"הלא-מיוחד" בסטמפורד ברידג': קרב בלימה על השיא ותפקיד המנג'ר

ז'וזה מוריניו
ז'וזה מוריניו | Gettyimages

ז'וזה מוריניו ומנצ'סטר יונייטד יחזרו בשבת (14:30, ישיר בספורט1) לאיצטדיון של צ'לסי, בו הם מתקשים להבקיע. מאוריציו סארי, מהעבר השני, ישבור שיא של מוריניו אם לא יפסיד. מיכאל יוכין לקראת הקרב הגדול

(גודל טקסט)

כאשר הגיע ז'וזה מוריניו לצ'לסי בקיץ 2004 והכריז על עצמו כ"מיוחד", האוהדים התאהבו בו ממבט ראשו. הוא הקסים אותם עוד יותר עם הפתיחה הטובה ביותר בתולדות המועדון. הכחולים דהרו עם 8 משחקים ללא הפסד בתחילת דרכו של הפורטוגלי בסטמפורד ברידג' – 6 נצחונות ושתי תוצאות תיקו. אמנם, לקח לו זמן למצוא את הנוסחה הנכונה בהתקפה, ו-8 שערים בלבד נכבשו בקרבות אלה, אך ההגנה תפקדה מייד באופן מופתי, עם שער חובה אחד בלבד.

כך זה נשמר עד לסיום עונת 2004/05, שהניבה אליפות היסטורית בזכות העובדה כי הכחולים הוציאו 15 כדורים בלבד מהרשת ב-38 משחקים. אם אתה לא סופג, אתה לא יכול להפסיד. זה היה המוטו של מוריניו אז, ואכן: צ'לסי רשמה הפסד אחד בלבד במשך כל אותה עונה. ההפסד הזה, באיצטדיונה של מנצ'סטר סיטי הצנועה לפני עידן הכסף הגדול של השייח'ים, הגיע במחזור התשיעי. ניקולה אנלקה, לימים כוכב בזכות עצמו בגשר, הבקיע את השער היחיד בפנדל, ועצר את הרצף של מוריניו. כך נותרו 8 המשחקים הראשונים ללא הפסד בגדר שיא של כל המאמנים החדשים בצ'לסי.

איש לא הצליח להתעלות על כך. לואיס פליפה סקולארי הישווה את השיא כאשר חתם ב-2008, וגרם לרומן אברמוביץ' להשלות את עצמו כי הברזילאי יהיה היורש האולטימטיבי של "המיוחד". החלום הזה התרסק במהירות, אבל 8 המשחקים הראשונים היו נפלאים – 6 נצחונות ושתי תוצאות תיקו. אלא שאז באה ליברפול, היריבה השנואה שהקפידה להרוס לכחולים את השאיפות בליגת האלופות, וניצחה 0:1 בסטמפורד ברידג'. כן, שוב 0:1, כמו סיטי ארבע שנים קודם לכן.


מוריניו עם שחקני צ'לסי. השיא עדיין לא נשבר

פיאסקו מול סארי יחרוץ גורלות 
העונה שוחזר השיא בצ'לסי בפעם השלישית. הפעם חתום עליו מאוריציו סארי, מאמן הרבה יותר התקפי ממוריניו והרבה יותר כריזמטי מסקולארי. הנהלת צ'לסי לא השכילה לתת לאיטלקי זמן מספק להתכונן לעונה ובזבזה שבועות יקרים על משא ומתן מפרך עם נאפולי על מנת לחסוך, אבל המאמן הצליח בכל זאת להטביע את חותמו כבר עכשיו. צ'לסי משחקת בסגנון של נאפולי, המכונה סוג של טיקי-טאקה אנכי. אדן הזאר פורח, ז'ורז'יניו מחלק אינספור מסירות והקהל נהנה עד הגג.

אפשר לומר כי זה הכדורגל אליו כיוון אברמוביץ' מאז רכש את המועדון ב-2003. אמנם, מצבו של הרוסי עדין בימים אלה, אולי הוא בדרך למכירה, אבל עדיין אפשר ליהנות, למרות הכל. המאזן של סארי בפתיחה עומד, כאמור, על 6 נצחונות ושתי תוצאות תיקו. אם לא יפסיד בשבת, הוא יקבע שיא חדש וימחק את ההישג את מוריניו. ומי מתייצב מולו במערב לונדון, כדי למנוע זאת? "המיוחד" בכבודו ובעצמו, עם מנצ'סטר יונייטד. איך שלא תסתכלו על זה, לא יכול להיות ביקור פיקנטי יותר אצל האקסית.

יונייטד של מוריניו כבר הובסה כאן 4:0 לפני שנתיים והוא פתח אז במתקפה חזיתית על אנטוניו קונטה, שהיה מלך הגשר. הוא הפסיד 1:0 במרץ 2017 בגביע האנגלי. הוא הפסיד 1:0 גם לפני שנה, משער של אלברו מוראטה – ואז עוד חשבו בשורות הכחולים שהספרדי עשוי להיות טוב יותר מרומלו לוקאקו. במילים אחרות, השדים האדומים טרם מצאו את הרשת בסטמפורד ברידג' תחת הדרכתו של מוריניו. אבל עכשיו העסק חם הרבה יותר, כי המשרה של הפורטוגלי בסכנה ממשית.

הקאמבק המפואר מול ניוקאסל לפני שבועיים, בדרך ל-2:3 משער של אלכסיס סאנצ'ס בדקה ה-90, דחה את הקץ, אבל חלק מהצהובונים בממלכה משוכנעים כי פיאסקו מול סארי יחרוץ את גורלו של מוריניו. המתח בחדר ההלבשה של יונייטד כבר מזמן בלתי נסבל, אפשר לשכוח ממאבק האליפות, וגם ההעפלה לליגת האלופות רחוקה בלשון המעטה. השמועות זורמות בקצב והסכסוך עם פול פוגבה לא יכול להסתיים בפשרה. אם מוריניו יישאר בתפקידו, עשוי הקשר הצרפתי לנטוש, אבל גל העזיבות עשוי להיות משמעותי הרבה יותר. מנגד, יש פרשנים שגורסים כי לוקאקו עשוי לברוח מאולד טראפוד דווקא אם המנג'ר יפוטר. ומה יהיה היעד החדש שלו? אולי צ'לסי. האירוניה עובדת שעות נוספות. יש כאן הרבה תסריטים שמשתלבים, והדם הרע בין שני המועדונים רק מוסיף עניין לקראת משחק מכונן באמת.


לא מחפש סכסוכים. סארי 

סארי לא ממש מאמין במלחמות פסיכולוגיות. הוא נהנה מכדורגל משובח, מעריך יריבים עם גישה חיובית והחיבוק החם ליורגן קלופ דקות אחרי שליברפול השיגה תיקו 1:1 דרמטי מאוד בלונדון אומר הכל. האיטלקי לא מחפש סכסוכים. הוא שואף לנצח נקי. עם זאת, ביציעי סטמפורד ברידג' יש אוהדים רבים שלא סלחו למוריניו על התנהגותו. אחרי שפוטר מצ'לסי בדצמבר 2015, הפורטוגלי עשה הכל כדי לקבל את הג'וב באולד טראפורד, ושידר את המסר הברור – שתי הקדנציות בכחול היו בסך הכל הכנה לקראת הדבר האמיתי. על השחצנות הזו אין מחילה, והצרות של הפורטוגלי מעוררות שמחה לאידו בלונדון. אם צ'לסי תהיה זו שתסיים את דרכו בפרמייר-ליג, יהיה בכך צדק פואטי.

אלא שהקללה טרם הוסרה. 8 משחקים ללא הפסד – זה המקסימום האפשרי נכון לעכשיו עבור מנג'ר חדש על הספסל בכחול. ההיסטוריה מלמדת כי זה צריך להסתיים בהפסד 1:0, והרי זו התוצאה האהובה של מוריניו. בעצם, כך הוא השיג את נצחונו היחיד בסטמפורד ברידג' כיריב, כאשר סמואל אטו כבש לזכות אינטר במרץ 2010 בשמינית גמר ליגת האלופות, בדרך לזכייה. אז מי יעז להמר נגד 0:1 לזכות יונייטד?

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי