גם בק"ש זה בלט: כך בית"ר ירושלים מאבדת שליטה

חיים סילבס
חיים סילבס | ערן לוף

אחרי ניצחון הבכורה על סכנין, סילבס הגיע מוכן ושוב חשף את הבעיות בקבוצתו של לוזון. השילוב שלא עובד בין טל בן חיים לחבריו, החלפת דן איינבינדר בערן לוי, הפקרת טיירה וסכנת כדור השלג. אורי אוזן מנתח

(גודל טקסט)

המחזור החמישי בליגת העל יצא אתמול (שבת) לדרך והבשורה היא שבית"ר ירושלים, אחרי ניצחון הבכורה על בני סכנין בשבוע שעבר בטדי, חזרה לסורה ונכנעה בקריית שמונה אצל קבוצתו המתחדשת של חיים סילבס. 

בית"ר אמנם ניצלה מאימת הפירוק בקיץ והעמידה קבוצה לליגה רק ברגע האחרון, אך גם על חיים סילבס עבר קיץ לא פשוט. שלושה מהעוגנים המרכזיים שלו עזבו, שניים מהם לבית"ר (קוואיר, שכבר הספיק לעזוב את הבירה, וטיירה), כשרגע לפני סיום חלון ההעברות ק"ש עשתה מהלך מהיר והביאה שני זרים בעמדות מפתח. דזיוגאס ברטקוס, השוער השלישי של נבחרת ליטא, תפס את מקומו של זועבי בין הקורות, ו-ואלון אחמדי, האלבני הבינ"ל, הגיע כדי להיכנס לנעליו הגדולות של נייג'ל האסלביינק, שנרכש על ידי האלופה. קריית שמונה הגיעה למשחק כשהיא משלימה 180 דקות ללא ספיגה שעזרו לה להביא ארבע נקודות ולהרגיע במשהו את המערכת ובעיקר את הבוס.

סילבס פתח במערך מעניין של 5:2:1:2, עם חורחה מורסיו הספרדי, בהופעת בכורה בהרכב כבלם המרכזי, סמואל בראון ועדן שמיר כקשרים במרכז כשלפניהם מוצב אחמדי ובחוד,שמעון אבוחצירה ולוי גארסיה. סילבס רצה מאצ' אפ ישיר בין גארסיה ואבוחצירה לבלמי היריבה, כשהמגנים שלו לוחצים גבוה את המגנים של בית"ר. החיסרון בשיטה הזו הוא הדלילות באגפים. מכיוון שסילבס ידע שאגף ימין של בית"ר אינו פעיל התקפית, לא הייתה לו בעיה לקחת את הסיכון הזה. את הצד הנגדי, ממנו תוקפים אינברום ושיימן כשוורד החופשי תומך בהם, הוא הפקיד ברגליהם של דיניז ואבו עביד כשהבלם השלישי הוא זה שמספק את החיפוי מהמרכז.


מורסיו מציל שער ודאי מרגלי סילבסטר (ערן לוף)

45 הדקות הראשונות היו שקולות עם יתרון קל לבית"ר, שכצפוי תקפה בעיקר מאגף שמאל שלה. שתי הקבוצות ביטלו אחת את השנייה למעט בעיטה יפה של קריאף למשקוף, לא ממש סיכנו את השער. ואז, בתוספת הזמן, קרן טובה של אחמדי (המצטיין במשחק) מצאה את הראש של נחמיאס, שתקף נהדר את הכדור באזור הרגיש של האזורית – בין השחקן השלישי לרביעי בקו החמש – והוריד את ק"ש ביתרון לחדרי ההלבשה.

המחצית השנייה נפתחה עם יתרון קל למארחים, אבל אז, מהלך אחד של גיא לוזון, שינה את המשחק. לוזון החליט להוציא את דן איינבינדר, שרגע לפני החילוף הכניס לסילבסטר כדור עומק נפלא וצריך היה להיות עם בישול, ובמקומו הכניס את ערן לוי כדי לעבור לשיטת 4:4:2 יהלום, השיטה שלוי שיחק בנתניה. מרגע החילוף בית"ר איבדה לחלוטין את האיזון במשחק, ספגה את השני מהמחליף של סילבס, מוחמד שכר, ועם הרבה מזל לא סיימה את המשחק עם עוד כדור או שניים ברשת.


איינבינדר יצא, המערך שונה ובית"ר דיי התפרקה (ערן לוף)

בבירה ממשיכים להציג קבוצה לא מאוזנת עם בעיות קשות בחלק האחורי. איינבינדר, גם כשהוא ביום פחות טוב, מוסיף נוכחות ומנהיגות במרכז השדה והוא זה שמקשר בין החוליות, הגנתית והתקפית. ברגע שהוא לא על המגרש, טיירה מאבד את האמצע וההגנה נחשפת לחלוטין (בשער השני טיירה הוא זה שאיבד את הכדור במסירת רוחב מצד ימין למרכז). אם נוסיף לזה את חוסר התיאום בין קלטינס לבן חיים והעובדה שעוז ראלי לוקה במשחק ההגנה שלו, נבין למה ק"ש הגיעה בקלות לשער של גורש.

כאמור לבית"ר יש בעיות הגנתיות לא פשוטות והיא רק יכולה להצטער על שחרורו הפזיז של קרלוס קוויאר, בלם נהדר עם ניסיון שלא יסולא בפז שגם משביח את הבלמים שמשחקים לצידו. טל בן חיים בירידה גדולה והשילוב שלו עם כחילה וקלטינס לא עובד טוב. כל ניסיון לשחק עם רביעייה קדמית או לחילופין עם יותר משני שחקנים שלא תורמים למשחק ההגנה, יעלה לקבוצה ביוקר. 


טל בן חיים. "השילוב עם כחילה וקלטינס לא עובד" (ערן לוף)

בית"ר עדיין לא סיפקה העונה משחק יציב אחד, ודאי לא מבחינה הגנתית. אם ניקח בחשבון שבמחזור הבא מגיעה לטדי הקבוצה החזקה בליגה, ודאי מבחינה התקפית, מכבי ת"א, נבין שבית"ר ולוזון במצב לא פשוט בכלל. תוצאה לא טובה בטדי יכולה להתחיל כדור שלג שלא ברור לאן יתגלגל. ולמרות הכל, בליגה שלנו, כשחדרה בראש הטבלה וב"ש בירכתיים, לאוהדי בית"ר אסור לאבד תקווה. הכל אפשרי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי