הפועל ב"ש לא תהיה מדורגת בסיבוב השני במוקדמות האלופות

ברק בכר
ברק בכר | דני מרון

האלופה תהיה מדורגת בסיבוב הראשון ב-10/11 ביולי, אבל תצטרך ככל הנראה לעבור שלוש מדורגות. הדרך ארוכה, איינדהובן תשתתף, אבל היריבות על הנייר מעט נוחות יותר. התאריכים, היריבות וגם: החידוש בליגה האירופית

(גודל טקסט)

הדרך של האלופה הישראלית לשלב הבתים בליגת האלופות תהיה בקיץ קשה הרבה יותר. "מסלול האלופות" יכלול עבור הפועל באר שבע ארבעה סיבובים במקום שלושה ובסיומו יעפילו ארבע קבוצות לשלב הבתים ולא חמש כמו בשנים האחרונות. השינוי נובע מהעובדה שאופ"א תחלק 26 כרטיסים ישירים לשלב הבתים: לארבע הראשונות בספרד, גרמניה, אנגליה ואיטליה, לשתי הראשונות בצרפת וברוסיה ולאלופות רוסיה, פורטוגל, אוקראינה, בלגיה וטורקיה. אלופת צ'כיה והשלישית בצרפת יהיו גם הן בפנים אם הזוכות בליגת האלופות ובליגה האירופית תעפלנה לליגת האלופות דרך הליגות המקומיות שלהן (לדוגמא: זה יקרה בוודאות אם ריאל ואתלטיקו יזכו במפעלים).

שינוי נוסף הוא בניקוד. החל מהעונה, קבוצות נהנות רק מהניקוד שצברו בחמש השנים האחרונות ללא תוספת נקודות הדירוג של המדינה. להפועל באר שבע יש 10 נקודות דירוג – לעומת 10.875 הניקוד שלה בקמפיין הנוכחי (2017/18) לפני השינוי. על מנת להגיע לשלב הבתים – בליגת האלופות או בליגה האירופית – באר שבע תצטרך לעבור ככל הנראה שלוש קבוצות מדורגות ומשוכות לא פשוטות.

כמה? המצב מורכב. מאבקי האליפות ברומניה, סלובניה, דנמרק וקפריסין ישפיעו על האלופה הישראלית באופן ישיר. ב"ש בוודאות תהיה מדורגת בסיבוב הראשון, שם קשה למצוא מוקשים יוצאי דופן. כדי להיות מדורגת בסיבוב השני, ב"ש הייתה צריכה להיות בין 10 הקבוצות עם הניקוד הגבוה ביותר באותו סיבוב, אבל הזכייה של אפואל ניקוסיה באליפות קפריסין חיסלה את הסיכויים. יחד איתה, זלצבורג, לודוגורץ, סלטיק, אסטנה, קרבאח, באטה בוריסוב, שריף, מאלמו והכוכב האדום בלגרד מחזיקות בניקוד גבוה משל האלופה הישראלית, כשגם דינמו זאגרב שצפויה לזכות באליפות קרואטיה ולגיה ורשה, המוליכה בפולין, מקדימות את באר שבע.


ניקוד גבוה יותר מאלופת ישראל. דאבור וזלצבורג (Getty)

ראוי להדגיש שהגרלת שני הסיבובים הראשונים תתקיים מראש ב-19 ביוני. כך שרק אם המדורגת אותה אמורה לפגוש ב"ש בסיבוב השני תודח, האלופה הישראלית "תרוויח" ותפגוש יריבה נחותה על הנייר. הגרלת הסיבוב השלישי תתקיים ב-23 ביולי לפני המשחקים בסיבוב השני. החל מסיבוב המוקדמות השלישי, תצטרף למעגל המשחקים פ.ס.וו איינדהובן אלופת הולנד. רק אם ב"ש תדיח מדורגת בכירה מאוד (אחת משש הראשונות עם הניקוד הגבוה ביותר) בסיבוב השני, היא "תגנוב" לה את הדירוג לסיבוב השלישי.

למרות הנוכחות של פ.ס.וו, מסתמנת הקלה מסוימת בחוזקת היריבות. אלופת שוויץ המפתיעה, יאנג בויז, תיכנס למעגל המשחקים רק בפלייאוף, לא תהיה מדורגת ולכן לא תפגוש את האלופה שלנו. א.א.ק אתונה תשחק החל מהסיבוב השלישי ולא תהיה גם היא מדורגת. כאמור, אלופת צ'כיה (ככל הנראה ויקטוריה פלזן) צפויה לקבל כרטיס לשלב הבתים בלי להשתתף במוקדמות. משחקי המוקדמות יחלו ב-10/11 ביולי ויימשכו ללא הפסקה מדי שבוע עד 28/29 באוגוסט עבור קבוצה שתגיע עד הפלייאוף. הדחה בכל סיבוב תוריד את המפסידה למוקדמות הליגה האירופית.

החידוש השנה הוא שגם בליגה האירופית יתקיים "מסלול אלופות" בהשתתפות האלופות שיודחו ממוקדמות הצ'מפיונס. כלומר, אם ב"ש תרד למוקדמות המפעל המשני, היא תוכל לפגוש רק קבוצות אלופות שהודחו כמוה. בסך הכל, שמונה אלופות תשחקנה בסופו של דבר בשלב הבתים של הליגה האירופית בתוספת ארבע האלופות שיפסידו בפלייאוף.

כל אלופה מקבלת דמי סולידריות של 260 אלף יורו. הדחה בסיבוב הראשון תהיה שווה לב"ש 220 אלף יורו, בסיבוב השני 320 אלף יורו והמודחות בסיבוב השלישי יקבלו 420 אלף יורו. מענק ההשתתפות בפלייאוף הוא שני מיליון יורו למנצחת ושלושה מיליון למפסידה בתוספת הסכום המצטבר של הסיבוב הראשון והשני. מענק השתתפות בשלב הבתים עומד על 12.7 מיליון יורו, בתוספת 1.5 מיליון יורו לניצחון בשלב הבתים וחצי מיליון לנקודה. מענק עלייה לשמינית הגמר עומד על שישה מיליון יורו.


תצליח לעשות את זה דווקא הפעם? הפועל באר שבע (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי