הרצוג יצחק: הפעם, אף כוכב לא נשאר מחוץ לסגל הנבחרת

אנדי הרצוג
אנדי הרצוג | יוני אריאלי

בעבר, לנבחרת ישראל היו שחקנים כמו סטלמך, שפיגלר או חודורוב, שהיעדרותם השפיעה על כל המשחק. היום דני דבורין משוכנע: גיולה מאנדי צדק וכל השחקנים המייצגים את המדינה שווים, לא משנה מה יגיד אוהד כזה או אחר

(גודל טקסט)

לאחר שאנדי הרצוג, מאמנה החדש של נבחרת ישראל, פירסם ביום שלישי את רשימת המוזמנים לסגל, נשאלתי האם לדעתי לא נשארו בחוץ שחקנים אחדים שכן ראויים להיות בה.

השאלה כשלעצמה מוכיחה שתמיד יהיו אוהדי כדורגל המשוכנעים שרשימת שחקני הסגל אינה מושלמת, וזה אף טבעי בעיני. כי בראש ובראשונה אוהדים רואים את כוכבי הקבוצה האהובה עליהם, ואם אחד או שניים מהם לא זומנו, דעתם אינה נוחה.

אני יכול לספר על כך שבעבר הרחוק מאוד, היו אצלנו בליגה מספר לא רב של כדורגלנים שהנבחרת לא יכלה, כביכול, "לוותר" עליהם. אזכיר כמה מהם: שייע גלזר, יעקב חודורוב, נחום סטלמך ומוטלה שפיגלר. בתקופתם הם היו השחקנים החשובים ביותר בהרכבה הפותח של הנבחרת. השוער האגדי חודורוב (בשנות ה- 50 ותחילת ה- 60), גלזר (החל מסוף שנות ה- 40) כמבקיע האולטימטיבי, סטלמך (מאמצע שנות ה- 50) ושפיגלר (בשנות ה- 60 ותחילת ה- 70), שגם כוחם היה בכיבוש שערים, ובעיקר כמנהיגיה של נבחרת ישראל. כדי שהיא תצליח, היה עליהם להפגין את שיא כוחם.

חודורוב. עד היום הוא השוער האגדי של הנבחרת (צילום: ארכיון)
חודורוב. עד היום הוא השוער האגדי של הנבחרת (צילום: ארכיון)

עם זאת, האגדה מספרת, שכשההונגרי גיולה מאנדי הגיע לאמן את נבחרת ישראל, והשחקנים שהו בצוותא בבית מלון, הוא לא ביקש מאף אחד מאנשי הצוות להקפיד על כך שהשחקנים יישארו בערב בחדריהם במלון. הסברו היה פשוט: אם מישהו יחמוק מהחדר וייתפס, לא יקרה שום אסון. כי בישראל רמתם של השחקנים שווה למדי. לא ישחק זה – ישחק אחר, והנבחרת לא תינזק. לעומת זאת, אמר, בהונגריה כן שמרנו על השחקנים במלון, שכן אם פושקאש או הידיקוטי היו מחוץ להרכב הנבחרת היתה נפגעת מאוד ומאבדת יותר מ- 50 אחוזים מיכולתה. יתכן שמאנדי לא חשב אז שבישראל יש שחקן שהנבחרת אינה יכולה בלעדיו.

ואם לשוב כמה פסקאות אחורה, הרי בעיקרון השחקנים הטובים ביותר כן נמצאים בסגל שבחר המאמן אנדי הרצוג. מכאן המסקנה המתבקשת: כנראה ששום סופרסטאר ישראלי כזה היכול "להציל את המולדת" לא נשאר הפעם בחוץ.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי