבו אצל ברק בכר. חאתם חזר לעמדת נעוריו ונמצא כרגע בתקופה הטובה בחייו. מכאן תמשיך דרכו של הילד מכפר מנדא רק קדימה.


אלחמיד. בתקופה הטובה בחייו (דני מרון)

2. במרחק של קילומטרים ספורים, על ההרים שמעל ישובו של חאתם, גדל בישוב עראבה חלוץ גבה קומה: לואי טאהא. הקבוצה המקומית העפילה לליגה הלאומית ויצאה למחנה אימונים באלבנה, בולגריה. שהיתי עם קבוצתי הקפריסאית פאפוס במלון סמוך ורצה הגורל שאת העונה ההיא סיימתי בעראבה.

זו הייתה שנת 2009 והצעד הראשון שעשיתי היה להעלות את החלוץ הצעיר והתמיר בהרכב הראשון בעמדת הבלם. לצדם של חיים סילבס וכפיר לייבוביץ', לואי נתן מופע של יציבות. בהמשך הקריירה שלו, באשדוד, כפר סבא ורעננה פחות האמינו בבלם, אבל בבאר שבע החדשה של אלונה ברקת דווקא כן והמשחק הערב יהיה משחק הליגה ה-142 של טאהא בליגות העליונות. הוא רק בן 28 וזה מראה שהתקופה הטובה רק לפניו.


טאהא. נפגש עם לחמן במקרה (דני מרון)

3. 21 באוגוסט 2010. לראשונה בחייו עולה מיקי סירושטיין בהרכב קבוצת הבוגרים של הפועל רעננה. שנתיים היה בבוגרים כקשר קדמי וכשהגעתי לפתיחת האימונים, גיליתי שחקן שכולו אמינות ונחישות. המעבר של סירושטיין לעמדת הקישור האחורי הייתה מיידית.

ב-15 המחזורים הראשונים רעננה ספגה שער בודד בפנדל ואת העונה שלנו יחד סיים סירושטיין עם 30 מחזורי ליגה. הוא בא ממשפחה מיוחדת. אמא כדורסלנית לשעבר ואבא שמשמש כמנהל ספורטיבי של הנבחרות הצעירות של אוסטרליה. לילד היו את כל הנתונים הפיזיים והמנטליים לצעוד קדימה.


סירושטיין. כל הנתונים לצעוד קדימה (ערן לוף)

140 משחקי ליגה באשדוד, עוד משחק בודד בבני יהודה וברקע, אלי טביב כל הזמן שאל ובירר. בינתיים עשה הנער מרעננה צעד אחד אחורה, מעמדת הקשר לעמדת הבלם. עם צעד ארוך וטכניקה של קשר קדמי לשעבר, ולמרות ביקורות על הגנת בית"ר, סירושטיין היום הוא אחת המניות הבטוחות בכדורגל הישראלי.

4. שלוש שנים צעיר מחאתם, לואי ומיקי, טל כחילה, הבן של אהוד, סוגר בהרכב בית"ר משחק 28 העונה. היכולת של כחילה לשחק בצד שמאל של ההגנה למרות היותו ימני ברגל, הופכת אותו למיוחד. טכניקה טובה לבלם, אתלטיות וחוכמה מצטרפות לקור רוח ועוצמה פיזית מבית אבא.


כחילה הבן. טכניקה טובה, אתלטיות וחוכמה שמצטרפות לקור רוח ועוצמה פיזית  (ערן לוף)

ארבעה בלמים ישראלים בשתי הקבוצות הטובות בארץ. הוכחה ניצחת כי בתפקידי הגנה,שפחות תלויים ביצירתיות, אלא בלמידה ובאתלטיות,יש לנו את היכולת לייצר. הבלם הישראלי בעלייה והארבעה הללו חייבים להוות את הבסיס לנבחרת הבאה. בעונה שעברה אלחמיד וסירושטיין שיחקו יחד באשדוד, הערב הם אחד מול השני.

6. שני קשרים אחוריים שהגיעו מהליגה פורטוגל, ג'ון אוגו וקלאודמיר פריירה, ושני חלוצים בודדים בשפיץ: בן שהר ואיתי שכטר (או אנתוני וארן). גם לבית"ר וגם לבאר שבע אלמנטים משותפים ושיטת משחק זהה: 4-3-3. לכן המשחק הערב הוא משחק של מאמנים. מי מהם ישמור על השיטה, מי מהם יחשוב התקפה וישבור את הסכמה. בכר נוהג לעשות זאת לא פעם, בן זקן שומר בקנאות על המערך.


בכר. משחק של מאמנים (דני מרון)

למרות שמדובר במשחק ההזדמנות האחרונה עבור בית"ר, האדומים יפתחו חזק כדי לנצל את העובדה שבית"ר ספגה עד היום 11 שערים ב-20 הדקות הראשונות – יותר מכל קבוצה בליגה. מנגד, באר שבע כבשה 13 שערים פחות, אבל הוכיחה עמידות במאני טיים עם שישה ניצחונות משמונת המשחקים האחרונים.

זה משחק עונה אמיתי בין שתי הקבוצות המלהיבות בישראל עם הישראלים הטובים ביותר. נראה הערב מפגש בין שני שוערים מקומיים, ארבעה בלמים ישראלים וזר אחד בחלק הקדמי של שתי הקבוצות – טוני וואקמה. ככה אנחנו אוהבים את משחק העונה שלנו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי