הימור מחושב: לולא הסיכונים שלוקח אליסון, הוא לא היה בטופ

אליסון
אליסון | Gettyimages

היה מכור לממתקים ולמשקאות מוגזים, לא היה מוכשר בשביל לשחק כקשר, את הבכורה רשם רק בגיל 20 ואפילו ברומא ישב שנה על הספסל. אז כיצד הפך שוער ליברפול לשני היקר בעולם? יוכין לקראת הקרב מול סיטי ואדרסון

(גודל טקסט)
 ביום חמישי קיבלו אוהדי ליברפול תזכורת לחוסר היציבות של לוריס קאריוס. השוער הגרמני, אשר שתי שגיאותיו הגדולות בגמר ליגת האלופות נכנסו באופן מיידי לפנתיאון, הושאל הקיץ לבשיקטש – והיה אחראי להפסד הטורקים במאלמו. הוא לא העריך נכון כדור הגבהה שגרתי שהוסט קלות מהמגן ואפשר לו לחדור פנימה בקשת גבוהה. ברשתות החברתיות לעגו, כפי שאנשים אכזרים וחסרי מצפון יודעים ללעוג, אבל באנפילד אפשר היה לחוש את הסיפוק. עם אליסון, אותו הפכו האדומים ביולי באופן זמני מאוד לשוער היקר ביותר בהיסטוריה, הכל נראה רגוע הרבה יותר.


ביום רביעי סיפק הברזילאי הצלה מהסרטים בליגת האלופות, כאשר הסיט למשקוף בעיטה של דריס מרטנס מטווח אפס. זה לא עזר בסופו של דבר, כי לורנצו אינסינייה כבש בדקה ה-90, נאפולי השיגה 0:1, ורצף המשחקים ללא ניצחון של יורגן קלופ בכל המסגרות התארך ל-3, בדיוק לפני המשחק הגדול מול מנצ'סטר סיטי (ראשון, 18:30 בספורט1HD). מבחינת אליסון, זה גם הקרב מול עמיתו לנבחרת, אדרסון, עליו גבר במונדיאל במאבק על האפודה הראשונה של סלסאו. זו תהיה הזדמנות מצוינת נוספת להראות עד כמה הבחירה בו מחזקת את סיכוייה של ליברפול לזכות סוף כל סוף באליפות הנכספת, אך האם זו גם הבמה עליה אפשר לעשות טעות גורלית?

Karius' nightmare is continuing at Besiktas…pic.twitter.com/XBMEkm3IqY

— Jack Gill (@jacklfcgill) October 4, 2018

הוא הוחתם אחרי עונה מזהירה ברומא כדי להביא יציבות, אבל באחד הראיונות הראשונים בממלכה הכריז אליסון: "אוהדים עם בעיות לב צריכים להיזהר". הוא אמר זאת בשלהי אוגוסט, אחרי שביצע תרגיל יומרני למדי במפגש מול ברייטון. כאשר קיבל כדור מחוץ לרחבה, בחר הברזילאי להקפיץ אותו מעל אנתוני קנוקר בקשת גבוהה, בכדרור שגם הבלמים בדרך כלל לא מרשים לעצמם. "אני לוקח סיכונים, זה הטבע שלי", הוא הסביר ופירט שחשוב לו למצוא דרך לפתח התקפות במקום להעיף כדורים ליציע. הוא מחפש שחקנים פנויים לקבל את הכדור וסבור שההימורים המחושבים האלה משתלמים בסיכום הכללי.


ימים ספורים מאוחר יותר, "נענש" אליסון בגדול. בעוד ליברפול החזיקה ביתרון 0:2 מבטיח בלסטר, הוא החליט לכדרר ברחבה מול קלצ'י איהנאצ'ו כאשר לא קיבל אופציית מסירה רצויה. הניגרי חטף את הכדור, בישל לראשיד גזאל בדרך לשער מצמק והנקודות היו לפתע בסכנה. בסופו של דבר, שמרה ליברפול על הניצחון ולכן ההשוואות לקאריוס היו מינוריות יחסית. למעשה, היו שגרסו כי הטעות תועיל מאוד לאליסון, וקלופ היה הראשון "לברך".



כשאליסון טעה ובגדול, קלופ היה הראשון "לברך" (Gettyimages)


"זה היה בלתי נמנע, וטעות מסוג זה מגיעה בשלב זה או אחר. אני פשוט מאושר שהיא התרחשה במשחק בו ניצחנו, ועכשיו הורדנו את הסוגיה מסדר היום. לא מצפים לשגיאה יותר. אליסון ילמד מכך. אני לא רוצה שישנה דבר בסגנון שלו, רק שיהיה קצת יותר חכם בהמשך", אמר הגרמני, והשוער אכן הבטיח להיות זהיר יותר, אבל לא להפסיק עם הכדרורים. כי זה חלק ממנו, והמקרה הבודד מול לסטר לא יפגע בביטחון העצמי הפנומנלי שלו.


כי לאליסון, בניגוד מוחלט לקאריוס, אף פעם לא ירעדו הרגליים. זה מה שקורה כאשר אתה נוסק כמו מטאור אחרי שהתגברת על אינספור קשיים בתחילת הדרך. הברזילאי ממש לא היה עילוי בקבוצות הילדים. בדיוק להיפך – הוא סבל מעודף משקל, בין היתר בשל התמכרות לממתקים ולמשקאות קולה, ובשלב מסוים נאמר לו שהסיכוי להפוך לכדורגלן מקצועני הוא אפס עגול. הוא גם היה נמוך מדי לשוער, אך לא מוכשר מספיק כדי לשחק כקיצוני, כפי שחלם פעם. 


גם אחרי שצמח לפתע ל-193 סנטימטרים וגם אחרי שהחל ליישם דיאטה קפדנית ורזה, איש לא ציפה ממנו לגדולות. עובדה – את הופעת הבכורה במדי אינטרנסיונל הוא עשה רק בגיל 20, וגם זה במקרה, בגלל פציעות של שלושה שוערים. את ההזדמנות האמיתית להוכיח את עצמו באופן קבוע הוא קיבל רק בגיל 22, אז לפתע הבינו כולם שמדובר בעילוי. זה היה מהיר, כמעט כמו בסרט מדע בדיוני. אליסון הפך משחקן אלמוני לחלוטין לשוער הנבחרת. לזכותו ייאמר שהוא לא איבד את הקשר עם המציאות. הוא שומר את הרגליים על הקרקע, אבל השינוי הדרמטי שינה ללא היכר את ההערכה העצמית שלו. שום דבר לא יכול לערער אותה עכשיו.



אליסון מציל שער ודאי מול נאפולי בליגת האלופות (Gettyimages)


לכן אליסון לקח בקלות עונה שלמה על הספסל של רומא, כאשר צפה בשקט בביצועיו של ווייטק שצ'סני בין הקורות. הוא פשוט ידע שזמנו יגיע. כמו במועדון נעוריו, זה היה כתוב בכוכבים. כאשר הפולני עזב ליובנטוס, הוא נכנס לפעולה והפך תוך שבועות ספורים לאליל. בזכותו העפילה רומא לליגת האלופות אשתקד. הייתה לו גם תרומה לא מבוטלת לכך שג'אלורוסי עלו לחצי גמר ליגת האלפות. בחצי הגמר הזה, כאשר התארח באנפילד והובס, הוא חש את הקהל ובדיעבד זה גרם לו להסכים להצעה של קלופ. גם השיחה הממושכת עם הגרמני עשתה את שלה. הוא נשבה בקסמו של המנטור. איך אפשר אחרת?


בשיחה הזו הבהיר קלופו לאליסון עד כמה חלקו בהצלחה יהיה גדול. הברזילאי ידע שיש לו גיבוי מוחלט, וגם אחרי המקרה הביזארי בלסטר לא היה מודאג. הוא רגוע לחלוטין לקראת המפגש המרתק מול אדרסון, פפ גווארדיולה וסוללת הכוכבים של האלופה בתכלת, אבל עמוק בפנים, לכל מי שמכיר את ההיסטוריה של ליברפול וההחלקות, תמיד יש ספק. אולי הביטחון העצמי הזה מופרז? אולי השגיאה הבאה תגיע בעיתוי הרבה פחות מוצלח? אולי אליסון יהפוך אף הוא לסוג של קאריוס? במשחק העונה, חייב הברזילאי להוכיח שהתשובה לכך שלילית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי