התחזית: יהיה סוער. עונת 2018/2019 בפרמיירליג יוצאת לדרך

מנצ'סטר סיטי אלופה
מנצ'סטר סיטי אלופה | Gettyimages

אחרי עונת ה"סיטי ועוד 19", התכולים ממנצ'סטר יזכו לפייט בצמרת מכיוון ליברפול. וגם: הצרות של צ'לסי, הציפיות הנמוכות מיונייטד, הרוח החדשה בארסנל וחידת טוטנהאם. שכנר מוכן לשריקת הפתיחה (22:00 בספורט1)

(גודל טקסט)
 ובכן, זה מתחיל. הקיץ הזה היה גם קצר וגם משמח עבור האנגלים. סוף סוף גאוותם לא מצויה רק בליגה המקומית, שם השחקנים הזרים הם מכתיבי הקצב והרוח, אלא גם הנבחרת הלאומית עושה את הכותרות. 


אבל זהו, גם זה כבר נשכח. כוכבי הנבחרת יחזרו אל הליגה. ושם, משנה לשנה, המספרים עולים, השיאים נשברים, האצטדיונים גדלים, ואנחנו נהנים. כמיטב המסורת, קבלו את התחזית העונתית של עבדכם לקראת העונה שבפתח בליגה הטובה בעולם.


1. מנצ'סטר סיטי
זוהי הקבוצה הטובה באנגליה, אולי גם בעולם. נאיבית קצת פחות, מחוברת קצת יותר, אבל אולי לא רעננה מספיק. רק ריאד מאחרז הגיע כחיזוק לרוטציה, והשאלה היא אם אותה אינטנסיביות תימשך. האם הרצון העז של סיטי ושל פפ גווארדיולה לחזור למרכז העניינים באירופה ישפיע גם על היכולת בליגה? בשורה התחתונה, אחרי עשור בלי בק-טו-בק, זה יכול להיות להתרחש.


המפתח: קווין דה בריינה. דויד סילבה מתבגר, דה בריינה היה האיש המרכזי בין כוכבי האלופה, וכך יישאר.  



גווארדיולה. רוצה לחזור למרכז העניינים באירופה (gettyimages)


2. ליברפול
כולם מדברים על יורגן קלופ והרכש המצוין. אם ליברפול הגיעה עד לגמר האלופות בעונה שעברה, מה תגידו עליה כעת? עם אקסטרה כוח בקישור (פאביניו ונבי קייטה כמובן), ועם עוד עומק על הספסל (שרדאן שאקירי וגם אדם ללאנה, שרוצה לחזור להיות חלק מהסבב), יש תחושה שלקלופ יש קבוצה לתואר ראשון מזה כמעט שלושה עשורים.


המפתח: התפוקה של מוחמד סלאח. ספק אם ישחזר עונת שיא כמו זו שחלפה. ליברפול היא קודם כל סלאח, וראינו זאת בגמר בקייב.



מוחמד סלאח. הרבה תלוי ביכולתו (gettyimages)


3. טוטנהאם
התחושה היא שהתרנגולים תמיד מנמנמים בקיץ. מה שהיה חסר להם לפני שנתיים לאליפות הוא עומק, ומאוריסיו פוצ'טינו לא ממש פתר את זה בעונה הפחות טובה שעברה על התרנגולים. ועדיין, ההרכב הפותח של טוטנהאם הוא מהחזקים באירופה: מלא באיזון שצפוי להספיק לשלישייה הראשונה.


המפתח: דלה עלי. דומה שמהארי קיין אנחנו יודעים בדיוק מה טוטנהאם תקבל. ההבדל בין שתי העונות האחרונות הוא עלי, שאם ישוב לחדות מירבית, התרנגולים ימשיכו לעוף למעלה.


4. מנצ'סטר יונייטד
האמת? חידה. פול פוגבה אלוף עולם, ואולי זה יפתח אצלו משהו גם אצל ז'וזה מוריניו. המיוחד לא מצליח להביא בינתיים את הבלמים שהוא רוצה. בחלק הקדמי דומה שיש לו מה שצריך, אבל האווירה באולד טראפורד היא של הנמכת ציפיות, ואת זה הגלייזרים לא אוהבים.


המפתח: מצב הרוח של מוריניו. יש בהחלט מצב שהפורטוגלי יהיה ראשון המפוטרים העונה, ויש גם אפשרות שיונייטד תפגיז משום מקום. הרבה תלוי בחדר ההלבשה, ומי שינהל אותו.



מוריניו. מה יהיה מצב רוחו? (gerryimages)


5. ארסנל
לתותחנים אין קבוצה לאליפות כבר שנים. אונאי אמרי רכש מספיק ניסיון ודנ"א של אלופים בצרפת, והוא הרי אחד שיודע לקחת תארים, בעיקר אירופיים. היום שאחרי ארסן ונגר צפוי להיות מרענן, התקפי ומהיר, אבל לא בטוח שלוקאס טוריירה האורוגוואי הוא האיש שיצעיד את הקישור הלונדוני אל מחוזות אחרים. כנ"ל לגבי סוקרטיס בהגנה.


המפתח: פייר-אמריק אובמיאנג. אחד המועמדים הגדולים למלכות השערים העונה, והשאלה היא אם התוצר שלו יקזז את בינוניות החלק האחורי ויספיק לטופ-4.



הכוכב ביום שאחרי ארסן ונגר (Gettyimages)


6. צ'לסי
בלאגן בסטמפורד ברידג'. במערב לונדון כועסים על אשתו של טיבו קורטואה, שמשכה את בעלה בחזרה למדריד, מודאגים עד כדי כאב מעזיבתו האפשרית של אדן הזאר, ובסך הכל מקווים לטוב. הגעתו של סארי אמורה להפיח רוח חדשה, אבל משחק מגן הקהילה הוכיח שהבלוז צריכים לעבוד קשה. אלבארו מוראטה הוא כנראה לא דייגו קוסטה, וזוהי עונת מבחן אדירה עבורו.


המפתח: רומן אברמוביץ'. הכעס על שלטונות בריטניה מנותב גם להשקעה הפחותה במועדון. זה משפיע, רואים. אם ישנה את דרכו בקרוב, אז אולי צ'לסי תעלה מקום בדירוג.



מוראטה. עונת מבחן אדירה עבור הספרדי (gettyimages)


7. ווסטהאם
ההתקפה של הפטישים היא החוזקה, אבל ההגנה היא החולשה הגדולה. מנואל פלגריני הגיע, ואיתו ציפיות בשמיים. ווסטהאם יכולה לאתגר את הטופ-7.


המפתח: ג'ק ווילשייר. איזו הזדמנות מחודשת הוא מקבל. האם יש לו את זה? עם מארק נובל הלוחם מאחוריו ופליפה אנדרסון המוכשר לצדו, ווילשייר צריך לפרוח.


8. אברטון
מרקו סילבה הגיע, ואיתו עולות הציפיות. הוא הביא את רישארליסון הברזילאי, ויש לו את גיבור המונדיאל ג'ורדן פיקפורד. ועדיין, אברטון חלשה הגנתית.


המפתח: גילפי סיגורדסון. הכל יעבור דרך האיסלנדי. השאלה אם יצליח לחזור לכושרו מימי סוונסי.



סיגורדסון. הכל עובר דרכו, והוא יצטרך לשחזר את עונת השיא (Gettyimages(


9. קריסטל פאלאס
הקבוצה ששברה שיאים שליליים בתחילת העונה שעברה ופרחה בהמשך תחת רוי הודג'סון מקווה להמשיך במומנטום. הכוח שלה מצוי באצטדיון הביתי, בקבוצתיות, וגם ברוח שמשרה המאמן. יכולה לסיים בטופ-10.


המפתח: לשמור על ווילפריד זאהה.


10. לסטר סיטי
ג'יימי ורדי עדיין כאן, והוא מוביל חוליית התקפה לא רעה בכלל. מאחרז כבר איננו, והקישור נראה בינוני. ההגנה – אותה הגנה שזכתה בתואר לפני שנתיים. סנסציה לא תהיה פה.


המפתח: ראשיד גזאל, הרכש הטרי. האם הוא יהיה מאחרז החדש? כנראה שלא, אבל לסטר צריכה מנהיג בקישור.



ג'יימי וארדי. אין לו יותר את מאחרז שיסייע בהתקפה (AFP)


11. וולבס
העולה החדשה רוצה להיות הפתעת העונה. נונו עשה בית ספר לצ'מפיונשיפ, ועכשיו המועדון הוותיק והמתעשר רוצה להמשיך במומנטום גם בליגה של הגדולים.


המפתח: רוי פטריסיו. שוער אלופת אירופה הגיע. למרות חוסר היציבות שלו, זו אמירה משמעותית לקבוצה כמו וולבס.



פטריסיו. העולה החדשה סיפקה אמירה על ידי צירופו (Gettyimages)


12. פולהאם
סלבישה יוקאנוביץ' לא פראייר, והוא הוכיח את בחצי עונה שנייה פשוט דמיונית. פולהאם חוזרת אל הפרמייר-ליג עם המון ציפיות וילד פלא בשם ריאן ססניון.


המפתח: אלכסנדר מיטרוביץ'. הסרבי פורח תחת יוקאנוביץ'. עכשיו בואו נראה איך השילוב הזה עובד גם מול הענקיות.



יוקאנוביץ'. הוכיח שהוא לא פראייר (gettyimages)


13. סאות'המפטון
בעונה שעברה הסיינטס הסתבכו וניצלו רק במחזורי הסיום. העונה, עם אותו סגל פחות או יותר, נראה שהם מסוגלים ליותר. יאניק וסטרגראד הוא חיזוק טוב להגנה.


המפתח: ג'יימס וורד פראוס – מה שנאמר על ווילשייר, נכון גם לגבי וורד פראוס. האם הוא שחקן שיודע להוביל מועדון? בלי דושאן טאדיץ' לצדו, הוא יהיה חייב לעשות זאת.


14. ברייטון
עם קצת יותר ניסיון, ומגרש ביתי כל כך, כריס יוטון בהחלט מרגיש שיש לו מה למכור. ההתקפה קיבלה חיזוק רומני-איראני, ושאלת השאלות תהיה מידת הקרדיט לשני הישראלים בירם כיאל ותומר חמד. ברייטון יכולה וצריכה לשרוד גם את העונה השנייה שלה.


המפתח: פסקל גרוס, המנהיג בקישור. הרבה תלוי בכושרו.



תומר חמד. לשרוד עוד עונה בליגה הבכירה (Gettyimages)


15. ווטפורד
יש בעיה לקבוצה שמלך שעריה הוא הקשר עבדולאי דוקורה. ווטפורד מראה בכל שנה ניצוצות של כאילו חלק עליון, אבל אז שורת הפסדים מורידה אותה לקרקע. זה לא עומד להשתנות.


המפתח: ג'רארד דאולופאו הוא ההבדל בין קבוצה של חוטבי עצים לקבוצה של חוטבי עצים עם קצת קסם.


16. ברנלי
הפתעת העונה בעונה שעברה כבשה את הטופ-7. זו עדיין קבוצה אפורה להחריד, כשכל כוכביה נמצאים בשער. עכשיו גם ג'ו הארט הגיע (לא ברור למה).


המפתח: בן מי. מעוז ההגנה, שחקן יעיל שלא מוערך מספיק. ההצלחה של ברנלי תלויה קודם כל בהגנה שלה.


17. ניוקאסל

הסגל התגבש ומשחק זמן רב יחד. פביאן שר יחזק את ההגנה, סלומון רונדון ויושינורי מוטו את ההתקפה. ובכל זאת, הרי חייבת להיות פה איזו אכזבת עונה, לא?


המפתח: רפא בניטס. אין הרבה סגלים שתלויים כל כך ביכולות המנטליות של מאמנם. כזו היא ניוקאסל.



רפא בניטס. הוא המפתח של הניוקאסל בסגל הנוכחי (Gettyimages)


18. בורנמות'
והנה עוד אכזבה, ועוד קבוצה שתלויה כל כך במאמנה. אדי האו עושה עבודה נפלאה, אבל הסגל לא התרענן ובורנמות' מסתמנת כמועמדת לגיטימית לרדת.


המפתח: ג'רמיין דפו. בגיל 35 הוא עדיין יודע לעלות מהספסל ולתרום. אולי הוא יהיה האס של האו.


19. קארדיף
הגענו למועמדת הבכירה להיפרד מהליגה בעוד תשעה חודשים. עם סגל של צ'מפיונשיפ, הוולשים עדיין שומרים על ייצוג בליגה האנגלית, אך קארדיף לא איכותית מספיק כדי לשרוד.


המפתח: דיוויד הוילט. הקנדי הוא שחקן ההתקפה היחיד עם ניסיון פרמייר-ליג אמיתי. אולי בגיל 28  הוא גם יצליח לנסוק לעונת שיא שתעלה את קארדיף מעל המים.


20. האדרספילד
אם דיברנו על אפרוריות, הקבוצה של דויד ואגנר היא ההגדרה המדויקת. שחקנים שעובדים קשה כדי להוציא את ה-0-0, ולעתים גם מצליחים. ואגנר הוא מאמן נהדר, אבל דומה שמה שעבד פעם אחת, לא יכול לחזור על עצמו.


המפתח: מתיאס יורגנסן ("זאנקה"). למעוז ההגנה היה מונדיאל לא רע. האדרספילד היא קודם הגנה, השאלה לאן זה יוביל.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי